Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nola itzuli elikagaien errealitatera Eguberrien ondoren

Eguberrien ondoren, errutina osasuntsu eta iraunkorra lortzeko, kolpe bat aldatu beharrean, zer egingo den eta zer ez planifikatzea beharrezkoa da

img_volver realidad alimentaria navidad hd

Gabonetako jaien ondoren, jende askok normaltasunera itzuli nahi du, baita haratago joan ere: errutina osasungarria lortzea. Zoritxarrez, egoera horiek ez dira egun batetik bestera lortzen, eta ahalegina eta planifikazioa eskatzen dute, helburu soiletan gera ez daitezen. Ezin da dena kolpe batez aldatu, batez ere Gabonetako errealitate batetik datorrenean, eta, probabilitate handiz, ohitura osasungarrietatik urrun egon da. Orduan, nola hobetu? Zer egin? Zer ez egin? Artikulu honetan gako guztiak ematen dira.

Img volver realidad alimentaria navidad
Irudia: amaros

Elikagai osasungarriekin ez da ordaindu behar

Lehenik eta behin, prezipitazioak ez dira arrastaka utzi behar, eta gauzak arrazoirik gabe aldatzen edo aldatzen hasi behar da. Askotan, gaizki dauden edo “gizentzen” duten elikagaiak izaten dira, egia esan, ez bada horrela. Adibidez, badira mahatsetan zentratu diren azken publizitate-kanpainak, 12 mahatsekin urtea kaleratu ondoren “betekada” gisa katalogatuta. Benetan, mahatsak dira Gabonetako arazoa?

Ekimen horiek nahastu egiten dira, eta, gainera, zaratari gehitzen zaizkio, frutari ematen zaion gorroto justifikatuari esker. Tamalgarria da ikustea, askotan, oso elikagai osasungarriak direla inguruan mitoak dituztenak: fruta, patata, lekaleak, fruitu lehorrak… Eta kito haiekin.

Dieta txarraren benetako errudunak ez dira horiek, produktu ultraprozesatuak baizik: gozoak, gailetak, opilak, hestebeteak eta edari alkoholdunak. Hortik hasi behar da.

Argaltzeko produktuetan konfiantza izatea: beste akats errepikakor bat

Nutrizio-egoera aldatzeko presa handiegia dagoenez, argaltzeko produktuen “irtenbide” limurtzaile “limurtzaileak” aukeratzen dira askotan.

Jakina, lasterbide horiek bilatzeko, pertsona askok oso prezio altua ordaintzen dute. Ez dira aintzat hartu behar produktuak edo “mirari-dietak” denbora, ahalegina edo dirua galtzea; kontuan hartu behar da, denbora horretan zehar, alferrik galtzen dela osasuna, eta, beraz, erreakzionatzeko behar dela.

Premisa hori jada ez zaie aplikatzen produktuei, gehigarriei edo osagarriei; adibidez, “mirari elikagai” gisa ere erabil daiteke. Elikagaiak erostea beti da aukera zuhurragoa eta praktikoagoa argaltzeko produktuak erostea baino, baina ez da komeni itxaropen irrealak sortzea eta horrekin arazo osoa konponduta dago. Kinoa, kaloa, chia haziak, lihoa… oso ondo egon daitezke, moda oso osasungarriak eta interesgarriak baitira. Baina elikagai horietatik jaten diren gramo gutxi batzuek ez dute osasungarriak ez den eredu dietetikoaren eraginak orekatuko edo motelduko.

Ikuspegia aldatzea: hobe da “kentzea” baino “gehitzea”

Arretaz pentsatu. Elikadura gaizki diseinatuta badago eta horrek osasun-galeraren bat eragin badio, zerbait ez dago ondo, eta horrek kalte egiten dio. Beraz, zentzuzkoa da galdetzea zer ken daitekeen egungo dietatik, zein produktu erosi behar den.

Beste zerbait gehitzeagatik, dieta nabarmen hobetuko da. Baina, neurri handi batean, hobera egiten badu, hobera egingo du. Batzuetan, elikaduran, garrantzitsuagoa da jaten ez dena.

  • Janarietan egiten den uraren ekarpen handiena freskagarririk ez edatea da.
  • Frutaren ekarpen handiena esneki azukretsurik ez hartzea da.
  • Ordu artean fruitu lehor batzuek izaten duten ekarpen handiena gozorik ez jatea da.

Ebaluatzea zer aldaketa dietetiko diren garrantzitsuenak

Zentzu horretan, eta aipatutako guztiari eusteko, honako gai hauek balioestea litzateke urte berriari ekiteko modu eraginkor bat: Zer gehitu? Zer kendu? Nola da kaltegarria ohitura hori? zer maiztasunez egiten dut nire egunerokotasunean? eta nola mantendu aldaketa hori epe luzera?

Gogoan izan itsaspena funtsezkoa dela ohitura onak ezartzeko. Ez aldatu dena batera, eta saia zaitez gaur egungo elikaduraren zein zati aldatzea komeni den identifikatzen. Pertsona batentzat gosaria aldatzea izan daiteke; beste batentzat, lanerako taperra prestatzea, edo, agian, familia bat, postreak aldatuz.

Inork ezin du hobeto identifikatu. Eta, jakina, laguntza behar badu, urtea modu egokian fokatzea baino hoberik ez, dietista-nutrizionista baten laguntzaz.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak