Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nola egin zure platerak osasungarriagoak: aholkuak eta errezetak

Dieta orekatuak frutak, barazkiak, kalitate handiko proteinak, zerealak eta azukre erantsirik gabeko edariak izan behar ditu.

como hacer platos mas sanos Irudia: Pexels

Jarduera fisiko gutxiko egun zail hauetan, garrantzitsua da dieta osasungarria eta orekatua egitea. Baina nolakoa izan behar du zehazki? Badakigu elikagai batzuk besteak baino osasungarriagoak direla. Hala ere, eguneroko otorduak orekatzeko orduan, zaila da jakitea zer neurritan kontsumitu behar ditugun produktu jakin batzuk edo horiek konbinatzeko modurik onena zein izango litzatekeen, gure osasuna egoera ezin hobean mantentzen lagunduko duen elikadura lortzeko. Trikimailu eta errezeta batzuekin nola lortu erakutsiko dizuegu.'

Nolakoa da plater osasungarria?

Urte askoan elikagaien piramidearen ereduari jarraitu bazaio ere, hau da, astean zenbat elikagai kontsumitzen ziren osasuntsuenak, gaur egun metodo eraginkorrago bat dago. “Plater osasungarria” deritzona da. T.H. Osasun Publikoko Eskolak proposatzen duen bezala. Chan de Harvard (Estatu Batuak) teknika horren oinarria janariaren platera zenbait zatitan banatzea da, zenbat elikagai jan behar ditugun eta nola nahastu behar ditugun jakiteko.

Gogoan izan behar da janariaren osagai guztiak ezin direla beti plater berean sartu, adibidez, zopa bat hartzen bada. Hala ere, gomendatutako proportzioak ulertzeko modu orientagarria da, eta, batez ere, barietateak otordu bakoitzean egon behar duela, eta ez astean zehar bakarrik.

Laguntzeko, hona hemen etxean gozatzeko errezeta osasungarrien sorta. Gainera, ideia hauek hartu behar dira kontuan zure platerak osasungarriagoak izan daitezen:

Fruta eta barazkietarako platerkada erdia

Garbi dago frutak eta barazkiak izan behar direla gure dietaren oinarria, eta, beraz, gure platerean leku gehien hartzen duten elikagaiak. Izan ere, erdia osatuko dute. Plater erdi horren ia hiru laurdenak barazkiei dagozkie, eta beste laurdena frutei. Kontua ez da espinaka batzuk eta platano bakarra jatea, baizik eta platerari kolore pixka bat ematea, frutak eta barazkiak konbinatuz. Hala ere, kolore bakoitzak esan nahi du elikagai horrek ezaugarri zehatzak dituela; horregatik, platerak zenbat eta askotarikoagoak izan, orduan eta elikagai gehiago lortuko ditugu. Azkenik, kontuan hartu behar da patatak edo boniatoak ez liratekeela kategoria horretan sartuko, karbohidrato asko baitituzte.

• Zerealak bai, baina integralak

Jaki osasungarri honen hurrengo laurdena “osoko pikorrak” izango dira, hau da, arroza, ogia eta beste zereal batzuk. Horiek guztiak dietaren funtsezko zati dira oraindik ere. Hori bai: ahal dela osoko bertsioan kontsumitu behar dira, baina ez arroz zuria, gari ez-integrala eta findu gabeko beste zereal batzuk, ez baitira hain gomendagarriak.

Proteina osasungarriak

Plateraren azken laurdena, nola ez, proteinetara bideratu beharko da. Hori bai, proteina osasungarriak izan behar dute, hau da, ahal den neurrian gantz saturatuak, haragi gorri eta prozesatuak (hestebeteak) eta abar murriztuz. Hala, elikagai gomendagarriagoak dira, hala nola arraina eta hegaztiak. Era berean, ez da ahaztu behar lekaleak ere proteina-iturri handia direla, eta maiz kategoria horretan sartu beharko direla. Ez dira beti fisikoki bereizitako kategoriak izan behar, konbinazioak ere sor ditzakegu: adibidez, dilista-plater bat barazki askorekin eta arroz integral pixka batekin, edo konbinazio hori bera egin entsaladarekin, eta horri fruta pixka bat gehitu diezaiokegu.

Ez ahaztu ura

Janari-plateraz hitz egiten denean, plater horrek edalontzi bat ere izan behar du. Alde horretatik, gogoratu behar da egunean behar adina ur edan behar dela eta ur edalontzi horren ordez ez dela edari azukretsu edo freskagarririk hartu behar. Era berean, egunean ez litzateke baso bat zuku baino gehiago hartu behar (azukre erantsirik gabe), eta esne kontsumoa ez da gainditu behar.

26 Landare-olioak aukeratu

Bai janaria prestatzeko, bai janaria prestatzeko, aukeratu landare-olioak oliba-olioa bezalakoak. Aitzitik, partzialki hidrogenatutako olioak saihestu behar dira, ez baitute oso osasungarriak diren koiperik.

Osasuna zaintzeko ez da nahikoa elikadura ona izatea

Azkenik, gogoan izan behar da dieta osasungarria izatea funtsezkoa den arren bizimodu osasungarria izateko, beste ohitura batzuk ere hartu behar direla, hala nola eguneroko jarduera fisiko neurritsua eta toxikoak saihestea, hala nola tabakoa eta alkohola.

AECC

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak