Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nutrizio-balioak barazki izoztuetan

Barazki izoztuek nutrizio-propietateak mantentzen dituzte eta dieta osasungarria eta askotarikoa izaten laguntzen dute urte osoan zehar

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2016ko abuztuaren 25a
img_valores nutricionales congelados hd

Jakina da barazkiek onura asko ematen dituztela nutrizioaren ikuspegitik, eta zenbait gaixotasuni aurrea hartzen laguntzen dutela. Gainera, irenstearekin mikronutrienteak lortzen dira, giza gorputzarentzako bitamina eta mineral gisa. Baina ez da ezagutzen berdura izoztuak hain elikagarriak edo freskoak baino gehiago direla. Nola liteke? Azalpena erraza da: produktu freskoak asteak biltegiratuta eraman ditzake, eta produktu izoztua prozesatu eta berehala prozesatzen da. Artikulu honetan barazki izoztuen nutrizio-ezaugarriei buruzko zenbait datu errepasatzen dira.

Irudia: aluha 123

Barazki izoztuak oso elikagarriak dira. Nutrizio arloko hainbat azterketa egin dira, eta berdura izoztuak (brokolia, azenarioa, aza…) daudela eta elikagai freskoek baino mantenugai gehiago dituztela uste dute. Chester-eko Unibertsitateko (Erresuma Batua) ikerlari-talde batek aurkitu zuen izozte-prozesuan mantenugaien degradazioa gelditu egiten dela, eta elikagai izoztuek produktu freskoek baino antioxidatzaile gehiago dituzte.

Barazkiak garrantzitsuak dira gorputzarentzat, batez ere, hesteetako igarotzearen erregulazioaz arduratzen direlako eta ematen dituzten bitaminek prozesu metaboliko asko modulatzen dituztelako. Landare guztiek dituzte ur eta karbohidrato asko, mineralak eta bitaminak. Azken horien artean, A, B2, B8, B9 edo C bitaminak daude, besteak beste. Bitamina horiek organismo bizia mantentzen dute: energia sortzen dute, nerbio eta zirkulazio sistemaren funtzionamendua erregulatzen dute, hezurren eta muskuluen egitura mantentzen dute eta beste substantzia batzuen sintesian eragiten dute, hala nola globulu gorrietan edo proteinetan. A bitaminaren erdia baino gehiago eta gorputzak behar duen C bitamina ia guztia landareek ematen dute, burdina eta kaltzio kopuru handiak bezala. Barazkien artean, hauek dira interesgarrienak: A eta C bitaminak, tomateak, piper gorriak eta berdeak, azenarioa, zerba, espinaka eta entsaladak.

Gainera, barazkiek proteina (%20) eta gantz gutxi dute; kaloria gutxi dute eta %80 ura da. Beraz, oso elikagai osasuntsua da; izan ere, mikroorganismo asko ematen ditu, sinergikoki jokatzen dutenak, eta gaixotasunetatik babesten laguntzen dute, bai kardiobaskularretatik, bai minbizitik (prostata, kolona), bai eta gorputzeko larruazala eta mukosak bezalako ehunen osasuna mantentzera ere.

Arrazoi horiengatik guztiengatik, landare-munduak presentzia handiagoa izan beharko luke eguneroko dietan; izan ere, barazkiekin plater askotarikoa, orekatua eta nutrizio-gabeziarik gabea presta daiteke. Osasunerako Mundu Erakundeak (OME) gomendatzen du egunean gutxienez 400 gramo fruta eta barazki hartzea, eta horrek gaixotasunen prebentzioa bultzatzen du.

Zer ematen digute barazki izoztuek?

  • 1. Barazkiek potasio ugari dute eta likidoak ez atxikitzeko lagungarriak dira. Gainera, landareak kontsumitzean hipertentsioa prebenitzen da.
  • 2. Ez dute gantzik, eta kaloria gutxikoak direnez, gizentasunari aurre egiten laguntzen dute. Kolesterol eta triglizerido gutxiago hartzeak, beraz, bihotz-hodietako patologia gutxiago sortzen ditu.
  • 3. Mineral ugari ditu, hala nola burdina, zinka, fosforoa, potasioa, kaltzioa, magnesioa edo kobrea, gure organismoak ondo funtzionatzeko ezinbestekoak diren mikronutrienteak.
  • 4. Bitamina eta zuntz ugari. Oro har, A eta C bitaminek infekzioen aurkako defentsak sendotzeko aukera ematen duten bitartean, B multzoko bitaminek nerbio-sistema indartzen dute. Zuntzak, gainera, gaixotasunak prebenitzen ditu, eta hesteetako iragaitea erregulatzen laguntzen du eta antioxidatzaileek zahartzaroa geldiarazten dute.

Kirola egiten dutenentzako barazkiak

Barazkiek ematen dituzten bitaminek prozesu metaboliko askotan hartzen dute parte. Parte hartzen dute energia lortzeko eta bizi-egiturak eta -egiturak sintetizatzeko, hala nola hormonak edo proteinak, hain garrantzitsuak muskuluen mantentze-lanetan eta hazkundean. Horregatik dira fantastikoak kirola egiten dutenentzat.

Alde horretatik, espinakak edo ilarrak B2 bitamina ugari dute, funtsezkoa metabolismo energetikoan, hau da, energia ekoizteko eta bizia mantentzeko behar diren erreakzio kimiko guztientzat.

Beste barazki batzuk, hala nola azalorea edo tomatea, B8 bitamina-iturri dira, garrantzitsua nerbio eta zirkulazio sistemaren funtzionamenduan eta energiaren ekoizpenean. B8 bitaminik ez izateak min muskularra eta nekea eragiten ditu.

Hosto berdeko barazkiek eta barazkiek (espinakak, zerbak, kalonigoak edo brokoliak) B9 bitamina edo azido foliko ugari dute. Bitamina hori beharrezkoa da muskulu-zelulak hazteko eta konpontzeko. Globulu gorriak sortzen ere parte hartzen du, garrantzitsuak kirol-errendimenduan eta erresistentzia fisikoa handitzean.

C bitaminak, berriz, piperrak eta tomateak biltzen ditu, besteak beste, eta, besteak beste, hezurren, tendoien eta lotailuen hazkuntzan eta mantentze-lanetan eta kirol-hausturak edo -lesioak berreskuratzean funtsezkoa den kolagenoa sortzen du.

Hosto berdeko begetalak dira bitamina gehien dituen taldea. Aipatutako bitaminaz gain, A, E eta K bitaminak dituzte. A bitaminak ehunen eraikuntzan parte hartzen du. E antioxidatzaileen iturri da, kaltetutako ehunak konpontzen ditu eta globulu gorriak sortzen parte hartzen du. Bestalde, K bitaminak funtsezko zeregina du odolaren koagulazioan eta zauriak eta lesioak orbaintzean.

Sociedad Española de Fabricadores Izoztos (ASEVEC) izeneko Espainiako Landareen Fabrikatzaileen Elkarteak (ASEVEC) Interneteko gune bat du barazki izoztuen mundua sakon eta zehaztasunez ezagutzeko. Barazki izoztuen ekoizpen-prozesua, barietate ezberdinak jasotzen dituzten Espainiako eremuak, osasun-aholkuak eta sukaldean plater gozo-gozoak egiteko tratamendu eta erabilera hobeenera jo daiteke.

Etiquetas:

barazkiak izoztu

RSS. Sigue informado

ASEVEC

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak