Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ogi motak: Ekilore-pipen ogia

Kalitate bikaineko antioxidatzailez eta koipez betetako ogia

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2007ko apirilaren 19a

ImgImagen: Backerei
Ekilore-hazien ogia merkatuko barietate berrienetako bat izan daiteke, agian izena ematen dion elikagaia aperitiboa edo mokadua ogiaren osagai izan daitekeen osagaia baino gehiago delako. Bere abantailetako bat da fruitu lehor horren zaporea mantentzen duela, eta ez duela harrapatzen pipek bereizita egiten duten bezala.

Bi alderdi bereizten ditu ogi horrek: mami mamitsua eta ekilore-pipiek ematen dioten zapore berezia. Jatean, haren zaporea ez ezik, azalari eta barrualdeari pipiek ematen dioten trinkotasuna ere nabaritzen da. Hori dela eta, bakarrik nahiz edozein platerekin jan daiteke, batez ere arrainekin eta ketuekin, ogi horrekin hobekien konbinatzen diren elikagaiekin.

Antioxidatzaile ugari

Horrelako ogiaren balio kalorikoa oso handia da. Lau hatz lodiko (50 gramo) xerra batek 200 kaloria baino gehiago ditu, tamaina bereko baina ogi zuriko xerra baten bikoitza.

Antioxidatzaile ugari dituenez, endekapenezko eta bihotz-hodietako gaixotasunak eta zenbait minbizi-mota saihesten laguntzen du.

Haien kaloria-ekarpen handia gantz-edukiari zor zaio batez ere, eta koipe horietako gehienak asegabeak dira, zehazki poliasegabeak. Koipe horiek odoleko kolesterol- eta triglizerido-mailak murrizten laguntzen dute, eta, beraz, gaixotasun kardiobaskularren arriskua murrizten. Ogi horren karbohidrato gehienak konplexuak dira, baina kopuru hori ere handia da, baina gainerako ogien oso antzekoa. Ekilore-pipen ogia ere aberatsa da landare-proteinetan eta zuntzean.

Beste elikagai batzuei dagokienez, zinka eta burdina bezalako mineralak eta tiamina, B1 eta azido folikoa bezalako bitaminak ditu. Zalantzarik gabe, E bitamina eta eragin antioxidatzaileko beste konposatu batzuk (kolina, betaina, lignanoa eta azido fenolikoak) izatea da ogi horren alderdirik aipagarriena. Horiek kontsumitzeak lotura du endekapenezko gaixotasunak, gaixotasun kardiobaskularrak eta minbizia izateko arrisku txikiagoarekin.

Propietate antioxidatzaile hori, batez ere, ekilore-pipiei egozten zaie, Virginiako Unibertsitateko (AEB) Institutu Politeknikoaren azterketa batek adierazten duenez. Beraz, osagai hori duen ogia ere propietate horretakoa da.

Pipa-ogi gazia?

Pipei sodio kantitate handiak gehitzen zaizkie. Gauza bera egiten da ogi eta guzti, baina ez denak berdin. Ekilore-pipen ogi freskoari, adibidez, beste ogi batzuen antzeko sodio kopurua gehitzen zaio.

Baina, ogi horretaz gain, bada beste formatu bat ere, aperitibo edo mokadu gisa gehiago erabiltzen dena. Ogi txigortu ontziratuaren gailurrak dira, eta gatz gehiago eransten zaie hobeto kontserbatzeko. Hala, gomendatzen da ogi mota hori eta mineral horretan aberatsak diren beste elikagai batzuk saihestea, hipertentsioa, likidoen atxikipena eta sodio gutxiko dietak behar dituzten bestelako gaixotasunak izanez gero. Era berean, pipa txigortudun ogi horri ekilore olio olatu garaia ere gehitzen zaio, eta horrek kaloria gehiago ematen dizkio. Eta barietate hori ekilore-pipen ogi arrunta jaten bada baino gehiago harrapa daiteke.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak