Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Oliba-olioaren onurak idorreriarentzat

Elikadura funtsezkoa da idorreriari aurrea hartzeko, eta oliba-olioa da digestio-arazoari aurre egiten laguntzen duen elikagaietako bat.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Ostirala, 2021eko martxoaren 12a
aceite oliva estrenimiento Irudia: Monfocus

Idorreria digestio-arazo ohikoenetako bat da. Espainian soilik biztanleen %12tik %20ra eragiten du, batez ere emakumeengan. Bizimodu sedentarioak eta likido eta zuntz gutxiko dietak handitu egiten dute sintoma gogaikarri hori izateko aukera. Izan ere, elikadura funtsezkoa da idorreriari aurrea hartzeko. Fruta eta barazkiez gain, horri aurre egiteko elikagai natural eraginkorrenetako bat oliba-olioa da, osagai batzuek heste-hustuketa hobetzen baitute. Zenbait ikerketak berretsi dute produktu hori egunero hartzea onuragarria dela digestio-osasunerako. Jarraian azalduko dugu.

Idorreriaren balizko kausak

Idorreria sintoma bat da, ez gaixotasun bat, eta astean gorozki gutxi (hiru baino gutxiago) izaten ditu, gorozki gogorrak, urriak eta lehorrak. “Idorreria primario edo funtzionalaren kasuan, pazienteak kolonaren mugikortasuna aldatu egiten du, digestio-arazorik, gaixotasun neurologikorik, metabolikorik edo muskularrik izan ez arren”, azaldu du Tamara Ortiz Digestio Aparatuaren Espainiako Fundazioko adituak.

Bestalde, bigarren mailako idorreria zenbait egoera klinikorekin lotuta dago, hala nola koloneko minbizia, hesteetako hantura-gaixotasuna, estenosia, hemorroide konplikatuak, gaixotasun neurologikoak edo zenbait botika erabiltzea, hala nola antidepresiboak, diuretikoak, antiinflamatorio ez-esteroideoak (AINE), analgesikoak…

Oliba-olioaren onurak idorreriarentzat

Oliba-olioa kontsumitzearen onura ugarietako bat hesteetako osasuna hobetzea da. Elikagai honetan dauden osagaien artean, gantz-azido monoinsaturatuak (azido oleikoa), E bitamina eta konposatu fenolikoak nabarmentzen dira. Horiek guztiak idorreria kronikoaren kontrako erremedio naturalak dira.

“Alde batetik, heste-hustuketa hobetu eta idorreria murrizten duen efektu lubrifikatzailea du. Bistan da, halaber, oliba-olioak hesteetako bakterioen biodibertsitate handiagoa eman dezakeela, eta, beraz, oreka bat sortzen duela hesteetako mikrobiotan”, dio Ortiz doktoreak. Puntu hori garrantzitsua da, mikrobiotaren desoreka edo disbiosiak idorreria funtzionala eragin baitezake, eta idorreria motako heste narritagarriaren sindromea eragin.

Idorreriarentzako oliba-olioa nola hartu

Zenbait ikerketak erakutsi dutenez, 20 eta 30 egun bitarteko egunean 50 eta 60 ml oliba-olio (koilarakada bat 15 ml inguru) jateak nabarmen murrizten du idorreria; izan ere, osagai horiek eragin laxante samarra dute, eta horrek heste-igarotzea erregulatzen laguntzen du. Egokiena kantitatea hiru hartunetan banatzea da.

Hala ere, onura handienak lortzeko, oliba-olioa egunero kontsumitzea gomendatzen da, digestioa ere hobetzen baitu, urdailean gastritisak eta ultzerak ager ez daitezen, gibel gantzatsu ez-alkoholikoaren (EHGNA) gaixotasunetik babestu eta sistema kardiobaskularraren ongizatea lortzen laguntzen baitu.

Idorreria saihesteko aholkuak

Idorreria prebenitzeko edo tratatzeko, ezinbestekoa da “neurri higieniko-dietetiko batzuk indartzea”, dio Tamara Ortizek. Besteak beste:

Digestio-aparatuko espezialistaren esanean, "zuntza jateak disolbaezina izan behar du, batez ere osoko zerealetan gertatzen dena, eta disolbagarria, hau da, lekaleek, oloak, frutek eta barazkiek dutena". Horregatik, egunero bi barazki-anoa, hiru fruta-zati eta labore integral edo gari- edo olo-zahiarekin aberastuak eta, gutxienez, astean lau lekale-anoa hartzea gomendatzen da.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak