Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Odolki-kroketak tomate-saltsarekin

Img 151814 g
Zailtasuna Ertaina
Balio energetikoa 476 kcal
Errazio-kopurua 4

Prestaketa

Odolki bat zabaldu luzeei, barrualdea desmimatu eta zartaginean pixka bat frijitu oliba-olio tanta batzuekin, kurruska-puntua hartu gabe. Xukatu, iragazgailutik koipea bereizteko. Gorde.

Krema lodia egin, bexamel krema ezaguna, gurinarekin batera oliba-olio koilarakada bat, lapiko batean su ertainean jarriko duguna, urtu dadin. Gurina likidotu ondoren, irina bota eta irina gurinean egosten utzi, kolorerik hartu gabe. Bota esne beroa nahastura, poliki-poliki, eta eragin etengabe.

Bexamela egosten dugu, 5 minutuz irakiten hasi ondoren, eragiteari utzi gabe. Odolki xukatuaren frijitua gehitu, eta etengabe nahastu ore sendoa sortu arte. Berriro ere su motelean jartzen dugu orea, beti mugituz, 5 minutu gehiago eta sutatik ateratzen dugu, gurinez igurtzitako erretilu batean botatzen, hoztu dadin.

Pasta erabat hotza dagoenean, kroketak sortzen hasten gara (biribilak edo luzeak), eta ondoren irinarekin, arrautza irabiatuarekin eta ogi birrinduarekin birrintzen ditugu. Kroketak prestatu ondoren, frijitu olio berotan, eta utzi paper xurgatzailean, gehiegizko olioa askatzeko. Zerbitzatu etxeko tomate-saltsa eta bero pixka batekin.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
476 29,7g 12,1g 8,7g 0,8g
24% 42% 61% 10% 13%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Kaloria-ekarpen handia eta gantz kopuru handia dituen osagaien nahasketa dira kroketak. Gurina, esnea, arrautzak eta irina elikagai ugari dira (sodioa, burdina, kaltzioa, zinka, iodoa eta B3, B9, B12 eta K bitaminak), eta kaloriak ere ugari dituzte. Odolkiak, bestalde, burdina asko du, eta proteinak, kaltzioa, zuntza, potasioa, iodoa, zinka, magnesioa, fosforoa eta A, B3, B9 eta K bitaminak ditu. Errezeta zaporetsua da, noizean behin eta kantitate txikietan kontsumitu beharrekoa.