Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ogitartekoa osasuntsua izan daiteke, erabiltzen den ogi motaren eta gozagarrien arabera.

Ogi tradizionala moldeko ogia baino onuragarriagoa da

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2011ko abuztuaren 04a

Ogitartekoa elikagai osasungarria dela esan daiteke, egiteko erabiltzen diren osagaien arabera. Ogia da garrantzitsuenetako bat eta, horregatik, erabakigarria da kalitatezko barietatea aukeratzea. Madrilgo USP San Camilo ospitaleko Avelina Acebal nutrizionistaren arabera, ogi tradizionala moldekoa baino osasungarriagoa da, industria-jatorrikoa. Espezialistak barietate integralak erabiltzea ere gomendatzen du, zuntz asko baitute eta bitamina- eta mineral-dosi gehigarria ematen baitute.

Ogia ontzeko erabiltzen diren ongailuak ere oso garrantzitsuak dira, bai igurzteko erabiltzen direnak, bai barruan sartzen direnak. Lehenengoei dagokienez, Acebalek oliba-olioa edo ziapea erabiltzea gomendatzen du, eta hain osasungarriak ez diren beste batzuk baztertzea, hala nola gurina, margarina, maionesa edo igurzteko gaztak.

Gainera, nutrizionistak gogorarazten du hestebeteak, pateak eta urdaitegia elikagai koipetsuak direla, eta osasungarriagoak izan daitezkeela haien ordez. Oro har, urdaiazpiko onduak, solomoak, urdaiazpiko egosiak eta indioilar edo oilasko paparrak %10 koipe gutxiago dute.

Bestalde, Acebalek azaltzen du ogiak karbohidratoak ematen dizkiola gure organismoari, energia-iturri garrantzitsua baitira. Horregatik, egunean 100 g baino gehiago ez kontsumitzea eta eguerdian ez jatea gomendatzen du. Eguneko une horretan behar energetikoak handiagoak dira; beraz, ez litzateke afalorduan kontsumitu behar, elikagai proteikoetan oinarrituko bailitzateke.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak