Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nutrizionistek ordu artean elikagai osasungarriak kontsumitzea gomendatzen dute, gosea kontrolatzeko

Egunean bost otordu egitea gomendatzen dute, jateko gogoa ongi kudeatzeko

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2009ko maiatzaren 19a

Ordu artean elikagai osasungarriak kontsumitu behar dira jateko gogoa kontrolatzeko, Nutrizio eta Osasun Programako (NUSA) adituek gomendatzen duten bezala. Horiek ere gomendatzen dute egunean bost otordu egitea, gosea ondo kudeatzeko.

Marta Olmos programaren nutrizionistak esan zuenez, dieta baten jarraipenean nahi duena ezin jan izatea murriztu egiten da. “Gosearen sentsazio fisiko eta psikologikoak edozein mokadu zapaltzera garamatza ordu artean”, esan zuen. NUSA Programako adituek funtsezko mantenugaiak ematen dituzten baina asetzen duten elikagaiak aukeratu behar direla azpimarratu dute, hurrengo bazkarira hobeto iristeko. Mokadu osasungarri horiek gosea ematen eta dieta orekatua mantentzen lagunduko dute, pisu egokia mantentzen lagunduz. Bereziki gomendagarriak dira kaloria gutxi baina proteina eta zuntz asko dituztenak.

NUSA erakundeak aholkatu du lineari eusteko gosaldu egin behar dela beti, eta esnekiak, fruta eta zerealak eta deribatuak (adibidez, galleta zuntzdunak) sartu. Gainera, kalorien kalitatea lehenetsi behar da kantitatearen aurretik; egunean litro eta erdi ur edan behar da gutxienez; egoste-metodo errazak erabili behar dira elikagaiak prestatzeko, koipe gutxikoak eta gatz gutxikoak; bizimodu aktiboa izaten saiatu behar da, eta jarduera fisiko pixka bat biziagoa egin behar da, hala nola bizikletaz edo igeri eginez.

Bost otordu

Bestalde, Zumosek esan zuen dieta orekatua izateko ezinbestekoa dela egunean bost aldiz jatea. “Gosariaz, bazkariaz eta afariaz gain, funtsezko bi otordu daude ordu artean, eta ez dugu alde batera utzi behar; beraz, goiz erdian zerbait jateak eta askariak jateko gose neurritsua izaten lagunduko digu”, esan zuen.

Pertsonak hiru orduz behin jateko programatuta daude, gutxi gorabehera, eta, hala ere, asko hiru otordutan baino ez dira kontzentratzen (gosaria, bazkaria eta afaria); beraz, denbora-tarte luzeegiak igarotzen dituzte inolako elikagairik hartu gabe, nutrizionistak azaldu duenez.

“Hutsaren eta gosearen sentsazio bizia sentitzen dugunean, egin dezakegun onena jatea da; izan ere, gorputzak bidaltzen digun seinale larri horri kasurik egiten ez badiogu, kontrolik gabeko hurrengo bazkarira iritsiko gara, gure esku dagoen guztia kolokan jarrita”, esan zuen Olmosek.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak