Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nutrizio eta kirolari buruzko uste okerrak

Kirolari lotutako zenbait ohitura dietetikok, errendimendu fisikoa hobetzetik urrun, kirolariari eragin diezaiokete eta osasun-arazoak eragin diezazkioke

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteartea, 2014ko uztailaren 01a

Kirolariek, profesionalak izan edo zaleak izan, beti hobetu nahi dute errendimendu fisikoa. Baina, aurrera egiteko eta beren onena emateko desio horretan, dieta-mitoak ahulak dira, eta horietako asko abiadura-lasterkari baten azkartasunarekin hedatzen dira. Uste horietako batzuk, are gehiago, benetako ikertzaileen lerroetan sortzen dira, interes komertzialek eragiten dieten batzuetan, eta beste batzuetan, berriz, giza elikadurari buruzko eguneratze-faltagatik. Artikulu honetan, kirol-elikadurari buruzko hiru mito berrikusten dira, hedabideak zein akademikoak oso ugariak baitira.

Irudia: Chris Hunkeler

1. mitoa: azukrerik gabe ez dago kirol errendimendu ona

Kirol-espezialitate adina mito daude, baina oso arriskutsua den bat aztertzea komeni da: azukrerik gabe gure jarduera atletikoan ez dugu ongi egingo. Pertsona askok uste dute kirol-edariek ("isotonikoak") osasuna hobetzen dutela, eta hori ez da egia.

Horregatik, New Yorkeko Osasun Sailak 2013an zabaldu zuen ohar hau: "Osasungarriak diren kirol-edariak osasuntsu daude, baina gehienean erantsitako azukreek obesitatea eta diabetesa bultza ditzakete". Mezua garrantzitsua da Europan ere; izan ere, gure azukreak% 16 eta% 36 artean daude, eta, beraz, oso urrun gaude Munduko Osasun Erakundeak (OME) azukreetatik energiaren% 10 ez gainditzeko emandako gomendiotik. OMEk laster berrikusiko du aholku hori, eta, agian,% 5 izango da. Zer da okerragoa, azukre asko edo gatz asko hartzea? 'EROSKI CONSUMErek argitaratu du, eta azukrearen gehiegikeriatan sakontzen da.

Azukre erantsiak dituzten kirol-edariak erabiltzeak bakarrik du zentzurik (hala badagokio) 60 minutu baino gehiagoko kirola egiten duten kiroletan, hain zuzen ere, Temesik eta 2011ko maiatzean egindako kolaboratzaileek, Journal of Nutrition aldizkarian argitaratutako azterketa zorrotz batean. Edari horiek ematen dituzten karbohidratoek, nolanahi ere, osatu egin ditzakegu (eta batzuetan, baita ordezkatu ere) elikagai komunetan (fruta freskoa edo fruta lehortua, besteak beste).

2. mitoa: osagarri dietetikoetara jo behar da

Hamar kirolaritik zortzik gehigarri dietetiko-nutrizionalak kontsumitzen dituzte. Bai kirolari profesionalek bai kirolari amateurrek eta baita ikasle gazteek ere, Jenkinsonek eta Harbertek 2008ko azaroan erakutsi zuten bezala. Oso ohikoa da osagarri "naturalak", bitamina- edo mineral-pastillak, antioxidatzaileak edo omega 3 kapsulak erabiltzea, nahiz eta azterketa gutxi egin kirolariarentzat.

Elikagaien Segurtasunerako Europako Agintaritzak (EFSA) zenbait osasun-adierazpen onartu ditu kirol-errendimenduarekin zerikusia duten produktu gutxi batzuetarako, hala nola karbohidratoak, kafeina eta karbohidratoak, kreatina edo C bitamina dituzten edariak. EFSak hainbat baldintza bete behar ditu, produktu horiekin batera doazen baieztapenak onartzeko eman dituen dokumentu bakoitzean. Hobekuntzak ez dira beti espero dena. Adibide gisa, Schubertek eta Astorinok 2013ko ekainean argitaratu zuten literatura zientifikoaren berrikuspen sistematiko baten arabera, lasterkarien errendimendua %1,1 hobetu da kafeinari esker. Kafeina ez dago ondorio kaltegarrietatik salbuetsita, eta hori kontuan hartzeko zerbait da.

Nolanahi ere, kirolariei zuzendutako gehigarri gehien-gehienek ez dute erakutsi kirol-errendimendua hobetu edo lesioak prebenitu edo sendatu. Are gehiago, etiketan deklaratu gabeko substantziekin kutsatuta egon daitezke asko, edo ondorio larriak eragin ditzakete.

2012ko uztailean, Heneghanek eta kolaboratzaileek produktuen azterketa sistematikoa egin zuten, kirol-errendimendua hobetzeko. Bertan, ez zen ahaztu produktu horien marketinga industria aberatsa dela, eta hori ebaluatu dituzten ikerketa zientifikoen metodologia-kalitate eskasarekin alderatzen da.

3. mitoa: edan aurretik edan egin behar da

Urteetan zehar, bai osasun-profesionalek, bai herritar gehienek edan egin behar izan dute egar-sentsazioa agertu aurretik, kirola egiten den bakoitzean. Hala ere, 2006. urtean, Maratoiko Zuzendari Medikoen Nazioarteko Elkarteak aholkatu zien atletei egarriaren beraren mekanismoaz fidatzeko, hiru salbuespen izan ezik:

  • giro oso beroetan (38ºc baino tenperatura altuagoetan), nahiz eta bero bidezko aklimatazioaren lehen egunetan bakarrik izan.
  • 5 ºc-tik beherako tenperaturetan.
  • ariketa asko egiten duten eta 65 urte baino gehiago dituzten atletak.

Bere iritziz, 2006ko uztailean Clinical Journal of Sports Farmacie-aldizkarian argitaratu zen egarria, hain zuzen, ekitaldian likidoen oreka arautzen duen erregulatzaile fisiologiko nagusia da. Ikuspuntu hori ez zuen jaso, hala ere, Kirolaren Medikuntzako Ameriketako Elkargoak urtebete geroago (2007ko otsaila), jarrera dokumentu batean: 'Ejercicio y ordezkapen de flufluentes'.

Handik hiru urtera, Louise Burke doktore ospetsuak 'Nutrición en el deporte' liburua argitaratu zuen. Ikuspegi praktikoa'. Bertan, lasterketetan likidoak hartzeari buruzko alderdiak eztabaidatu ondoren, aipatu behar da mendebaldeko gizarteetan "gehiegizko kontsumoa dela nutrizio arazo larriena", eta bertan, likido eta janarien ohiko zatiak hain dira handiak, gosea, egarria edo beharra gainditzen dutenak.

Pitsiladis eta Noakes, kirol zientzietako katedradunak, eta Heneghan, Ebidentzian Oinarritutako Medikuntzako katedradun bat, 2012an gai horri heldu zioten. Hirurak oso antzeko ondorioak atera zituzten, baina merezi du Carl Heneghan irakaslearen iritzia aipatzea, Oxfordeko Unibertsitateko Ebidentzian Oinarritutako Medikuntza Zentroko zuzendaria. Heneghanek berrikuspen zabala egin zuen kirol-errendimenduari dagokionez. Ikerketa 2012ko uztailean argitaratu zen British Medical Journalen, hiponatremia izeneko gaixotasun arraro baina larria (oso pronuziatua baldin bada, oso pronuziatua den odoleko sodio-diluzioa) izateko arriskuaren aurrean jarriko ditu atleta askok.

Egokiena da atletek (batez ere elitekoek) hidratazio-plan indibidualizatua ezartzea. "Atletak ez du edaririk edan behar", National Athletic Trainers Association erakundeak 2012ko urtarrilean bere aldizkari ofizialean adierazi zuenez.

Etiquetas:

Dieta kirol

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak