Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nola prestatu gosari perfektu bat barazki izoztuekin?

Esnekiez eta frutez gain, eguneko lehen hartzean barazkiak ere sar daitezke gosari osasungarriaz gozatzeko

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2016ko abenduaren 08a
img_desayuno verduras congeladas hd

Funtsezkoa da eguna gosari osasungarri batekin hastea, egun osoan energia eduki eta zaintzeko. Hala ere, eguneroko erritmo frenetikoa dela eta, oso garrantzitsua da prestatzeko behar adina denbora ematea eta, batez ere, gozatzea. Barazkiak gosarietan sartzeak kolorea, zaporea eta testurak emango dizkio mahaiari, baita osasun eta barietate ugari ere. Hurrengo artikuluan barazki gehiago, barazkiak barne, gosaltzeko ideia batzuk ematen dira.

Irudia: belchonock

Gosari on batekin, besteak beste, mantenugai, bitamina, zinka, kaltzio edo burdinaren ekarpen handia lortzen da. Gosaria nutritiboa eta osasungarria izan dadin saiatzea funtsezkoa da. Horregatik, ahalik eta orekatuena eta bariatuena izatea gomendatzen da, batez ere elikagai gutxi prozesatu eta osasungarriak (frutak, barazkiak, zerealak edo tuberkuluak) hartzea.

Gosari osasungarri bati minutu batzuk emateko, hainbat onura aprobetxatu behar dira, eta, horri esker, eguneko jarduera guztiei aurre egin behar zaie, nutrizio eta gogotsu. Elikadura onak egoera fisikoa eta animoa hobetzea dakar. Hori guztia osasun eta ongizate pertsonalerako funtsezko ohitura dela ahaztu gabe.

Gomendioetan ikusten denez, frutak edo zerealak ez dira sartzen eguneko lehen janarian bakarrik, barazkiek ere badute lekua gosarian. Mahaira koloretsua eta koloretsua ekartzeaz gain, Osasunaren Mundu Erakundearen (OME) aholkua betetzeko balioko dute, egunero fruta eta barazkien bost anoa kontsumitzeak duen garrantziari buruz, gaixotasun kardiobaskularrak, obesitatea, helduen diabetesa eta minbizi-mota batzuk prebenitzen laguntzeko.

Barazki-gosaria, erraza, osasungarria eta dibertigarria

Barazkiak jatean pentsatzen badu, bazkaltzeko edo afaltzeko plater gisa egiten du, baina gosaltzeko ere erabil daiteke. Hasieran, arraroa izan daiteke goizean barazkiak hartzea, baina, dena bezala, ohitu egiten da. Eguna barazki on batekin hastea ohitura bikaina izan daiteke, landare-kontsumoa egunean zehar banatu ahal izateko, horrela OMEk gomendatutako anoak irentsi ahal izateko.

Hainbat aukera daude berdurak eguneko lehen otorduan sartzeko, baina, goizean bezala, denbora justuan joatea ohikoa denez, proposatzen da barazki izoztuak erabiltzea, aniztasuna, azkartasuna eta erosotasuna ematen baitute barazkiekin platerak egitean. Alde horretatik, barazki izoztuak aukera ezin hobea dira sukaldean orduak aurrezteko, errezeta harrigarri eta zaporetsuenen prestaketari uko egin gabe. Gainera, hain dira nutritiboak edo freskoak baino gehiago.
Baieztapen hori erraz azaltzeko modukoa da: produktu freskoak asteak biltegiratuta eraman ditzake, eta produktu izoztua prozesatu eta berehala prozesatzen da. Gainera, izozkailuan prest daudenez, nahi den kantitatea kontsumitzeko aukera ematen dute, garbi eta moztuta baitaude, goizetan denbora irabazteko funtsezko elementuak, eta, aldi berean, barazki-plater ona.

  • Irabiakiak, zukuak edo moothiak. Erraz jateko elikagaia, frutaz eta barazkiz egina. Ikusgarriak eta osasungarriak dira, organismoa barrutik eta kanpotik hobetzen laguntzen baitute. Hosto berdeko barazkiekin egindako irabiakiak, hala nola zerbak eta espinakak, bitamina eta mineral, zuntz eta antioxidatzaileetan aberatsak dira.
  • Barazki-nahaskia. Animalia-jatorriko produktuak eta barazkiak konbinatzen dituen plater bat goizean goiz hasteko modu bikaina da. Proteina, gantz osasungarri, bitamina eta mineraletan aberatsa den aukera, sukaldean erraza eta mundu guztiari gustatzen zaiona.
  • Barazki-ogia. Aukera osasuntsu horri esker, mahaia behar adina mantenugai zerbitzatuko da, egunean oso modu erakargarrian aurre egiteko.
  • Barazki-tortilla. Arrautza eta barazkiak hartzeko beste modu bat. Tortilla beti da arrakastaren bermea, eta, gainean barazkiena bada, lanaldia modurik osasungarrienean hasten laguntzen du.

Sociedad Española de Fabricadores Izoztos (ASEVEC) izeneko Espainiako Landareen Fabrikatzaileen Elkarteak (ASEVEC) Interneteko gune bat du barazki izoztuen mundua sakon eta zehaztasunez ezagutzeko. Orri honetan, barazki izoztuak egiteko prozesua ikus daiteke, baita barietate ezberdinak jasotzen dituzten Espainiako eremuak ere, osasun aholkuak eta sukaldean tratamendu eta erabilera hoberik onena plater gozoak egiteko.

RSS. Sigue informado

ASEVEC

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak