Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nolakoa izan behar du zure elikadurak haurrari bularra ematen ari bazara?

Bularra ematen duen amak lehentasuna eman behar die elikagai osasungarriei, janari ultraprozesatuen kopurua mugatu, kafeina gutxiago hartu eta alkohola saihestu, baina dieta egin?

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Igandea, 2020ko urriaren 04a

Haurdunaldian bezala, bularra ematen ari diren bitartean, amak ahalik eta gehien zaindu behar du jaten dutena. Hala, bada, nutrizionistek eta Espainiako Nutrizio eta Dietetika Akademiako kide den Eduard Baladiak gomendatzen dute “emakumearen elikadura-ohiturak haurdunaldian jarraitu zituen printzipio osasungarri berberen arabera jokatzea”. Kontuan hartu behar da, kasu honetan ere, ez dela bitik jan behar, amak esnea ekoizteko behar dituen nutrizio-eskakizunak ez baitakar gehiago hartzeko beharrik. Hona hemen emakume bularreko baten elikadurari buruz adituek emandako aholkuak.

Funtsezko mantenugaiak amagandiko edoskitzaroan

Munduko Osasun Erakundearen arabera (OME), dieta osasuntsu batek energia, proteina, bitamina eta mineral kopuru orekatua du, hainbat elikagai kontsumituz lortzen dena. “Hau da, fruta eta barazkitan aberatsa den dieta osasungarria, lekaleak, ale osoko zerealak, oliba-olioa, esnekiak, arrautzak, arraina, haragi giharrak”, dio Baladiak. “Errutina hori edoskitzaroan berez areagotutako eskakizunetara egokitzen da, amaren gosearen eta asetasunaren erreflexuen bidez, haurdunaldian gertatzen zen bezala”.

Dietista-nutrizionistak honako hau gomendatzen du: “gutxi prozesatutako elikagaiei lehentasuna ematea, elikagai ultraprozesatuak gutxiago edatea edo, hobeto esanda, elikagai osasungarriak eskuratzeko aukera erraztea eta osasungarriak ez direnak (opil industrialak eta edari azukretsuak), hau da, betetzen dituzten baina elikatzen ez dituzten kaloria kopuru handiko produktuak”.

Bestelako ohitura kaltegarriak. Kafeina ere nabarmen murriztu behar da. Eta komeni da gogoratzea tabako-kontsumoa ezabatu edo, gutxienez, ahalik eta gehien murriztu behar dela. Produktu debekatua? Zalantzarik gabe, alkohola. “Nahiz eta egia den haurtxoari eskualdatzea kantitate txikian izango litzatekeela, uste dut saihestu beharreko substantzia gisa eduki beharko genukeela”, zehaztu du Espainiako Nutrizio eta Dietetika Akademiako adituak.

Har ditzaket osagarriak edoskitzen ari banaiz?

Gehigarriak komenigarriak dira? Modu sistematikoan, ez. Adituak ados daude batzuetan ezinezkoa dela, elikaduraren bidez soilik, edoskitzaroan behar adina mantenugai gehitu behar izatea; hala ere, funtsezkoa da medikuari kontsultatzea edozein bitamina edo mineral hartu aurretik, iodoa esaterako. “Probek osagarritasuna eskatzen dute beharrezkoa denean; hau da, gabezia-egoerak detektatzen direnean edo akats ireki bat diagnostikatzen denean. Hori bai, beti espezialistak aginduta”, dio Baladiak.

Dieta egin dezaket bularra emanda?

Haurdunaldian, ordea, argaltzeko planak erabat debekatuta daude, eta edoskitzaroan bai, has daitezke energia murrizteko dietak, haurra arriskuan jarri gabe, Eduard Baladiak dioenez: “Amagandiko edoskitzea ezarrita dagoenean, gehiegizko pisua duten amek lagundu egin dezakete kiloak galtzen, edoskitzea luzatuz eta murrizketa energetiko bati ekinez; hau da, argaltzeko dieta neurritsua, esnearen ekoizpenari eta kalitateari eragin gabe”. Hori bai, betiere mediku batek edo dietista-nutrizionista batek gainbegiratuta, eta, bere lanpostuagatik, bere kontura produktu argalgarriak hartu gabe, osasun arloko profesional baten kontrolik gabe.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak