Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Olioa: osasunerako urre likidoa

Landare-olioen artean, oliba-olioa da organismorako onuren zerrendaren buru, baina ez da propietate osasungarriak dituen bakarra.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2010eko martxoaren 15a
Img aceitevirgen Irudia: Pawel Kryj

Gure herrialdean gehien kontsumitzen den zukua ez da laranjatik lortzen, olibatik baizik. Oliba-olioa altxor gastronomikoa da, eta gutxi batzuek bezala ahosabaiaren plazera eta osasuna zaintzea batzen ditu. Organismoaren kolesterol txarra murrizten laguntzen du, gaixotasun koronarioak izateko arriskutik babesten du, digestioa errazten du eta, gainera, propietate antioxidatzaileak ditu. Eta hori guztia entsaladetako gozokietan klasikoa izateari utzi gabe, saltsetan nortasuna ematen duen baliabidea, eta frijituetan lagunik onena. Baina oliba-olioa da nagusi, baina ez du monopolizatzen. Ekilore-olioa da Espainian gehien kontsumitzen den bigarren olio-mota. Etxe askotan, prezio apala du aurkezpen-gutunik onenak. Ongi merezitako ospea duen arren, ekilore-olioa ere alternatiba ekonomiko bat da, nutrizio-propietateak dituelako eta kontsumitzeak eragin kardiobabeslea duelako. Haren propietateak ahalik eta gehien aprobetxatzeko, komeni da organismoarentzat dituen ezaugarriak ezagutzea eta horiek erabiltzeko eta kontserbatzeko aholku erraz batzuei jarraitzea.

Olio birjina estraren miraria

/imgs/2010/03/olivevirgen1.jpgOliba olioa gorputzerako baltsamoa da, bere osaerari esker: daukan gantzaren %85 inguru asegabea da, osasuntsuena. Han kontzentratzen dira azido monoasegabeak, hala nola oleikoa (orekatuena) eta poliinsaturatu azido linoleikoa. Koktel nutritibo horrek organismoaren kolesterol txarra (ldl-c) gutxitzen laguntzen du, onari eusten dion bitartean (hdl-c) eta, ondorioz, gaixotasun kardiobaskularrei aurrea hartzen die. Konponbideen zerrenda ez da hor amaitzen. Oliba-olioak ere odol-presioa jaisten laguntzen du eta artritisaren ondorioak arintzen ditu. Bere ahalmen antioxidatzaileari esker, olio mota honek fluxu kardiobaskularra hobetzen du eta zelulen zahartze-prozesua atzeratzen laguntzen du. Gainera, A eta E bitaminak ditu, eta horien kontsumoak azalaren itxura eta tersura hobetzen laguntzen du. Merkaturatzen diren oliba-olio mota guztien artean, sukaldaritzan eta elikaduran gehien estimatzen dena oliba-olio birjina estra da. Kategoria komertzial gorena da, eta olibak mekanika ez den beste manipulaziorik gabe prentsatuz lortzen da. Ezin du 0,8º-ko azidotasuna gainditu. Ondoren, olio birjina dator sailkapenean, eta aurreko olioaren elaborazio-prozesu berari jarraitzen zaio. Hala ere, puntuazio txikiagoa du dastaketan, eta azidotasun desberdina du; 2º-ra arteko maximoa du. Zenbaki horiek gantz-azido libreen, olibak egoera txarrean daudenean edo olioa behar bezala tratatu edo kontserbatu ez denean agertzen diren azidoen ehunekoa adierazten dute. Beraz, olio birjinetan, zenbat eta azidotasun txikiagoa, orduan eta kalitate handiagoa. Hirugarren motari oliba-olio deritzo. Gehien kontsumitzen dena da, eta oliba-olio findu eta birjina nahastuz osatua dago. Olio mota horretan, azidotasun-maila (onartutako maximoa 1 da) ez da kalitatearen adierazlea. Azkenik, oliba-patsaren olioa dago, birjinen familiakoa ez dena eta kalitate txarrenekoa.

Eduki honen barruko orrialdekatzea


RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak