Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nola aukeratu moldeko ogi on bat?

Merkatuko marka aitzindariek egindako 28 moldeko ogi aztertuko ditugu. Aukera ona egiteko gakoak: irina % 100 integrala eta gatz gutxi

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Igandea, 2020ko otsailaren 02a
pan molde pan bimbo pan burguer

Azken 20 urteetan, ogiaren kontsumoa nabarmen jaitsi da Espainian (1998an, 57 kilo kontsumitzen ziren urtean pertsonako, eta 2018an, 32 kg, Nekazaritza, Arrantza eta Elikadura Ministerioaren datuen arabera), baina hori ez da berdin ageri aldaera guztietan. Hain zuzen, moldeko ogiaren erosketak gora egin du ehunekotan, eta, gaur egun, pertsonako urteko kontsumoaren % 11 hartzen du.

Azken bi hamarkada horietan, moldeko ogia ia erabat murriztuta egotetik gosarirako ogi txigortuak eta askarirako sandwichak egitera igaro da, eta erabilera zabalagora bideratu da: aperitiboak, ogi txigortuak, kanapeak… Hori, neurri handi batean, denbora horretan egindako hobekuntzengatik izan da, bai prozesuan, bai produktuaren formulazioan, eta horren ondorioz, eskaintza asko handitu da: duela urte gutxi arte, moldeko ogi zuria.

Printzipioz, hori positiboa da, baina erosketaren unea konplikatu dezake, izan ere: ez da beti erraza aukera onak eta ez hain gomendagarriak bereiztea. Horretarako, batez ere etiketatzearen hiru alderdiri erreparatzea komeni da: produktuaren izena, osagaien zerrenda eta nutrizio-informazioa.

Merkatuko 28 produktu aztergai

EROSKI Consumer-en argitalpen inprimatuan osorik irakur daitekeen gida hau egiteko, merkatuko marka liderrek egindako 28 produktu aztertu ziren, eta hainbat kategoriatan sailkatu ziren:

  • Ogi zuria (Bimbo naturala % 100, Bimbo naturala % 100 azalik gabe, Bimbo % 0 azukre erantsi, Panrico, Eroski eta Eroski azalik gabe).
  • Ogi integrala (Bimbo Naturala % 100, Bimbo % 51, Bimbo xerra artisau-erara, espelta garia ezti-ukituarekin, Panrico, Silueta % 100, Silueta 8 zereal eta hazi, eta Eroski).
  • Hanburgesazko ogia edo txakurtxo beroa (Bimbo Maxi Burger, Dulcesol Burger brioche, Panrico Burger XL, Eroski maxi Burger, Bimbo hot dog, La boulangère baguette Viena).
  • Espezialitateko ogiak (Thins 8 zereal eta hazi, Bimbo xerratua artisau-erara, Gari espeltazko gozokia, The Rustik Bakery moldekoa ama, linaza, oloa eta espelta masarekin; The Rustik Bakery ore ama, zekale eta ekilore-pipekin; Oroweat zereal haziak ekore- eta -lor

moldeko ogiaren markak

Aztertutako ogiak kontuan hartuta, 100 gramo bakoitzeko 260 kilokaloria inguruko energia ematen dute batez beste, hau da, txokolate-izozki bat edo zortzi mandarina, bi adibide jartzearren. Baina kontuan hartu behar da ez dela 100 gramo ogi hartzen hartualdi bakar batean; errazioa 55 gramokoa izaten da (moldeko bi ogi-xerra), eta, beraz, 145 kilokaloria inguruko energia-ekarpena egiten du (bi sagarren edo hiru Maria galleten pareko kantitatea).

Kopuru horiek aldatu egin daitezke kasu batzuetan. Adibidez, XL hanburgesako ogi bakoitzak 75 gramo pisatzen du; beraz, 110 kcal inguru ematen ditu. Thins 8 zerealen kasuan, unitate batek 99 kcal ematen ditu, ontzian nabarmentzen den bezala, baina ez gainerako ogiek baino energia gutxiago duelako, baizik eta unitate batek 39 gramo baino ez dituelako pisatzen. Izan ere, 100 g Thins-ek 255 kcal ematen dituzte, aztertutako beste ogien antzeko kopurua: Bimbo artisau-erara (255 kcal/100 g), Bimbo% 100 naturala edo Bimbo integrala (bakoitzak 253 kcal/100 g-ko ekarpena du).

Bestalde, kaloria kontua ez ezik, hobe baita fruta jatea izozkia baino. Hori ere kontuan hartu behar da ogiaren kasuan, denak ez baitira berdinak; beraz, integrala hobea da zuria baino, batez ere zuntz gehiago duelako. Nolanahi ere, ez da ahaztu behar ogi horiek beste osagai batzuekin batera jaten direla; beraz, kalorikoa (eta osasungarria) izango da gutxi gorabehera, egiten dugun aukeraren arabera (adibidez, hobe da tomate-xerrekin edo aguakatearekin jatea, azukredun kakao-kremarekin edo marmeladarekin baino).

Zer hartu behar duzu kontuan ogi-pakete bat hautatu aurretik?

Ogi zuriak, funtsean, xurgapen azkarreko karbohidratoak (almidoia) ematen ditu, eta horrek energia ekarpen nabarmena dakar. Hain zuzen, horixe da, alde handiarekin, dietari energia gehien ematen dion elikagaia, ANIBES ikerketaren arabera (pertsona baten eguneko kalorien % 12 da, fruten % 5 edo lekaleen % 2, bi adibide jartzearren).

Ogiak beste mineral batzuk ere ematen ditu (batez ere kaltzioa), baita B multzoko bitaminak ere (tiamina edo niazina), baina, oro har, ez da nabarmentzen nutrizio-osaeragatik (askoz interesgarriagoa da fruta, barazki eta barazkien kontsumoa, karbohidrato konplexuak eta bitamina, mineral eta bestelako konposatu fitokimikoen kopuru eta aukera gehiago baitituzte, eta horregatik gomendatzen dira dieta osasungarri baten oinarri gisa).

Bestalde, interesgarria da zuntz ekarpena ogi integraletan eta beste mantenugai batzuetan, hala nola gantz-azido asegabeetan, hazidun ogietan (linaza, ekilorea…). Azken batean, kontua ez da ogia demonizatzea, baina integrala lehenetsi beharko genuke zuriaren gainetik, eta kontsumoa murrizten saiatu, landare-jatorriko beste elikagai batzuei garrantzi handiagoa emanez, hala nola frutei, barazkiei eta barazkiei. Baina, batez ere, nola hartzen dugun kontuan hartu beharko genuke: askoz gomendagarriagoa da ogi integraleko tosta bat tomate-xerrekin edo aguakatearekin ogi zuriko sandwicha txorizoarekin edo txokolate azukredunarekin baino.

moldeko ogi integrala, gosaria
Irudia: Amber

  • Ogi zuria ekonomikoenetako bat da, baina ez da oso gomendagarria nutrizioaren ikuspegitik, energia asko ematen duelako, eta ia ez du zuntzik ez bestelako elikagairik. Hobe da ogi integrala aukeratzea; oro har, antzeko prezioa du eta zuntz (ia bikoitza) eta elikagai gehiago, batez ere bitaminak eta mineralak.
  • Burger motako ogiak du gatz gehien (% 1,3), gantz gehiago (% 4,5), azukre gehiago (% 5,7) eta energia gehiago (270 kcal/100 g). Horrek azaltzen du lortutako Nutrizio-Score kalifikazioa (oro har, B edo C kalifikazioa lortzen dute, gehienen A kalifikazioaren aldean). Hori gutxi balitz, preziorik altuena duten ogien artean egoten dira, eta, beraz, ez dira hain gomendagarriak.
  • Espezialitateetako ogiek zuntz asko dute (%8 inguru), baina, bestalde, ogi zuriak eta integralak baino gatz gehiago dute (%1,2 inguru). Gainera, osagaien arabera, gantz eta proteina kopuru handia izan dezakete (adibidez, haziak badituzte, seguru asko gantz-proportzioa nahiko handia izango da), eta hori kontuan hartu behar da, batez ere kaloria-ekarpena dela eta.

Azken finean, aukera ona izateko, ogiak baldintza hauek bete beharko lituzke: irina % 100 integrala, zuntz kantitate nabarmena (gogora dezagun ogi zurian % 3,6 inguru dagoela, eta espezialitateetakoan % 8 inguru), gatz gutxi (zenbat eta hobeto, baina, batez ere, % 1,25 baino gutxiago izatea komeni da), azukre erantsien kopuru txikia (halakorik ez badu, hobeto) eta olioa. Halaber, ezaugarri positiboak dira masa ama aktiboa erabiltzea (ogiari ematen dizkion ezaugarriengatik) eta hazien edukia, gantz osasungarriak ematen dituelako.

Para acceder a más contenidos, consulta la revista impresa.

Etiquetas:

pan-eu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak