Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nola lortu haurrek gosaltzea

Gosariak egunean zehar hartzen diren kalorien %20 eta %25 artean hartu behar du, eta ez da nahikoa edalontzi bat esne edo galleta batzuk jatea.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteartea, 2006ko otsailaren 07a

Eztiaren irud.

Baraurik etxetik ateratzeko ohitura oker eta hedatuak klase-errendimendu apalak eragiten ditu, desorekak eragiten ditu haurren elikadura-ohituretan eta, ondorioz, haien nutrizio-egoeran. Gainera, haurrek gosaltzen badute, errazagoa da pisua muga osasungarri batzuen barruan mantentzea; izan ere, eguneko kaloriak lau edo bost otordutan banatzeak lagundu egiten du horietako batean ere gehiegi ez irensten eta ordu artean ez pikatzen.

Jaiki eta ez du goserik

Komeni da txikienen gustuetara moldatzea, haien gutizia guztiei amore eman gabe.

Goizeko lehen orduan, ohikoa da haurrek ez izatea goserik, ez jateko gogorik. Horregatik, komeni da garaiz jaikitzea eta denbora pixka batean garbitzea, janztea edo motxila prestatzea, gosea sortzeko.

Gosariaren aurkezpena ere oso garrantzitsua da, eta, beraz, gurasoek garaiz jaiki beharko dute gosari erraz baina erakargarria prestatzeko. Gainera txikienekin gosaltzen badute, are hobeto. Bere gustuetara moldatzen saiatzea komeni da, baina horrek ez du esan nahi bere gutizia guztiei amore eman behar dienik, gosaltzeko ordua beraientzat une atsegina izatea baizik.

Gosari on baten sekretuak

Gosari oso batek hainbat elikagai talde izan behar ditu. Alde batetik, irinkarak daude, ogia (barrakoa, moldea edo txigortua), zerealak, galletak barne hartzen dituen elikagai-multzoa. guztiak karbohidratotan aberatsak, organismoak martxan jartzeko behar duen “gasolina”.

Esnekiek ere gosaltzeko orduan egon behar dute. Bai esneak, bai jogurtek edo gaztak proteina, kaltzio eta bitamina kopuru handiak emango dituzte, baina soja-esnea edo beste landare-esne batzuk ere erabil daitezke, kaltzio-iturri onak baitira. Gosari on bat izan behar duen hirugarren elementua fruta da. Osorik edo brotxetetan, mazedonia edo konpota baten parte izanik, eta zukuan (batez ere mamiarekin hartuz gero), frutak bitaminak, mineralak, azukreak eta zuntza ematen ditu.

Nahi izanez gero, eta eguneko gainerako janarien osaera kontuan hartuta, gosaria osatzeko beste elikagai batzuk ere erabil daitezke, hala nola urdaiazpiko egosia edo ondua, indioilarra, arrautzak? horiek guztiek kalitate oneko proteinak dituzte.

Ideia batzuk

Haurrentzako gosari orekatua eta erakargarria prestatzea dirudiena baino errazagoa izan daiteke. Kontuan hartu behar da gosariak irinkar-irinetan, esnekietan eta frutan oinarritutako elikagaiak dituela, nahiz eta horiek aurkezteko eta konbinatzeko moduak bat etor daitezkeen bai haurren gustuekin, bai haiek prestatzen dituenak duen denborarekin. Hona hemen aukera batzuk:

Horrelako gosariak onartzea lortzen ez bada, hamaiketakoa egitea komeni da. Helburua eguerdia baino lehen behar adina jatea da, bazkarira gehiegizko gosez ez ez iristeko eta lapurreta bat gertatzeko. Hala, bada, gosari on bat eta bazkari arinago bat egin daiteke, edo alderantziz, gosari onaren oinarri diren hiru elikagai-multzoetako bakar bat ere falta ez dela kontuan hartuta: irineztatuak, esnekiak eta fruta.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak