Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ogi motak: gatzik gabeko ogia

Gatzik gabeko ogiaren osaera elikagarria ogi tradizionalaren oso antzekoa da, sodio maila izan ezik, ia gutxienekoa baita.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2007ko urtarrilaren 18a
img_pansinp


Img pansin

Gatzik gabeko ogia, izenak adierazten duen bezala, orea prestatzean gatzik gehitu gabe egiten den ogia da. Oro har, ogi arruntak baino kolore zurixkagoa du, egiteko erabiltzen den irina ere berezia baita, sodio gutxi baitu.

Sodio kopuru antzemanezina
NAOSek, okin-enpresarekin egindako proposamenetako batean, ogi arrunta egiteko erabiltzen den gatz-portzentajea pixkanaka gutxitzea proposatzen du, lau urtean %2,2tik %1,8ra (18 g gatz irin kilo bakoitzeko).
Gatzik gabeko ogiaren osaera elikagarria ogi tradizionalaren oso antzekoa da, alde batzuk izan ezik. Mantenugairen bat gatzik gabeko ogiaz ari garenean, sodioa aipatu behar da, mineral horren kantitate hautemanezina ematen baitu: 2 miligramo 100 g ogiko, eta 460 miligramo, berriz (elikagaien sodio-edukiaren azterketaren arabera) ogi zuri tradizionalean. NAOSek, okin-enpresarekin egindako proposamenetako baten arabera, ogia egiteko erabiltzen den gatz-portzentajea pixkanaka murriztea proposatzen du, lau urtean %2,2tik %1,8ra (18 g gatz irin kilo bakoitzeko).

Kopuru horiek dietaren sodio kopuru osoan duten garrantzia baloratzeko, kontuan hartu behar da egunean 2.500 miligramo sodio hartzea gomendatzen dela. Horrek esan nahi du 100 g ogi gatzarekin hartzean eguneko sodio-beharren herena hartzen dela. Gatzaren sodio-edukia gehitu behar zaio horri (% 40 sodioa). Gatz hori gehitu egiten da jakiak prestatzeko eta prestatzeko, eta prestatutako produktuek, hala nola saltxitxek, kontserbek, hestebeteek edo aurrez prestatutako elikagaiek (pizzek, lasagnek, zorro-zopek eta abarrek) sodio asko dute.

Karbohidrato eta kaloria gutxiago
Gatzik gabeko ogia egiteko, ohiko ogia ez bezalako irina erabiltzen denez, haren nutrizio-balioa zertxobait aldatzen da. Gatzik gabeko ogiak ematen dituen kaloriak 236 kaloriak ogi tradizionalak ematen dituenak baino txikixeagoak dira 258 kaloria. Izan ere, karbohidrato konplexu gutxiago eta ur gehiago ditu. Beste elikagai batzuei dagokienez, gantzak, proteinak edo zuntza, esaterako, antzeko edukia dute bi ogi motetan.

Hipertentsioarentzat baino gehiago

Gatzik gabeko ogia ez da gomendagarria hipertentsioa duten pertsonentzat soilik. Horrelako ogia oso gatz gutxiko dieta agindu zaien pertsonentzat da egokia, hau da, osasun arrazoiengatik sodio kontsumoa kontrolatu behar dutenentzat. Jarraibide hori gomendatzen da, adibidez, bihotzeko arazoak, likidoen atxikipena, giltzurrunetako gaitz larriak edo hipertentsioa daudenean. Kasu horietan, ez du askorik balio gatzik gabeko ogia jateak, hestebeteak, urdaiazpiko ondua, gazta edo saltsa prestatuak, elikagai guztiak oso gaziak. Gatzik gabeko ogia hartzen dutenentzat ere balio du gomendio horrek, baina ez dute neurriz jan behar platerei eransten dieten gatza. Hori dela eta, baliteke gatzik gabeko ogia are lodiagoa izatea otordu gaziegien ondoan hartzen denean.

Ohitura osasungarria izan liteke gatzik gabeko ogia hartzea, dietaren sodio kantitate osoa osasun-arazorik gabe murrizteko. Hala ere, hobe litzateke aurrez prestatutako beste elikagai askoren kontsumoa murriztea —batzuk lehenago aipatu ditugu—, eta ogia baino 5 eta 10 aldiz sodio gehiago izatea.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak