Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ogiaren mami osoa: mitoak eta elezaharrak

Ogiaren inguruko mitoak ugaritzeak eta ohiko ogietatik urrun dagoen dietak oinarrizko elikagai horren pertzepzio okerra ekarri dute.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2011ko martxoaren 15a
Img panes Irudia: Dave Pullig

Ogia ohiko elikatze-ereduaren erreferentziazko elikagaietako bat da edo, behintzat, duela urte batzuk arte halakotzat jotzen zen. Kontsumoko gomendio guztiek oinarrizko elikagaitzat jotzen duten arren, gaur egun haien kontsumoa zenbait alderdi negatiborekin lotuta dago arrazoirik gabe, bereziki argaltzea denean. Herri-jakintzak esaten du ogiak asko gizentzen duela, ez duela jaten dieta egiten denean edo mamiak azala baino gehiago gizentzen duela pentsatzen denean. Herritarrek, oro har, uste dute biskoteak barrako ogia baino egokiagoak direla dieta egiten denean, eta integralera jotzen dute dietak egiten direnean bakarrik (argaltzea, diabetea, idorreria, kolesterola). Ogiarekin maiz lotzen diren mito edo akats batzuk argitzeak asko lagun dezake ogia berriro kontsumitzen edo jaten, dietaren eta osasunaren etsai ez delako lasaitasunarekin.

Ogiaren pisua argaltzeko dietetan

/imgs/2011/03/menu-integrala1.antxo.jpg art.

Elikagai guztiek ematen dituzte kaloriak, eta ogia ez da salbuespena. Bere balio energetikoa, 100 gramoko 250 Kcal ingurukoa, gehiegizkoa ez dena, bere mantenugai ugarienetik dator bereziki, karbohidratoetatik, proteina gutxi duelako eta, are gutxiago, gantzarena. Hala ere, kaloria gehiegi ematen ez dituen arren, argaltzeko estrategien ezaugarri diren menuetatik ateratzen den lehen elikagaietako bat da. Oso ohikoa da, baina ez oso egokia. Funtsean, errore hori eragin dezaketen arrazoiek hainbat erantzun dituzte:

Ohikoa da ogia beste elikagai batzuk baino arduragabekeriaz eta konorterik gabe jatea. Badakigu zenbat ogi jaten dugun? Ogi-kontsumo errazio egokia ezartzeko balio dezaketen kopuru estandarrak finkatu diren arren, ohikoa da elikagai hori modu axolagabean eta kontziente txikiagoan jatea. Otordu bat amaitutakoan, mahaikideek zehatz-mehatz gogoratu behar dute zenbat otarrainxka jan dituzten, zenbat zainzuri jan dituzten edo paella-errazioa handiagoa edo txikiagoa izan den. Hala ere, zailtasun handiagoz gogoratuko dute zenbat ogi eraman duen otorduak. Gainerako elikagaiek baino ogi gutxiago kontsumitzen da. Irtenbidea elikaduran zerikusia duten alderdi guztiei arreta kontzienteki ematea da (hemen eta orain). Kontrolik gabe jatea baino jarrera osasuntsuagoa da, eta, ondoren, elikagaiak kentzeko estrategia zorrotzei jarraitzea.

Ogiarekin jaten diren elikagaien kaloriak, maiz, ogiarena baino askoz ere handiagoak dira

  • Ogiarekin jaten diren elikagaien kaloria-ekarpena, maiz, ogia bera baino askoz handiagoa da. Ogia beste elikagai batzuekin batera kontsumitzen da, salbuespenak salbuespen. Ogia zapore motel, lehor eta zurruneko elikagaia da, eta ezaugarri egokiak ditu beste elikagai koipetsuago eta gustukoago batzuen euskarri izateko. Elikagai horietatik askok gantz asko dute (gurina, saltsak, maionesa, pateak, hestebeteak, etab.). ). Ogiarekin batera modu tradizionalean kontsumitzen diren elikagai horien kaloria-ekarpena ogiari emandakoa baino askoz handiagoa da. Irtenbidea ogiarekin zer jaten den kontrolatzea eta ohartzea izango litzateke, eta ez ogia osorik jatea. Berriro ere, bazterkeriaren aurkako kontrola.
  • Mamiak azalak baino kaloria gutxiago ematen ditu pisu-unitateko. Ogia bakarka hartzen denean ere, kaloria kopuru osoan eragina izan dezaketen gainerako elikagaiak kontuan hartu gabe, jarrera okerrak ere izaten dira. Batzuetan, mamia kendu egiten da, kaloria gehien ematen dituen zatia dela uste delako, justu kontrakoa denean. Mamiaren eta azalaren konposizioa berdina da; hala ere, bigarrenak aurrekoak baino ur gutxiago du pisu-unitate beragatik, eta, beraz, kaloria gehiago kontzentratzen ditu gramo kopuru berean.

Pisu berean, biskoteek kaloria gehiago dituzte barrako ogiak baino

  • Biskoteak barrako ogia baino egokiagoak dira dieta egiten denean? Batzuetan, argaltzeko dietetan, barrako ogiaren ordez biskoteak jartzen dira. Aldaketa horrek pentsaraz dezake biskoteek kaloria gutxiago dituztela, baina egia esan kontrakoa da: pisu-berdintasunean, biskoteak barrako ogiak baino kaloria gehiago kontzentratzen ditu. Aldaketaren arrazoia da errazagoa dela biskoteen kontsumoa kontrolatzea eta kuantifikatzea (batzuetan "erregimeneko ogi" esaten zaie) pisu berdineko unitate estandar gisa. Aldi berean, lehorragoak direnez, gehiago kostatzen da mastekatzea eta ur gehiago edatea. Bi efektu horiek asetasun-sentsazioa areagotzen dute. Gainera, ez dute balio igurzteko; beraz, ez dira gehitzen saltsen kaloriak.

    Laburbilduz, ogia dietatik kendu aurretik, kontsumo kontzientea egitea komeni da, tradizio gastronomikoarekin bat datozen elikadura-ohiturak mantentzeko eta janariarekin gozatzeko.

Eduki honen barruko orrialdekatzea


RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak