Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nola prebenitu bihotzeko gaixotasunak dieta bidez

Irailaren 29an Bihotzaren Munduko Eguna da, egun ezin hobea, elikadura egoki batekin zaintzen ikas daitekeela kontuan hartzeko

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Ostirala, 2018ko irailaren 28a

Img cuidar corazon dietaImagen: Michael J. M. Lang

Elikadura funtsezkoa da organismo osoak ondo funtziona dezan. Hala ere, badira zenbait elikagai, beren ezaugarriak edo osaera dela eta, bihotzaren osasunarentzat onuragarriak direnak. Barazki, lekale, fruta eta esnekietan aberatsa den dieta batek, ariketa fisikoa egiteaz gain, hipertentsioa prebenitzen laguntzen du, sistema kardiobaskularraren arazorik ohikoenetako bat.

Baina ez da garrantzitsua produktu osasungarriak eta kalitatezkoak jatea. Era berean, ez da komeni gantz saturatu edo kolesterol kaltegarririk kontsumitzea, horrek eragin kaltegarria izan baitezake zirkulazioan, eta zaildu egiten du odolaren ibilbidea gure gorputz osoan zehar eta bihotza ahuldu.

Berdurek, zuntz eta potasio maila altuei esker, arteria-tentsioari maila ezin hobean eusten laguntzen dute. Gainera, bitaminek eta antioxidatzaileek bihotzaren osasuna babesten dute eta organismoaren hondakinak ezabatzen laguntzen dute. Oso gomendagarria da egunero kolore desberdinetako berdurak jatea, konposizioa eta onurak nabarmen aldatzen baitira.

Hiru begetal oso bihotzezkoak

  • Bihotzarentzat bereziki onuragarriak diren elikagaietako bat da brokolia. Azido folikoa, zinka, burdina, kaltzioa, K bitamina eta herdoilaren aurkakoak ditu, eta, ondorioz, aliatu handia da bihotz-hodietako gaixotasunak murrizteko. Organismoaren kolesterol txarra desagerrarazten laguntzen du brokoliak, eta, gainera, zuntz asko ematen du. Kromo mineralari esker, odoleko glukosa erregulatzen du, eta horrek hipertentsio arteriala saihesten du. Brokolia hartzeko modu asko daude, ohikoena, eta osasuntsuena, egosita edo lurrunetan egitea da. Beste elikagai trinkoago baten laguntzaile perfektua izan daiteke, hala nola haragia edo arraina.
  • Piperrak bihotzaren osasunaren beste aliatu handi batzuk dira. B6 bitamina eta azido foliko ugari daukate, arteriak gogortzea saihesteko. Era berean, LDL (dentsitate baxuko lipoproteinak) eta potasio kantitate handi bat murrizten dituen likopenoa dute. Zerbitzatzeko errezeta eta barietate asko daude. Gainerreta presta daitezke bexamelarekin, labean olio txorrotadatxo batekin… gustu adina forma daude. Zenbat eta gutxiago prestatu, hobeto kontserbatuko dira beren propietateak eta, beraz, osasunarentzat onuragarriagoak izango dira.
  • Orburua zuntz gehien duen barazkien artean dago (5,4 gramo zuntz ditu 100 gramo bakoitzeko) eta, gainera, nutrizio-propietate handiak ditu. Bihotzaren kolesterol txarra murrizteko gaitasunari esker, bihotzaren osasuna babesten du. Gainera, magnesioak, potasioak eta hostoetako esterolek gibela arazten dute, zelulak birsortzen dituzte eta gorputzeko substantzia toxikoak ezabatzen dituzte. Orburuak lurrunetan, irakinetan, labean edo frijituta presta daitezke. Plater nagusi gisa zerbitzatu daitezke, edo gutxiago lagun dezakete. Erraz eta azkar prestatzen den alternatiba da, eta ezin hobea bihotzaren osasuna indartzeko.

Bihotz-hodietako gaixotasunak, kopurutan

Dieta orekatu eta osasungarria egitea, ariketa fisikoa egunero egitea, atsedena hartzeko behar diren zortzi orduak lo egitea eta hidratazio ona izatea (ura, infusioak, tea, etab.). bihotzaren osasuna babesteko gakoak dira, alkohol-kontsumoa, tabakoa edo produktu ultraprozesatuak, esaterako.

Estatistikako Institutu Nazionalaren (INE) azken datuen arabera, 2017ko abenduan argitaratu ziren, eta gaixotasun kardiobaskularrek lehen heriotza-kausa izan zuten Espainian 2016. urtean, eta, emakumeen kasuan, gaixotasun kardiobaskularren ondoriozko heriotzak handiagoak dira emakumeetan (%30,81) gizonezkoetan baino (%25,93). Funtsezkoa da, beraz, bihotza zaintzeak duen garrantziaz jabetzea, edozein motatako istripu kardiobaskularrak prebenitzeko.

Sociedad Española de Fabricadores Izoztos (ASEVEC) izeneko Espainiako Landareen Fabrikatzaileen Elkarteak (ASEVEC) Interneteko gune bat du barazki izoztuen mundua sakon eta zehaztasunez ezagutzeko. Orri honetan, barazki izoztuak fabrikatzeko prozesua ikus daiteke, baita barietate ezberdinak jasotzen dituzten Espainiako eremuak, osasun aholkuak eta plater gozoak egiteko sukaldean tratamendu eta erabilera onena ere.

RSS. Sigue informado

ASEVEC

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak