Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ogi motak: zekale-ogia

Zuntz asko duenez, ogi beltza idorreriarentzat, diabetearentzat eta hiperkolesterolemiarentzat egokia da.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2007ko otsailaren 16a
img_negrop


Europako herrialde gehienek ohiko ogia dute. Alemanian eta Finlandian ‘baguette’ deritzona zekale-ogia da, eta ogi beltza edo pumpernickela ere esaten zaio. Espainian, ogi-mota hori etxeetan sartzen da, baina ez da ohikoa.

Ogi iluna eta oso trinkoa

Zekale-irinari gari-irina gehitzen zaio elastikotasun handiagoa lortzeko

Zekalea gariz besteko konposizioa duen zereala da. Lehenengo aldea da zekaleak gluten gutxiago duela. Horregatik, hobeto erantzuten dio legamiaren ekintzari, eta masak ez du hainbeste gas harrapatzen hartzitzean. Emaitza ogi trinkoagoa da gariarena baino, eta ez hain harroa. Gainera, pixka bat zapaldu eta ilunagoa da. Zaporean ere nabaritzen da aldea. Zekale-irina bigunagoa da.

Zekale-ogiak gari-irina ere erants dezake, elastikotasun handiagoa eta kolore gutxiago beltza lortzeko. Ez du azalik, masaren hartzidura airearekin kontaktuan egon gabe egiten baita.

Idorreriari aurre egiteko egokia


Ogi zuriak baino karbohidrato eta zuntz gehiago ditu


Zekale-ogiaren osaerak gari-ogiak baino proteina eta gantz gutxiago ditu. Beste desberdintasun bat da karbohidrato eta zuntz gehiago dituela, eta horrek onura asko ekartzen dizkio.

Zuntz asko duenez, libragarri ona da eta idorreriari aurre egiteko bereziki aproposa da, heste-igarotzea errazten baitu. Gainera, diabetikoentzat ere egokia da, azukre sinpleen xurgapena murrizten baitu, baita odoleko kolesterol-maila handia dutenentzat ere, zuntzak kolesterolaren zati bat arrastatu eta gorozkietatik kanporatzen baitu. Ogi mota horrek ere atzeratu egiten du urdaila husteko denbora, eta, ondorioz, gose-sentsazioa murrizten da orduen artean.

Onura horiei kontraindikazio bat gehitu behar zaie: zeliakoek ez dute kontsumitu behar, beren osaeran glutena dutelako.

Ogi txigortua zekale-ogiarekin

Zekale-ogia akonpainamendu gisa har daiteke otorduetan, baina kanapeak egiteko erabiltzen da gehienbat, hala nola izokina ahuntz-gaztarekin zekale-ogiaren gainean. Edo, besterik gabe, tapaz erabili, gainean gazta eta intxaurrak, txanpinoi-patea, gazta freskoa eta irasagarra, garbantzu-patea edo humusa jartzeko.

Ogi hori labean edo mikrouhin-labean ere berotu daiteke, eta olioarekin edo gurinarekin igurtzi. Ondoren, gainean gazta, urdaiazpikoa edo hestebeteak bota daitezke, bakoitzak nahi bezala. Erosoagoa izan dadin, okindegietan eta supermerkatuetan zekale-ogia xerratan ebakia edo erdibitutako ogitxoak eros daitezke.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak