Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nutrizio-kontsultategia: ikatz aktibatua eta argaltzeko tranpa janariak

Aktibatutako ikatzak argaltzeko balio du? Lo-faltak pisuan eragiten du? Begetarianoek muino-gabezia dute? Beatriz Robles nutrizionistak zalantza horiei eta beste batzuei erantzun die

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2020ko urtarrilaren 22a
carbon activado pan sandwich adelgazar Irudia: Getty Images

Ikatz aktibatuak ondorio desintoxikatzaileak ditu?

Ikatz aktibatua oso mineral porotsua da, adsortzio-ahalmen handikoa; beraz, ahotik erabiltzen da botika edo produktu toxiko batzuk irensteak eragindako intoxikazio akutuen tratamenduan. Ez da hestean xurgatzen; beraz, problematika digestio-hodian dagoen bitartean bakarrik da eraginkorra. Osagai gako gisa ere erabiltzen da kolore beltz bereizgarria duten produktuak saltzeko, desintoxikatzeko ezaugarri faltsuak ematen baitzaizkie.

Elikagaien Segurtasunerako Europako Agintaritzak (EFSA) onartu du konposatu horrek flatulentzia murrizteko gaitasuna duela janarien ondoren, baina efektu hori lortzeko, gutxienez gramo bat ikatz errazio bidez aktibatua duten elikagaiak behar dira, kantitate hori “detox” gisa merkaturatzen diren edari eta elikagaietan erabiltzen dena baino askoz handiagoa baita.

Bestalde, EFSAren Arrisku Berriak Trukatzeko Sareak produktu horien kontsumoa areagotzea arrisku emergentetzat jotzen du, ikatz aktibatuak botika batzuen eraginkortasuna alda baitezake, hala nola antikontzeptiboena eta bihotzeko gaixotasunak edo diabetea tratatzeko sendagaiena.

Lo-faltak pisuan eragiten du?

Loaren kalitate kualitatibo eta kuantitatibo txikia obesitate-arriskua ekar lezake, intsulinaren ekintzari eragiten baitio, sedentarismoa areagotzen baitu eta elikagai osasungaitzak hartzen laguntzen baitu. Gainera, aldaketak eragin ditzake grelinan eta leptinan, apetitua kontrolatzen duten hormonetan. Hala ere, ebidentzia zientifikoa falta da eta harremana ez dago baieztatuta.

Ozpinak argaltzeko propietateak ditu?

Ez. EFSAk ez du adierazten ozpinak gorputzaren pisua lortzen edo mantentzen laguntzen duenik, ez baitago ebidentzia zientifikorik. Segurua da plateretan, baina kantitate handitan (egunean koilarakada batzuk edo uretan edari gisa diluituta) eta janari-murrizketak dituen eredu dietetiko batean, ondorio larriak izan ditzake.

Kefirra kontsumi dezaket haurdun banago?

kefir bakterioa hartzidura
Irudia: Getty Images

Legamia eta bakterio laktikoz osatutako kefir-pikorretan esnea gehitzean, izen bereko hartzidura lortzen da, alkohol kantitate txiki eta aldakorreko produktu bat. Kontuz, haurdun dauden emakumeek ez lukete kontsumitu behar, batez ere etxean egiten bada, ez baitira kontrolatzen hartzidura-baldintzak eta alkohol-edukia.

Begetarianoek muino-gabezia dute?

Muinoa funtsezko mantenugaia da, funtsezkoa garunak eta nerbio-sistemak ongi funtziona dezaten, eta gibelean sintetizatzen da. EFSAk uste du sintesi hori ez dela nahikoa, eta, beraz, dietaren bidez lortu behar dela: egunean 400 mg (IA) hartzen ditu helduek. Kalkuluen arabera, EBn 269-468 mg/egun kontsumitzen ditugu, eta baliteke biztanleriaren zati bat behar adina ez edatea. AEBko Osasun Institutu Nazionalarentzat, EIak ez betetzeak ez dakar ezinbestean defizita haurdun ez dauden pertsona osasuntsuengan.

Bereziki begetarianoetan, AEBetako Nutrizio eta Dietetika Akademiaren jarrera. izan ere, nahiz eta arrautzak eta haragia izan muino-iturri dietetiko nagusiak, landare-jatorriko elikagai ugaritan ere aurki daiteke kopuru txikiagoetan; beraz, garrantzitsua da lehentasuna ematea muinoan aberatsak diren elikagaiei, hala nola sojari eta fruitu lehorrei. Dieta begetarianoan B12 bitamina da osatu behar den mantenugai bakarra.

Eraginkorrak al dira “tranpa janariak” pisua galtzeko?

Pisua galtzeko dietetan, cheat meals edo “tranpa janariak” erregimen hori egun batean saltatzea eta edozein produktu libreki jatea dira. Gehienetan, kaloria-dentsitate handiko elikagai-anoa handiak izaten dira, eta horien kontsumoa atrakatze-aldiekin bat dator, ‘International Journal of Eating Disorders’ aldizkarian argitaratutako ikerketa baten arabera.

Ingesta libre horiek gosea eta asetasuna erregulatzen dituzten hormonetan duten eragin fisiologikoa aztertzen ari dira, baina oraindik ez dago ebidentzia sendorik. Gainera, pisua galtzeko prozesuan kontuan hartu beharreko ingurumen- eta psikologia-faktoreek ere parte hartzen dute. Pertsona batzuentzat, planteamendu horrek hobetu egin dezake dieta murriztailearekiko atxikimendua eta motibatzaile gisa jokatu, baina dieta osasungarria denaren aurka doa.

Oraindik ikerketa gutxi argitaratu diren arren, batzuek diote badela lotura bat gehiegizko irenste horien eta elikadura-jokabidearen nahasteen garapenaren artean.

Haurrek har ditzakete edari begetalak?

Produktu horiek (almendrazkoak, arrozezkoak, olodunak…) esnea ez bezalako osaera dute, eta, beraz, ez dira nutrizioaren ikuspegitik konparagarriak.

Erakunde zientifikoak, hala nola Nutrizio eta Dietetika Akademia (AEB) eta AEBetako Pediatria Akademiak ez du gomendatzen urte batetik bost urtera bitarteko haurretan esnea ordezko gisa erabiltzea, baina erabilgarriak izan daitezke alergia edo intolerantzia izanez gero, edo sukaldaritzako prestakinak egiteko, horietan esnea erabili ohi baita. Hala ere, salbuespen bat egin dute sojazko edariarekin, ordezko gisa egokiak direla uste baitute. Erresuma Batuko Osasun Zerbitzu Nazionalak, gainera, adierazi du bost urtetik beherakoek ez dutela arroz-edaririk hartu behar, artsenikoa dutelako.

Etiquetas:

mitos-eu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak