Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nola eutsi frutaren itxura onari

Zenbait trikimailu eta ideia sinplek frutak ez hondatzea eta itxura onari eusten eta eguneko plateretan sartzen laguntzen dute.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2012ko uztailaren 30a
Img fruta perfecta hd Irudia: d_mikh

Udak otordu freskoak eta plater arinak gonbidatzen ditu. Eta bero handia egiten duenean, gauza gutxi dira sasoiko frutak bezain freskagarriak. Arbelak, melokotoiak, gereziak edo nektarinak dira udako fruta horietako batzuk. Kolore laranja eta gorrixkak adierazten dute antioxidatzailetan aberatsak direla, eta, aldi berean, dendako erakustokitik bereizten dituzte. Hainbesteko barietatearen aurrean, zaila da hari aurre egitea edo aukeratzea, eta, askotan, etxera itzultzen da pieza askorekin. Orduan arazo bat sortzen da: nola saihestu galtzen hastea. Hozkailuan ez dago beti leku nahikorik, eta postrerako unean jateko gogoa nahiko mugatua da. Zer egin? Artikulu honetan frutak itxura onarekin mantentzeko eta eguneko plateretan sartzeko trikimailuak eta ideiak proposatzen dira.

Img fruta perfecta 01
Irudia: d_mikh

Frutak: nola mantendu itxura ona udan eta nola sartu menuan

Fruta azidoak sartzeak edo mazedoniako zukuei limoi edo lima baten zukua gehitzeak pieza sentikorrenak oxidatzea ekiditen du

Abrikotak, melokotoiak, nektarinak, San Juan madariak, gereziak, paraguaioak, meloiak edo sandiak. Udan ohikoak diren frutak dira, gozoak eta zaporez beteak. Gainera, antioxidatzaile asko dituzte, eta horiek ezinbestekoak dira azala zaintzeko, eguzkitan gehiago jartzen denean. Bat aukeratzea zaila da, eta, azkenean, dilema txiki bati aurre egin behar zaio: sukaldean fruta gehiegi dago, eta oso azkar heltzen dira, beroaren eraginez.

Baina horrek badu irtenbidea. Eskerrak eman nahi dizkiegu frutei, bai jatekoaren hasieran, bai bazkalondoan edo postrean. Hainbat errezeta egitea da sekretua, osagarri gisa edo plateraren protagonista gisa. Hona hemen ideia batzuk:

  • Img frutasp1
    Irudia: CONSUMER EROSKI

    Fruta-burruntziak. Aukera bikaina dira gosaltzeko edo postrerako. Kolore- eta testura-aniztasunak zentzumenak estimulatzen ditu, ahosabaia mimatzen du eta mantenugaiak eta bitaminak ematen ditu. Burruntzi horiek prestatzeko, frutak zuritu eta zatitu egin behar dira, gero modu erregularrean zatitzeko. Une horretan jaten ez badira, frutak elkartu egin behar dira, eta utzi zukuak nahasten, mihiztatu baino lehen, horietako batzuk (sagarrak, esaterako) airearekin kontaktuan oxidatu ez daitezen. Plater hotz gisa kontsumitzeaz gain, fruta-burruntziak barbakoetan ere erre daitezke.

  • Mazedoniak edo fruta-entsaladak. Mazedoniek hainbat arazo konpontzen dituzte: hainbat fruta konbinatu eta pieza helduenak aprobetxatzeko aukera ematen dute, egiteko errazak dira, hozkailuan sartzen dira eta prest daude freskoak hartzeko eguneko edozein unetan. Erronka bakarra da zenbait barietateren itxura onari eustea, hala nola etxadiena edo bananena, azala kendu ondoren belzteko joera baitute. Airearekin kontaktuan dagoen oxidazioagatik gertatzen da hori, baina ez dio zaporeari eragiten, baina itxura zikintzen du. Hori saihesteko trikimailua da fruta azido batzuk sartzea (laranjak, esaterako), edo limoi bat edo lima bat zukutatzea eta zuku hori mazedoniako jokoei gehitzea.

  • Img frutasp2
    Irudia: CONSUMER EROSKI

    Zukuak, likidotuak eta fruta-izozkiak. Zukua da frutak prestatzeko errezeta erraz bat: frutak zuritu, haziak kendu eta likidotu egiten dira. Hozkailutik atera berri den frutaren bat erabiltzen bada, zuku fresko eta atsegina lortuko da edateko, izotza gehitu beharrik gabe. Likuatua postre gisa erabil daiteke edo orduen artean har daiteke. Gainera, base bikaina da pikortatuak edo polo izoztu oso osasungarriak egiteko.

  • Gazpatxoa frutekin. Gazpatxoak, Espainian udako errezeta tipikoak, originaltasuna asko irabazten du, tomateaz eta barazkiez gain frutaren zaporea gehitzen bada. Fresek, gereziek edo sandiak kontrapuntua emango diote.’

  • Img
    Irudia: CONSUMER EROSKI

    Frutak entsaladetan. Entsaladak oso garrantzitsuak dira udan. Landare eta elikagai proteikoen nahasketak (kontserbako arrainak edo arrautza egosiak), itsaskiaren, arrainaren eta haragi zurien zaporea ondo garbitutako eta ondutako landareekin nahastuta, testura, kolore eta gustu ugari ematen ditu. Frutak konbinatzen badira (adibidez, gerezi freskoak edo anana-, meloi- edo sandia-zatitxoak), oso entsalada freskoak lortuko dira, originalak eta elikadurarako oso ekarpen garrantzitsua dutenak.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak