Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Dieta-osagarriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Omega 3 gantz azidoak

Zenbait elikagaik berez duten gantz poliasegabea

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2006ko martxoaren 30a

Omega 3 gantz-azidoak gantz poliasegabe mota bat dira, gaixotasun kardiobaskularrak izateko arriskua murrizten duena. Osasunerako onbera denez, gero eta produktu gehiago daude merkatuan. Batez ere esne aberastuetan, galleta batzuetan, zukuetan eta era guztietako esnekietan. Hala ere, elikadura orekatua egiten bada, ez da ezinbestekoa gure erosketa-saskiari gehitzea. Garestiagoak dira, baina aukera ona da genetikoki kolesterol-maila handia izateko joera duten pertsonentzat.

Non daude?


Omega 3 gantz-azido garrantzitsuenak EPA edo azido eikosapentanoikoa eta DHA edo azido dokosahexanoikoa dira. Horiek modu naturalean aurkitzen dira arrain urdinetan, hala nola atunean, izokinean edo sardinetan, itsaskian eta itsasoko beste elikagai batzuetan, hala nola algetan.

Bada familia bereko beste gantz-azido bat, funtsezkoa dena, organismoak ez baitu sintetizatzen eta alfa linolenikoa izeneko dietaren bidez lortu behar baita. Azken hori hazi-olioetan (soja, artoa, ekilorea), fruitu lehorretan, zereal-hazian eta, neurri txikiagoan, landare berdeetan aurkitzen da. Gantz-azido hori organismo bihurtzeko gai da EPA eta DHA horietan, baina oso proportzio txikian, %5 inguru.

HHE eta ALHren onurak

Dieta orekatuaren testuinguruan kopuru egokietan hartuz gero, jakina da gaixotasun kardiobaskularrei aurrea hartzen laguntzen duela -odoleko kolesterol- eta triglizerido-mailak eta arterietako presio-zifrak hobetzen ditu, baita zenbait minbizi ere, hala nola bularrekoa, prostatakoa eta kolonekoa.

Bestalde, medikuaren aginduz osagarriak erabiliz ere ikusi dira onurak. Zehazki, minbizia duten pertsonetan, defentsak hobetu egiten dira eta metastasi-arriskua murrizten da tumorea beste ehun edo organoetara hedatzea-, arnas gaixotasunetan biriketako funtzioa hobetzen da, eta, era berean, sintomak hobetu egiten dira zenbait hantura-gaixotasunetan, hala nola artritisean eta erreuman, baita azaleko asalduretan ere, ekzema edo psoriasian, esaterako.

Nola bete gomendioak?


Nutrizio arloko adituek astean 2-3 aldiz arrain urdin freskoa jatea gomendatzen dute, pertsonako 150 g-ko errazioa kontuan hartuta. Horrela, behar den EPA eta DHA kopurua estaltzen da, besteak beste, gaixotasun kardiobaskularrei aurrea hartzeko gaitasuna duena, aberastutako elikagaietara edo osagarrietara jo beharrik gabe. Aberastutako produktuek inoiz ez dute ordezkatu behar arrain urdinaren kontsumoa, arrain urdinak EPA eta DHA gehiago ematen baititu, eta, gainera, nutrizioaren arloko beste abantaila batzuk. Gaixotasun kardiobaskularra, minbizia, hanturazkoa eta azalekoa duten pertsonen kasuan, omega-3ren beharrak handiagoak dira; beraz, gehigarri gisa aparteko kantitatea hartu behar da, eta arrain urdinaren anoa egokia kontsumitu.

Orduan, nork kontsumitu behar ditu elikagai aberastuak?


Elikagai horiek osasuna hobetu dezakete, dieta eta bizimodu egoki baten osagarri osasungarria ematen baitute, baina ez dira ezinbestekoak. Ez da ahaztu behar, gainera, berez, ez dutela ez sendatzen ez prebenitzen alterazio edo gaixotasunik.

Ez dute ez alteraziorik ez gaixotasunik sendatzen ez prebenitzen.

Aberastutako elikagaiei dagokienez, gaur egungo beste arazo bat da, gama zabal batean dagoenez, gehiegizko kontsumoa gerta daitekeela. Adibidez, egunero Omega 3 esnea, galletak eta margarina aberastuak eta arraina astero hartuz gero. Mantenugai horiek gehiegi irensteagatik odolaren koagulazioan gertatzen diren aldaketak deskribatu dira.

Hori dela eta, dieta orekatua egitea da onena, eta, behar izanez gero, elikagai aberastuak eta osagarriak bakarrik erabiltzea, eta beti profesional baten aholkupean, jakia edo osagarria zein den eta kasu bakoitzerako dosirik egokiena zein den adieraziko diguna.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak