Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nutrizionistek sojak kolesterola gutxitzeko eta bihotzeko gaixotasunei aurrea hartzeko dituen onurak azpimarratzen dituzte

Lekale hau dieta orekatu baten barruan kontsumitzea gomendatzen dute

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2004ko azaroaren 10a

Soja, ekialdeko lekaleen dietako oinarrizko lekalea, indartsu ari da nagusitzen mendebaldeko merkatuan, karbohidrato konplexuen, zuntz dietetikoaren eta landare-proteinen aberastasunagatik, nutrizioko adituek baieztatzen dutenez. Zehazki, animaliek (haragia, esnea eta arrautzak) adina proteina dute.

Espezialistek, gainera, kolesterola murrizteak eta gaixotasun kardiobaskularrei aurrea hartzeak eta menopausiaren albo-ondorioak arintzeak dituzten onurak nabarmentzen dituzte. Halaber, magnesioa eta burdina bezalako mineralen eta B taldeko bitaminen iturri ona dela onartzen dute, zehazki B1, B2, B3, B6 eta azido folikoaren iturri. Eta hori gutxi balitz, esaten dute zuntz asko izateak lagundu egiten duela idorreria prebenitzen eta arintzen, eta azukreak odolera polikiago igarotzen (gluzemia erregulatzeko aukera ematen du), eta hori onuragarria da diabetikoentzat.

Puleva Biotech-en Sara González eta Julio Boza ikertzaileek diotenez, sojaren sekretua behazun-azidoen jariaketa laguntzen duela da, eta horrek odoleko kolesterol-maila murrizten du. Halaber, bi adituek azpimarratzen dute soja-proteinak gibela estimulatzen duela eta gibelak odoleko LDL kolesterola (“txarra”) murriztuz erreakzionatzen duela. Leguminoso horren isoflabonek ere antioxidatzaile gisa jardun dezakete, edo basodilatazioa erraztu eta kolesterol-mota horrek eragindako kalteak eta arterietako paretetan uzten dituen metaketak murriztu ditzakete.

Hala ere, nahiz eta bertute nabarmenak izan, nutrizionistek ohartarazi dute soja ez dela panazea. “Elikagai ona da, baina beste bat besterik ez da. Ez dira bere bertuteak ukatu behar, baina dieta askotariko eta orekatu baten barruan kontsumitzen bada”, adierazi du Malagako Carlos Haya Ospitaleko Endokrinologia Zerbitzuko buruak, Federico Soriguerrek. Izan ere, den-dena modan dago elikagai funtzionalengatik. Sara González eta Julio Boza bat datoz horretan.' Haren iritziz, soja-produktuen merkatua hazi egin da, teknologia-adituek eta elikagai-prozesadoreek elikagai funtzional gehiago garatu ahala.

Balio anitzeko elikagaiak

Europako Batasunak (EB) produktu transgenikoei buruz errezeloak dituen arren, soja organikoak ez du mugarik. Ekoizleek badakite jatorri organikoko elikagaien kontsumoa %300 hazi dela batez beste, eta ez dute ahalegin handirik egiten soja dieta organiko baten zati gisa edo janari funtzional gisa hartzeko.

Izan ere, balio anitzeko elikagaia da. Era askotako produktuak lortzen dira: irina, olioa, lezitina, tofua, gatzez (tamari) edo gatzik gabe (tempeh) hartzitutako produktuak eta beste batzuk, hala nola soja-kimuak. Bai lizunen eta bakterioen bidezko hartzidurari, bai ernamuintzeari (kimuak) esker, errazago digeritzen dira deribatu horiek, eta C bitamina eta B taldeko bitaminetan aberasten dira.

Onena lekale gisa duen balioa aukeratzea da. “Askoz ere gomendagarriagoa da barazki gisa hartzea, kimuetan adibidez, olio gisa baino lehenago, fintze-prozesu batetik ateratako olioa baita”, azaldu du Soriguer-ek. Haren iritziz, sojak propietate elikagarri handiak izateak ez du esan nahi egunero kontsumitu behar denik. “Soja elikagai bat da, ez botika bat. Jatea oso osasungarria da, baina ez da beste mantenugai baten ordezko gisa erabili behar”, dio Carlos Hayako Endokrinologiako buruak.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak