Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Oilaskoa barazki eta udako fruituen brotxetan

Zailtasuna Ertaina
Balio energetikoa 315 kcal
Errazio-kopurua 4

Prestaketa

Oilasko-izterrak olioarekin, gatzarekin eta piperbeltz beltzarekin igurtzi. Labe-erretilu batean jarri behar ditugu, tipula, piper berde, baratxuri eta azenarioarekin, eta guztia zuritu eta zatikatu. Sartu labean 200 ºc-an 60 minutuz.

Erdi aldera, lager garagardo edalontzi bat gehitzen dugu, eta egositako barazkiekin eta zukuarekin batera sukaldatzen jarraitzea uzten dugu. Erreta amaitzeko 5 minutu falta direnean, labeko tenperatura 225 ºc-ra igoko dugu, gorritzeko.

Une horretan, melokotoi eta paraguaiatxo batzuk zatitu eta zartaginean gorritu, oliba-olioarekin eta gatz pitin batekin. Brotxeta moduan aurkeztuko dugu: barazki erreak eta barazki salteatuak entsaladarekin salteatu, errekinaren zukuekin lagunduta.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
315 17,9g 3,9g 12,8g 0,6g
16% 26% 19% 14% 10%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Oilaskoa B6 bitamina ugarikoa eta azukre gutxikoa da, eta mantenugai ugari ditu: burdina, kaltzioa, potasioa, iodoa, zinka, B taldeko bitaminak... Begetal-dosi handiekin prestatzen da: tipula, piperrak, melokotoiak edo paraguaitarrak. Elikagai multzo horrek mantenugai ugari ditu, eta horien artean nabarmentzekoak dira potasioa, kaltzioa, magnesioa, burdina, zinka, fosforoa eta C, A, D eta B bitamina. Elikagaiz betetako errezeta.