Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nola saihestu errepideko kaloriak

Autoan egindako bidaietan, bost ideia hobeto jateko eta bidean tentazio hiperkaloriko eta ultraprozesatuak saihesteko

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Astelehena, 2017ko uztailaren 17a
img_esquivar calorias carretera hd

Uda, oporrak, autoz egindako joan-etorriak eta atsedena hartzeko eta hankak luzatzeko nahitaezko geldialdiak. Pare bat errepidean eta eserita egon ondoren, zerbait freskoa edan eta zerbait jan, ziztatzeko bada ere. Arazoa ez da gogoa, baizik eta desio hori asetzeko testuingurua eta aukerak. Izan ere, salbuespenak salbuespen,gasolindegiko dendak inguru obesogenikoak dira, eta janaria osasuntsua eta “benetan” aurkitzea kostatzen da. Artikulu honetan espazio horietan zer gertatzen den eta tentazioak ahalik eta gehien nola ekidin aztertzen da.

Img esquivar calorias carretera
Irudia: meteor

Ez dago konbinazio okerragorik: sedentarismoa, apetitua eta elikadura-kalitate eskaseko elikagaiak. Medikuek eta nutrizionistek ahal duten guztietan azpimarratzen dute: mugitu egin behar da, aktibo egon, osasuntsu jan. Zorionez, gero eta jende gehiagok aplikatzen ditu aholku ezagun horiek eguneroko bizitzan. Errepide bidezko bidaietan, ordea, ohikoa da seinale horiek gainditzea. Bikoteak, lagun-taldeak, familiak, bakarrik bizi diren pertsonak… Berdin dio bidaiaren adina edo formatua. Erregaia ematen ari diren gehienek gasolindegiko dendaren zerbait pikatzen dute, baita elikadura zaintzen dutenak ere.

Zergatik gertatzen da hori?

Aldi berean eragiten duten hainbat arrazoi daude:

  • Nobedadearen eragina. Autoan monotonia bat, bi edo hiru ordu eman ondoren, kolorez, objektuz eta produktu deigarriz betetako denda da antitesi perfektua dena erakargarria izateko. Jolas-parke batean sartzea bezalakoa da ia, denbora asko igaro eta gero zigortu gabe. Nahi duzun guztia. Dena piztu da. Estimuluak ahaltsuak dira.
  • Eskaintzaren inperioa. Aurreko egoerara iristen da establezimendu horietan dauden produktu gehienak nutrizio-kalitate eskasekoak direla: gominola, gailetak, snack gaziak, edari energetikoak, opil industrialak… Ez dago “benetako” elikagairik. Badaude. Baina gutxi dira besteen aldean, multzoan ez dira nabarmentzen eta gehiago kostatzen dira aurkitzea.
  • Aisia eta nagitasuna. Oporretara joanez gero, nekatuta edo presaka irten ohi da, eta ohikoa da janaria prestatzen edo janaria prestatzen uztea. “Eguneko menua jaten dugu, edo zerbait txikituko dugu hortik” esaldia errepikatuenetakoa da. Eta ulergarria da, etxetik kanpo jatea aisialdia ulertzeko gure moduaren osagaia baita. Herri edo hiri batekiko aldea da errepidean aukerak mugatuagoak direla.
Img personalizar bocata sardinas hd
Irudia: filea

Bideko elikadura-zuloak murriztea

Julio Basultto dietista-nutrizionistak artikulu honetan azaltzen duen bezala, gantz eta azukre ugariko produktuak aukeratzeko joera gizakiari dagokio, izan ere, horien mende egon da historiaren beste une batzuetan, jarduera fisikoa konstantea zenean eta elikagaiak eskasak zirenean. Gaur egun ez dago ezer esaterik: sedentarismoa eta janari erabilgarri ugari ordu guztietan. Gure organismoa zaharkituta geratu da, eta oraindik ez du ikasi estimulu horietatik babesten.

“Ez naiz ni, bizirik irauteko sena da! “. Ideia hori kontuan hartuta, erraza da ulertzea zergatik egiten den errepidez egindako bidaia. Gasolindegietan (baita aireportuetan eta tren eta autobus geltokietan ere) ez da zaila zerbait jatea. Zailena osasuntsu jatea da. Posible da? Bai, baina borondatea jarri behar da. Errazagoa izan dadin, bost aholku hauek idaztea komeni da:

  • 1. Plan bat izatea. Oporraldia, ostatua eta han egongo den denbora jakiteaz gain, oso baliagarria da ibilbidea pixka bat planifikatzea eta bidean zer gasolindegi eta jatetxe dauden jakitea. Informazioa Interneten ugaria da (erabiltzaileen iritziak ere bai); beraz, erraza da hiru edo lau aukera aurkitzea, gelditu, atseden hartu eta ondo jan ahal izateko ibilbideko hainbat puntutan. Errepideko erretegiak eta jatetxeak daude, eta eguneko menuak erabiltzen dituzte, baita elikagai-barietate handiagoa duten gasolindegiak ere.
  • 2. Plan bat izatea. Ustekabeak gertatzen dira eta hobe da alternatibak izatea patata frijituen poltsa tipikoan, freskagarrian edo litxarrerietan ez amaitzeko. Zer ordutan joango zara? Zein izango da ibilbidearen iraupena? Etxetik eraman beharreko elikagai batzuk eraman behar dira etxetik, edo, bestela, baliagarriak dira mokadutxo gisa edo larrialdiren bat izanez gero: fruta, fruitu lehorrak, miniboatak, gazta-zatitxo batzuk…
  • 3. Irudimentsuak izatea. Zenbat eta hobeto aurkeztu, orduan eta gustagarriagoa da janaria. Auto batean “táper modua” nagusitzen bada ere, gauzak itxura polita izatea eragozten du. Fruta puskatan moztuta eduki daiteke, mazedonia koloretsua, ogi ona eta ontzi batzuk, ogi eta humakole freskoarekin.
  • 4. Mokadu osasungarria eta ustekabeko faktorea izatea. Bi edo hiru orduko bidaia ezer jan gabe egin eta gero, automobiletik apetituta zerbitzu-eremuko dendaraino, gaizki margotzen du. Dena probatu nahi da, eta dena ideia ona izango da. Hori saihesteko, hobe da ibilgailuan mokadu osasuntsua eramatea, urdailarekin hain berezia den elikagai-eskaintza protesta egin gabe. Haurrekin bidaiatuz gero, oso baliagarria da ustekabeko faktorea izatea; hau da, mokadutxo batzuk eramatea, jaitsi aurretik, zerbait berezi gisa eskaintzeko.
  • 5. Edari freskoak edukitzea. Hidratazioa funtsezkoa da, udan batez ere. Autoa autoan eramatea oso garrantzitsua da, auto-ilarak edo bazterbidean itxaron behar duen matxura bat egon baitaiteke.
    Tea edo kafea duen termoa ere presta daiteke (beroak zein hotzak), urari zapore ukitu bat eman edo zukuak egin. Edari azukretsuak, kontzentratuak edo edari energetikoak baino askoz hobeto.

Aldizkariak, oroigarriak, snack-ak eta gailetak baino gehiago, gasolindegietan kokatutako dendek “benetako” elikagaiak ere eskaintzen dituzte. Ez dira nabarmenenak, ez merkeenak, ez gehienak, baina badaude. Kontserba-poto eta -flasko batzuek merezi dute, IV. gamako zenbait entsaladak bezala. Gainera, saltoki horietako askok inguruko elikagaiak eta artisau-produktuak saltzen dituzte. “Zerbait gozoa” edo “koskor bereziren bat” aukeratzeko, hobe da etxetik hurbil ez dauden horiek egitea.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak