Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ogitartekoa osasungarria izan daiteke ogi motaren eta erabiltzen diren ongarrien arabera

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2011ko abuztuaren 04a
Ogia da garrantzitsuenetako bat, eta, horregatik, funtsezkoa da kalitate-aniztasuna hautatzea. Avelina Acebalen arabera (Madrilgo USP San Camilo Ospitaleko Nutrizionista), ogi tradizionala osasungarriagoa da moldekoa baino, jatorri industrialekoa. Espezialistak ere barietate integralak erabiltzea gomendatzen du, zuntz ugari dutelako eta bitamina eta mineral dosi berezia ematen dutelako.

Ogia erabiltzen duten ongailuak ere oso garrantzitsuak dira, bai igurztekoak zein barruan sartzen direnak. Lehenengoei dagokienez, Acebalek oliba-olioa edo ziapea erabiltzea gomendatzen du, eta ez beste batzuk, hala nola gurina, margarina, maionesa edo igurzteko gaztak.

Nutrizionistak, gainera, hestebeteak, pateak eta urdaitegia elikagai gantzatsuak direla eta osasungarriagoak direla esan ohi du. Oro har, urdaiazpiko ondua, solomoa, urdaiazpiko egosia eta indioilar edo oilasko bularkiak %10 gantz gutxiago dute.

Bestalde, Acebalek azaldu duenez, ogiak karbohidratoak ematen dizkio gure organismoari, energia-iturri garrantzitsua baita. Horregatik, komeni da egunean 100 g-ko kontsumoa ez gainditzea eta eguerdian irenstea. Une honetan, energia-beharrak handiagoak dira, eta, beraz, afarian ez litzateke kontsumitu behar, elikagai proteikoetan oinarritzea komeni baita.

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak