Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nola zaindu osasuna Gabonetako gehiegikerien garaian?

Eguberri osasuntsuagoak familian igarotzeko elikadurari, edariei eta jarduera fisikoari buruzko aholku medikoak

navidad vacaciones calcetines Irudia: tookapic

Gomendatutako ur-kantitatea edatea da premia oinarrizkoenetako bat, eta, agian, ahaztuta dago Eguberrietan. Etxean edo merkataritza-zentroetan tenperatura altuetan egotea, gatz askoko jakiak jatea edo edari alkoholdunen kontsumoa areagotzea dira, besteak beste, egun horietan organismoa deshidratatzeko joera duten ekintzak, konturatu gabe. Gutiérrez Serantes doktoreak aholku interesgarriak eman ditu festa hauetan osasun egoera onean egoteko.

Eguberrietan, “hitz nagusia moderazioa da”. Hala dio Luis Gutiérrez Serantes doktoreak. Hark dioenez, “normalean, ospakizunak eta lagunekin eta familiakoekin elkartzea elikagai gehiegi jatearekin lotzen dira. Elikagai horiek oso kalorikoak izan ohi dira, eta gantz saturatuen portzentaje handia izaten dute, kaltegarriak baitira sistema kardiobaskularrarentzat eta digestio-aparatuarentzat, eta karbohidratoen eta alkoholaren kontsumoa handitzen da”. Horregatik, gomendatzen du “elikagaien kontsumoa eta alkohola zaintzea”.

Ildo horretatik, adituak aholkatu du “oso kalorikoak ez diren platerak aukeratzea, alkoholaren kontsumoa ahalik eta gehien murriztea eta ur mineralez hidratatzea, deshidratazioari aurrea hartuz gorputzeko likidoa galtzea ekiditeaz gain, galdutako mineralak ordezkatzea”. Izan ere, Gabonetan, osasun-arazo ohikoenak janariak gehiegi jatearekin eta alkohola hartzearekin zerikusia dutenak dira, eta, gainera, egun horietan sarrien gertatzen diren eztarri-erakadak, bai haurretan bai helduetan, azaltzen ditu Gutiérrez Serantesek.

Hain zuzen ere, arazo horien artean, urdaileko narritadura (gastritisa) edo gastroenteritis akutuko sintomak nabarmentzen dira, goragalea, oka egitea, tripako mina, libratzeak edo, are, sukarra agertzen baitira. Kasu horietan, “ezinbestekoa da medikuari kontsulta egitea, konplikazio-arrisku handia duten haurrak, adineko pertsonak edo gaixo kronikoak badira”. Horrez gain, “funtsezkoa da galdutako likidoak eta mineralak birjartzea, deshidratazioa saihesteko” gehitu du.

Nola saihestu baskulak nabaritzea?

Gorputzaren pisua handitzea da festa hauetan oroigarri gisa uzten diguten ondorio ohikoenetako bat. Gutiérrez Serantes-ek dioenez, “hainbat estatistika-ikerketak datu oso desberdinak ematen dituzte Gabonetako batez besteko pisu-irabaziari buruz, kilo-erditik sei arte. Baina, egia esan, jaten dugun elikagai-kopurua kontrolatzen ez badugu, eta bereziki, koipe eta karbohidrato gehien dutenak, pisu-irabazia segurua da”.

Hala, adituak gomendatzen du “ariketa fisikoa egitea ere garrantzitsua dela, pisua irabaztea saihesten laguntzen baitu”, eta “egunero 40 minutuz gutxienez ibiltzeak gorputzeko gantza ezabatzen laguntzen du”. Baina jarduera fisikoa gure osasuna arriskuan jarri gabe egin behar da.

Festetan, hidratazioa

Gabonetan hidratazio egokia ziurtatzeko, Luis Gutiérrez doktoreak ur minerala hartzea gomendatzen du, horrek “plus osasungarria ematen baitigu” eta “gizakiak orekarako behar dituen mineralak, gatzak eta oligoelementuak hidratatu eta ematen dizkigu”. Jai hauetan, garrantzitsuena da, Gutiérrezek dioenez, “guztiok goza dezagun maite ditugun pertsonekin, eta lagun diezaiogun gure organismoari bere funtzioak betetzen, orekatuak izan daitezen elikagaien kontsumoan, egunero ariketa eginez eta urez hidratatuz, dagoen edaririk puruena”.

Etiquetas:

hidratación-eu ura

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak