Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

OCUk ohartarazi du kiloak abiadura handian galtzea eragiten duten dietak

"Yo-yo" dietak, galdutako pisua azkar eta modu kaltegarrian berreskuratzen delako

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2003ko abuztuaren 05a

Kontsumitzaileen eta Usurbilen Erakundeak (OCU) txosten bat argitaratu du, ura eta muskulu-masa ziztu bizian galtzea eragiten duten argaltze-erregimen guztien berri emateko. Desorekatuez gain, janari-plan horiek galdutako pisua azkar eta modu kaltegarrian berreskurarazten dute, OCUk dioenez.

“Ez fidatu mediku-aholkularitza alde batera uzten duten dieta-mota horietaz; tasarik gabe argaltzea agintzen dute, eta Estatu Batuetan suntsitu egiten dituzte, modan dauden aktoreek abalatzen baitituzte”, adierazi du.

“Yo-yo” dietak, pisuan gorabehera bortitzak eragiten dituenak, ez da eraginkorra soilik, epe ertain eta luzera kalteak eragiten ditu, eta, gainera, areagotu egiten ditu bihotz-hodien osasunerako arriskuak. “Argaltzeko onena helburu apalak proposatzea da, eta klinika entzutetsu batzuen izenean oinarritzen diren dietak alde batera uztea; klinika horiek, oro har, ez dute zerikusirik dagokion erregimenarekin”, gomendatzen du OCUk.

Arriskutsuenetako bat “Atkins dieta” izenekoa da, karbohidratoak eta azukrea kentzeaz arduratzen den kardiologoak babestua. Kontsumitzaileen erakundeak azaltzen duenez, “pazienteak hasieran argaltzen dira. Ez dute gluzidorik (ogia, patatak, pastak, lekaleak, fruta eta arroza) eta esnekirik hartzen. Hala ere, nahi adina proteina eta gantz har ditzakete: hestebeteak, haragia, saltsak… Karbohidratoak kenduta, gorputzak ura galtzen du eta, energia-erreserbak agortzen dituenean, organismoaren gantz-gordailuetara jotzen du. Epe luzera, ekintza-mekanismo horrek odoleko lipidoak areagotzen ditu eta, ondorioz, arrisku kardiobaskularra areagotzen du. Gainera, azido urikoa aldatu eta arritmiak, arnasteko zailtasunak eta bitamina-gabezia garrantzitsuak eragiten ditu.

OCUk, halaber, organismoa garbitzeko eta, hartara, kiloak galtzeko barauan oinarritutako dieta arazgarriei buruz ohartarazi du. “Dieta mota hori uzten denean, galdutako pisua berreskuratzen da”. Erregimen horien barruan sartzen dira sagarraren, pomeloaren, astigar-xarabearen edo izerdi-ziroparen dieta. Horiek guztiak jarduera fisiko normalarekin bateraezinak dira eta nutrizio-gabeziak sortzen dituzte. OCUren txostenaren arabera, "oso osasuntsu dagoen eta etxean geldi geratuko den norbaitek, baina bere osasunean ahalik eta arazo gutxien izango lukeen inork" jarraitu ahal izango lituzke.

OCUk kritikatutako janari-planen hirugarren taldea dietak dira, eta horien artean Montignacena nabarmentzen da. Koipeak eta gluzidoak nahastea eragozten duen erregimena da. “Montignac-ek egiak eta gezurrak konbinatzen ditu, eta kasuaren arabera koipe edo karbohidrato gehiegi irensteko arriskua areagotzen du”, dio txostenak.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak