Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nola jakin gosea edo egarria dudan?

Udan, beroaren, ohituren aldaketen eta kontutik gehiago jatera bultzatzen duen ingurunearen eraginez, gosearen eta egarriaren sentsazioak erraz nahas daitezke

Img servir agua vaso hd Irudia: artjazz

Gosearen eta egarriaren erregulazioa nahiko prozesu konplexuak dira, eta horietan baldintzatzaile ugari daude. Ez da, beraz, gure beharrak soilik kontuan hartzen dituen prozesua. Badira jateko edo edateko gogoan eragina duten beste gai batzuk, hala nola inguruan ditugun estimuluak, jarduera fisikoa, eguraldia eta gorputz-osaera. Udan, aldagai-laburpen horrek hormonen kasuan zailagoa izan daiteke apetitua eta asetasuna behar bezala kontrolatzea. Ondoren, gosea eta egarria zergatik nahas daitezkeen eta horiek bereizteko nola egin daitezkeen azalduko dugu.

Img servir agua vaso
Irudia: art jazz

Udan, litekeena da desdoitzeak izatea apetitua eta asetasuna kontrolatzean; izan ere, neurri handiagoan deshidratatzen gaituzte, denbora libre gehiago izaten dugu eta, beraz, elikagai gehiago hartzen ditugu. Oporretan ere, ohiko janarien kontsumoa areagotu egiten da (izozkiak, freskagarriak, edari alkoholdunak). Aldi berean, lan-errutina utzi egiten da, eta, beraz, testuinguru guztiz desberdin bati egin behar diogu aurre. Arrazoi bera da asteburuetan kontutik gehiago jaten eta edaten duguna.

Gosea eta egarria nahas daitezke?

Gure asetasun-seinaleak modu egokian funtzionatuko balute, ez luke arazorik egon behar eta ez genuke goserik eta egarririk izango. Hala ere, kanpoko estimulu eta baldintzatzaile askoren eraginpean egoteak zaildu egiten du. Horregatik, ez da harritzekoa jateko edo edateko gogoa izatea gorputzak benetako sentsazio fisiologiko hori izan gabe. Sentsazio hori ez izateko, onena da iragarkiak, katalogoak edo janaria zerbitzatzen duten establezimenduak saihestea, ahal den neurrian. Gure inguruan iragarritako janari kopurua murrizteak garunean alferrikako jangura agertzea ekiditen du.

Gose edo egarri sentsazioa buruko min txiki batekin batera gertatzen bada, litekeena da deshidratazio partziala izatea edo balantze hidrikoa (organismoan gordeta dagoen ur-kantitatea) konprometitu duen jarduera bat egin delako gertatzea. Kasu horretan hobe da edatea eta errehidratatzea, eta beste jokabide arduratsu batzuk hartzea, adibidez, itzala bilatzea eguzki-esposiziotik babesteko.

Baina gosearen eta egarriaren arteko interakzioa ere oso garrantzitsua da. Adibidez, janariz bakarrik gabiltzanean, gose gehiago sentitzen dugu eskuragarri ez dugunean, ez janaririk ez urik. Hau da, gose sentsazioa areagotu egiten da denbora luzeak edaten ditugunean, ‘Hunger and Thirst: Issues in meurement and prediction of eating and drinking’ (Gosea eta egarria: arazoak neurketan eta edan- eta edari-iragarpenean)Richard D. Matteak.

Nola jakin gosea edo egarria dudan?

Erantzun logikoena zentzuzkoa da, eta egunean zehar zer ibilbide eta jarduera egin dugun galdetzen du. Batzuetan, eguzkitan jarri dugun jarduera fisikoa gutxiesten dugu, eta, agian, deshidratatuta gaude.

Aitzitik, posible da, udan hipotentsioa jasan dugulako, pentsatzea benetako jarduera gehiago egin dugula eta, beraz, behar baino energia gehiago behar dugula.

Nolanahi ere, eta sentsazioak gose edo egarri diren zalantzarik izanez gero, estrategiarik onena ura edatea eta 5-10 minutu itxarotea izan daiteke. Egarria denbora horretan bakarrik arintzen da, eta goseak 20-25 minutuko itxaronaldia eragin dezake.

Azken batean, fenomeno hau prebenitzeko ekintza hauek egin ditzakegu:

  • Dieta osasungarria izatea, gure asetasun-sentsazioak distortsionatzen dituzten elikagairik gabe (produktu azukretsuak edo edari alkoholdunak).
  • Hidratazio-egoera egokia izan.
  • Telebistatik eta prestatutako janaria saltzen duten saltokietatik urrun jarduera eta errutina aktiboa izatea.

Etiketak:

egarri jangura

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak