Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ogi motak: Soja-ogia

Sojaren ezaugarri guztiak lortzeko aukera, lekale, edari edo gatzatu gisa hartzen ez denean.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2007ko maiatzaren 23a

Soja-ogia gainerako ogiak bezala lortzen da. Hala ere, soja-irinaren bidez egiten da, bakarrik edo gari-irinarekin konbinatuta. Lehenbizikoarekin bakarrik prestatuz gero, glutenik gabeko ogia litzateke, gaixotasun zeliakoa dutenentzat aproposa.

Nutrizio-ezaugarriak

Soja-ogia karbohidrato konplexutan aberatsa da (almidoia), eta ogi zuriak baino koipe gehiago du (nagusiki poliinsaturatuak eta omega-3 motakoak). Oso proteina osoak edo balio biologiko handikoak ematen ditu, eta horietan funtsezko aminoazido guztiak agertzen dira.

Gainera, B taldeko bitamina-iturri ona da, baita potasioa, fosforoa eta magnesioa ere. Zuntz iturria ere bada, eta horrek asetasun-sentsazioa eta hesteetako igarotze-sentsazioa areagotzen ditu, bai eta isoflabonak bezalako antioxidatzaileak ere.

Sojaren onurak

Txinakoa da jatorriz, eta oso ezezaguna da (sektore oso zehatzetarako eta begetarianismoarekin zerikusia dutenetarako izan ezik). Gaur egun, soja da moda-ohitura. Haien kontsumoa elikaduran sartzen ari da, osasunerako onuragarriak izan daitezkeelako. Horregatik sartu nahi da elikagai funtzionalaren kontzeptuan. Zehazki, berriki egindako ikerketen arabera, sojak lagundu egiten du gaixotasun kardiobaskularren eta osteoporosiaren arriskua murrizten, emakumearen hormona-oreka erregulatzen eta minbizi-mota batzuei aurre egiten.

Gaixotasun kardiobaskularrak
Jakina da soja lekale gisa eta horren eratorriak (ogia barne) dietan sartzeak lagundu egiten duela kolesterola (ldl-c) murrizten, ez oxidatzen eta odoleko triglizerido-mailak murrizten. Ondorio horiek guztiak proteinak eta omega-3 motako koipeak eta isoflabonak edukitzearen ondorio dira.

Lekale hori kontsumitzeak beste ondorio nabarmen batzuk ere baditu: hipertentsioa duten pertsonen arteria-presioa murriztea eta homozisteina (aminoazidoa), arrisku kardiobaskularreko faktore garrantzitsua baita. Hala, arazo kardiobaskularren prebentzioan duten inplikazioa dela eta, Elikagaiak eta Sendagaiak Kontrolatzeko AEBko Erakundeak (Food and Drug Administration) erabaki du produktu jakin batean errazio bidez gutxienez 6,25 g soja proteina duten elikagai-enpresei honako alegazio hau sartzea: «25 g soja-proteina egunean, gantz saturatu eta kolesterol gutxiko dieta batean sartuta, arazo kardiobaskularrak izateko arriskua murriztu dezakete».

Sojak gaixotasun kardiobaskularrak eta osteoporosia izateko arriskua murrizten du, menopausiaren sintoma negatiboak hobetzen ditu eta minbizi batzuei aurre egiten die.

Menopausia eta osteoporosia
Zenbait ikerketak erakusten dutenez, sojaren kontsumoak, isoflabona (fitoestrogenoen) edukiari esker, menopausiarekin lotzen diren sintomak murrizten laguntzen du. Fitoestrogenoek jarduera estrogenikoa dute, hau da, giza estrogenoen antzera jokatzen dute. Horregatik, horiek hartzeak menopausiarekin lotutako sintomak hobetzen ditu, hala nola sofokoak eta hezur-masa galtzea.

Hezur-osasunari dagokionez, frogatuta dago sojak bizkarrezurraren hezur-galera murrizten duela, bai menopausiaren aurreko etapan, bai ondoren. Zehazki, frogatu da egunean 40 g soja kontsumitzea onuragarria dela osteoporosiarekin zerikusia duten arazoen kontra. Testuinguru horretan, lekale horrekin egindako ogiak 10 g izan ditzake, gehienez, produktuaren 100 g bakoitzeko.

Hormonen mendeko minbiziak
Ebidentzia epidemiologikoaren arabera, sojak gutxiago eragiten du bularreko minbizian eta heriotza-tasan bakarrik kontsumitu zuten populazioetan, edo haren eratorrien bidez, batez ere bizitzako lehen etapetan. Gizonezkoen artean ere, prostatako minbizia txikiagoa da. Efektu hori isoflabona kopuru handia duelako gertatzen da batez ere.

Etxean soja-ogia egitea

ImgImagen: Soja
Osagaiak
-1/2 kikara soja irin
-Katilu bat eta erdi gari-irin
-80 g garagardo-legami
-koilarakadatxo bat gatz
-2 koilarakada margarina urtu epel
-katilukada bat azukre
-Arrautza bat
-3/4 katilukada esne epel

Nola egiten den
Lehenik eta behin, esnea epeldu eta ontzi batean jarri behar da. Ondoren, gehitu azukre koilaradita, gatza eta legamia.
Ondoren, multzo osoa nahastu eta 10 bat minutuz pausatzen utzi.
Denbora igaro ondoren, margarina, gainerako azukrea, arrautza eta aldez aurretik nahastutako irinak gehitzen zaizkio.
Azkenik, orea irineztatutako molde angeluzuzen batean jartzen da (margarinatik eta irinetik pasatuta, orea itsats ez dadin).
Azkenik, orea leku epel batean hartzitzen utzi eta, azkenik, labean sartzen da.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak