Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nutrizio arloko kontsultategia: anisakisa eta merkurioa arrainean, oilasko-oiloak eta surimia

Zer da baserriko oilaskoa? Zertan dira karramarro-makilatxoak? Diabetesa dutenek jan al dezakete fruta? Beatriz Robles nutrizionistak zalantza horiei eta beste batzuei erantzun die
Egilea: Beatriz Robles Martínez 2019-ko abenduak 23
Pescado hielo
Imagen: Getty Images

Merkurioak arrain gutxiago kontsumitu behar du?

Europako Ingurumen Agentziaren arabera, merkurioarekiko esposizio handiena Europan, dieta, batez ere arrantza-produktuak, non metatzen diren metilmerkurio gisa, formarik onena toxikoa. Hala ere, kontzentrazioak espezieen arabera aldatzen dira: arrainak handiak, longeboak, harrapariak eta migratzaileak –hala nola bakailaoa, galluzdoa (mielga) edo markoak– mailarik altuenak dituzte.

Europako Segurtasun Agintaritza Elikagaien Zientziak (EFSA) kalkulatzen du produktu horien kontsumitzaile handiak (hau da, kontsumoa dutenak 100 g-ko egunkaria astean zenbat aldiz jan daitekeen onargarria; baina, bestetik zati batek onartzen du astean arrain-anoa bat eta lau artean jatea. garapenerako onurak ekartzen ditu haurren neurologikoa eta osasun kardiobaskularra helduenak.

Ahal izateko efektu positibo horiek aprobetxatzea eta arriskuak kontrolatzea, Agentzia Espainiako Elikagaien Segurtasuna eta Nutrizioak (AESAN) lau espezie hartzeko mugak ezarri ditu (lutxoa, ezpata-arraina, marrazoa eta hegalaburra) talde ahulenentzat bakarrik: haurdun dauden emakumeak, plana egitea edo aldian daudenak 10 urtetik beherakoetan horien kontsumoa saihestea gomendatzen du. lau espezie. 10 eta 10 urte bitarteko haurretan 14 urte janariak mugatzea gomendatzen da 120 gramo hilean.

Eta anisakisa?

Anisakis

Irudia: Getty Images

Parasito horrek arrainak kutsatzen ditu eta ur gaziko zefalopodoak, arrain-haztegiko izokina izan ezik, EFSAk segurutzat jotzen duela ( akuikulturako produktu bakarra gaur egun badaudela datuak nahikoa). Arazo horrek ez du eraginik ur gezako arrainei. kontrako ondorioak ager daitezke infekzio moduan, sintomekin gastrointestinalak; edo alergia, urtikaria, angioedema (hanpadura) edo shock bat anafilaktikoa.

Espainia EBko herrialdea da kasu gehiago gertatzen dira anisakisen infekzioa eta, gainera, alergia-kasuak ere ohikoak dira. Infekzioa saihesteko, produktuak kontsumitu behar diren kaltetuak gordinik edo 60 °C-tik behera eginda bost egunez izoztu behar dira, izozkailu bat, gutxiago, hiru izar (-18 ºC). Eta alergiari, ebidentzia zientifikoarekin erabilgarri, AESANek ez du baztertzen hildako parasitoak pertsona sentsibilizatuen erreakzioa.

Zerez egina dago surimia?

Surimi Makilatxoak edo hauen ordezkoak: angulak ultraprozesatuak dira surimiarekin eginak, bat proteinaz fabrikatutako orea arrain nahastua azukreekin, gatzarekin eta beste batzuekin konposatuak. Masa horri almidoiak, koloratzaileak eta lurrinak lortzeko hainbat aurkezpen. arrain freskoa edo kontserban aukera hobea da.

Diabetesa dutenek jan al dezakete fruta?

Europako Batzordearen arabera, diabetesa duten pertsonentzako dieta-gomendioek populazio orokorrarentzako berberak izan behar dute. Diabetearen Amerikako Elkartea (ADA), National Institute of Health AEBko (NIH) edo Erresuma Batuko diabetesa: karbohidratoak hartzea barne barazkietan, frutetan, zereal integraletan, lekaleak eta esnekiak, halakorik ez egiteko. duten elikagaietatik datozenak gantzak, azukreak eta sodio erantsiak.

Bai fruktosaz ari gara, ADk adierazten du substantzia hau frutaren forma naturala, hobetu egin daiteke kontrol gluzemikoa kilokaloria kopuru bera hartzea sakarosa edo almidoitik abiatuta. Fruktosak ere ez du eraginik triglizeridoei buruzko kaltegarria beti balio kalorikoaren %12 ez gainditzea. guztira (ia 2 kg jan beharko lirateke) horretarako laranjak). Hori bai, diabetikoak zenbaketa-teknikak erabiltzea karbohidratoak, kontrolatzeko gluzemiak ekarpena kontuan hartu behar dute frutak dira.

Eta zukuei, azukreak modu librean eta, idealki, haren kontsumoa saihestu edo, gutxienez, murriztu egin behar da. egunean ontzi txiki batera (150 ml).

Mazedonia postre bat da egun horietan ohikoa, baina frutekin egiten bada almibarretan edo zukua ekarpen handia da azukre libreak. Aukera bat osasungarriagoa da zatitzea sasoiko fruta freskoak, gehitu fruta izoztuak fresa edo ahabia gisa, eta jogurt naturalarekin aurkeztu.

Nola gehi dezaket zuntza Gabonetako menuan?

Cereales fruta fibra

Irudia: Getty Images

Diabetesa dutenek jan al dezakete fruta?

Europako Batzordearen arabera, diabetesa duten pertsonentzako dieta-gomendioek populazio orokorrarentzako berberak izan behar dute. Diabetearen Amerikako Elkartea (ADA), National Institute of Health AEBko (NIH) edo Erresuma Batuko diabetesa: karbohidratoak hartzea barne barazkietan, frutetan, zereal integraletan, lekaleak eta esnekiak, halakorik ez egiteko. duten elikagaietatik datozenak gantzak, azukreak eta sodio erantsiak.

Bai fruktosaz ari gara, ADk adierazten du substantzia hau frutaren forma naturala, hobetu egin daiteke kontrol gluzemikoa kilokaloria kopuru bera hartzea sakarosa edo almidoitik abiatuta. Fruktosak ere ez du eraginik triglizeridoei buruzko kaltegarria beti balio kalorikoaren %12 ez gainditzea. guztira (ia 2 kg jan beharko lirateke) horretarako laranjak). Hori bai, diabetikoak zenbaketa-teknikak erabiltzea karbohidratoak, kontrolatzeko gluzemiak ekarpena kontuan hartu behar dute frutak dira.

Eta zukuei, azukreak modu librean eta, idealki, haren kontsumoa saihestu edo, gutxienez, murriztu egin behar da. egunean ontzi txiki batera (150 ml).

Mazedonia postre bat da egun horietan ohikoa, baina frutekin egiten bada almibarretan edo zukua ekarpen handia da azukre libreak. Aukera bat osasungarriagoa da zatitzea sasoiko fruta freskoak, gehitu fruta izoztuak fresa edo ahabia gisa, eta jogurt naturalarekin aurkeztu.

Nola gehi dezaket zuntza Gabonetako menuan?

Cereales fruta fibra

Irudia: Getty Images

ANIBES azterketaren arabera, 12,7 g/egun da batez besteko zuntz-kontsumoa Espainian, gomendioetatik oso urrun (25 g/egun emakumeentzat eta 38 g/egun gizonak). Gabonetan, arrainen, itsaskien eta haragia, animalia-jatorriko elikagaiak zuntzik ez dutenak. Aldaketa batzuk ekarpena handitzen lagun dezakete menuak aldatu gabe: ogia aldatu zuria % 100 integralaren truke, aukeratu lehenengo platerak barazkiekin eta lekaleak (entsaladak edo kremak) apustu segurua), aukeratu barazkiak plater nagusirako goarnizio gisa eta postreko fruta freskoa eskaini.

Zer esan nahi du oilasko bat ‘baserrikoa’ izateak?

Izen hori aplikatzen da legez, merkatuan merkaturatzen dute, eta ez du ematen ezaugarri berezirik ez. Kolorea horia, elikaduragatik eta honela lor daiteke: pentsuari bakarrik gehitzen zaizkio baimendutako gehigarriak edo karotenoide ugariko zerealak. Bestelakoak “Campero” izena, bai ekoizpen-sistema bati dagozkio aire zabalean nolabaiteko sarbidea ematen duena.