Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nola jan barazkiak?

Plateren originaltasuna eta txikienek janariaren prestaketan duten inplikazioa funtsezkoak dira eguneroko kontsumoa areagotzeko

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2017ko urtarrilaren 26a
img_sopa verduras calorcito hd 1

Barazkiak egunero kontsumitzeak nutrizio-propietate ugari eta osasunerako onurak dakartza. Horregatik, aspalditik, Osasunaren Mundu Erakundeak hainbat kanpaina jarri ditu abian, eta kanpaina horietan egunean gutxienez 400 gramo fruta eta barazki kontsumitzea gomendatzen da, hau da, egunean bost errazio. Baina, aholku ugari eman arren eta herritarrek haien onurei buruz jakin arren, barazkiak dira haurren eta helduen artean jarraitzaile gutxien dituen elikagaietako bat. Hurrengo artikuluan egoera hori aldatzeko ideia batzuk ematen dira .

 

Img sopa verduras calorcito
Irudia: ildi_papp

Azterketa batzuen arabera, kaltzioaren zapore mikatza oso ohikoa da hainbat barazki-motatan, hala nola espinaketan, zerbetan, azean, tipulan, karduan edo brokolian, eta horrek eragin negatiboa izan dezake kaltzioaren kontsumoan.

Bestalde, adituek behin eta berriz azpimarratzen dute oso garrantzitsua dela barazkiak eguneroko dietan sartzea. Bitamina-, zuntz-, mineral-, ur- eta substantzia antioxidatzaile-eduki handia duenez, ezinbesteko elikagaia da bizimodu osasungarria lortzeko. Beste ezaugarri positibo batzuk ere baditu: kaloria gutxi eta kolesterolik ez dutenak. Gainera, barazkiek gaixotasun kardiobaskularrak, obesitatea, helduen diabetesa eta zenbait minbizi-mota prebenitzen laguntzen dute.

Alde horretatik, eta eguneroko dietan barazkiak sartzeak duen garrantzia ikusita, izoztutako barazkiak alternatiba bikaina dira “fresko” deritzenen aldean. Ultraizozte-prozesuari esker, kontsumitzailearen mahaira irits daitezke ia baldintza beretan eta baratzean jasotzen diren kalitate berarekin. Barazki izoztuak aukera ezin hobea dira sukaldean orduak aurrezteko, sukaldaritzako errezeta osasungarri, harrigarri eta gozoenen prestakuntzari uko egin gabe.

Barazkiak: plater nagusia, goarnizioa, irabiakiak edo kremak.

Joera aldatzeko, hau da, haurrek eta helduek barazkiak maiz jateko ohitura har dezaten, zenbait alderdi hartu behar dira kontuan.

  • Lehenik eta behin, barazkiak beti bistan egotea, bai familia-mahaian, bai ikastetxeetako menuan.
  • Bestalde, txiki-txikitatik janari osasungarria jateko ohituretan hezten hasteko, komenigarria litzateke txikienek erosketak egiten laguntzea, eta, horretarako, sukaldean erabiliko diren produktuak poltsetan sartzea, besteak beste, barazki izoztuak.
  • Eta interesgarria da, halaber, haurrek platerak prestatzen laguntzea.

Gainera, gurasoek eta hezitzaileek sormenezko errezetak eta errezeta originalak garatzearen alde egin beharko lukete, adingabeen arreta bereganatzeko eta ikusmenean erakargarriagoak izateko.

Baina nola jan barazki izoztuak? Pertsona gehienek goarnizio moduan egiten dute, haragia, hegaztia edo arraina lagun dutela. Hala ere, barazkiak ez dira entsalada edo akonpainamendu hutsean geratu behar, osasunean dituzten eragin positibo guztiak aprobetxatu nahi badira. Hamaika eratara kontsumi daitezke, beroak edo hotzak, gozoak edo gaziak: zopak, brotxetak, tortilla edo irabiakiak, udan izozki originalak eta, are gehiago, hanburgesa tradizionalaren ordez brokolia erabil daiteke. Barietateak hain dira aberatsak, hain desberdinak, ezen plater osasungarriak egiteko erabil baitaitezke, eta urteko edozein egunetan mahaian ere bai.

Eguneroko dietan barazkiak bizimodu osasungarri gisa txertatzeko beharraz gizartea kontzientziatzeko, Landare Izoztuen Fabrikatzaileen Espainiako Elkarteak (ASEVEC) Interneten gune bat du, barazki izoztuen mundua sakon eta zorrotz ezagutzeko. Orri honetan, barazki izoztuak egiteko prozesua ikus daiteke, baita Espainiako zein eremutan biltzen diren askotariko barietateak, osasunari buruzko aholkuak eta sukaldean plater gozoak prestatzeko tratamendu eta erabilera onenak.

Etiketak:

barazkiak Dieta

RSS. Sigue informado

ASEVEC

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak