Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ogia, zuria ala integrala?

Egunero kontsumitzen den elikagai batek (ogia, adibidez) osasunean duen eragina askoz ere garrantzitsuagoa da noizean behin erabiltzen diren produktuena baino.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2002ko martxoaren 07a
Irud.
Irudia: Benny 75

Ogia irinarekin, urarekin eta gatzarekin bakarrik egiten da, eta ez du mantenugairik. Mantenugai
horren gehiegizko kontsumoa mendebaldeko
patologiak (obesitatea, kolesterola, gaixotasun kardiobaskularrak…) garatzeko arrisku handiagoarekin lotzen da. Patologia horiek,
neurri handi batean, azukre eta gantz
saturatuen (animalia-jatorrikoak) gehiegizko kontsumoarekin lotuta daude.

Gari-ogi integrala ezagutzea

Benetako gari-ogi integrala erosi nahi bada, zenbait
alderditan jarri behar da arreta, hain kontsumitutako zahi-
edo sasi-osoko ogitik bereizteko. Ogi horri modu artifizialean gehitu zaizkio
zahi-zatiak irin zuriari. Ogi hori hozirik ez
duen alearekin egin da, bitaminatan, mineraletan eta funtsezko gantz-azidoetan aberatsena den
zatiarekin. Ogi zuria baino kalitate elikagarriagoa du, baina benetako ogi integrala
baino kalitate apalagoa.

Ogi integrala
pixkanaka sartu behar da dietan

Ogian, zuntz, bitamina eta gatz mineralen aberastasuna
irinaren erauzketa-mailaren araberakoa da, eta ogi-orea aberastu egin da
substantzia horiek egiteko prozesuan. Ogi integralak substantzia horiek gehiago
ematen ditu, zereal-aleak
estalkia mantentzen baitu, fintze-prozesurik jasan ez duelako. Gainera, badira beste ezaugarri nabarmen batzuk:

  • Usain sendoa eta garratz samarra du, baina atsegina.
  • Azal lodi eta iluna du; mamia babesten du eta haren kontserbazioa luzatzen du.
  • Mamia marroi ilun samarra eta nahiko uniformea da.
  • Orea legamia naturalez hartzitu bada, ez da ia bereizten
    zahia, hartzidurak bigundu egiten baitu. Zahi-puska osoak ikusten
    badira, beharbada,
    irin zuriari artifizialki gehitu zaizkiolako, osoko ogi faltsua edo zahi-ogia egiteko.
    Begiak tamaina desberdinekoak dira; ogi industrialetan, askoz uniformeagoak
    dira.

Ogia, funtsezko elikagaia

Ogi integrala oso aukera osatua da egun bakoitzerako, eta, batez
ere, honetarako gomendatzen da:

  • Argaltzeko dietak egiten dituztenak. Zuntzak
    asetasun-sentsazioa sortzen du, ura hartu, puztu eta urdaila husteko denbora atzeratzen
    baitu. Horrek murriztu egiten du orduen arteko gose-sentsazioa,
    eta beste elikagai batzuk gutxiago hartzen laguntzen du.

  • Pertsona diabetikoak. Zuntzak odoleko azukre-maila erregulatzen laguntzen du, glukosa
    odolera mantsoago eta progresiboago igarotzen
    baita.

  • Idorreria dutenak. Zuntzak nabarmen azkartzen
    du heste-igarotzea, gorozkien bolumena handitzen denean.

Hala ere, ogi integrala pixkanaka sartu behar da dietan, hesteetako eragozpenak saihesteko.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak