Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Omega 6, non dago ezkutatuta?

Ekilore-, soja-, arto-, sesamo- edo kakahuete-olioek azido linoleiko ugari dute, eta omega-6 gantz-azido bat dute, organismoarentzat funtsezkoa dena

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Igandea, 2007ko uztailaren 15a

Publizitate-iragarkietan eta omega 3 asko duten zenbait produkturen nutrizio-etiketetan, nabarmen nabarmentzen da mantenugai horren edukia bere osaeran, sistema kardiobaskularretik babesteko duen gaitasuna aipatuz. Baina, horiek al dira dauden koipe on bakarrak?

Omega 3 gantz-azidoak gantz asegabe mota bat dira, baina ez bakarra. Oro har, gantz asegabe guztiak gantz onak dira, odol-hodiak eta bihotza babesten baitituzte. Horregatik, gantz-azido asegabeei bihotzerako gantz osasungarri ere deitzen zaie, eta bi talde handitan sailkatzen dira:

Gantz-azido monoasegabeak (azido oleikoa): eguneko kaloria guztien %15-20 izan behar dute.

– Gantz-azido poliasegabeak: eguneroko dietako kalorien %7 mota honetakoak dira, eta honela sailkatzen dira:

  • Omega 3: funtsezko azido linolenikoa, EPA eta DHA.
  • Omega 6: funtsezko azido linoleikoa, arakidonikoa eta beste batzuk.
  • Omega 9

Zer dira omega 6

Omega 6 gantz-azidoak koipe poliasegabeak dira, eta guztizko kolesterola eta odoleko triglizeridomurrizteko gaitasuna dute. Hala ere, kolesterol-maila totala murrizteko, askoz eraginkorragoa da gantz saturatua kentzea edo ahalik eta gehien murriztea poliinsaturatuarena baino.

Gainera, omega 6 gantz-azidoek plaketen antiagregatzailea dute, hau da, odola jariakorragoa egiten dute, eta, beraz, tronboak edo koaguluak sortzeko arriskua murrizten dute. Omega 6 gantz-azidoak gehiegi hartzen badira eta Sintron eta antzeko antikoagulazio-botikak ere hartzen badira, bataren eta bestearen eragina gehitu egiten da. Horregatik, ezinbestekoa da osasun arloko profesional baten aholkuei jarraitzea eta koagulazio probak egitea dosia ondo doitzeko.

Omega 6 gantz-azido gehienen urritasuna ez da oso ohikoa, elikagai asko kontsumitu ohi direlako. Hala ere, ohikoagoa da azido linoleikoaren urritasuna izatea, funtsezko omega 6 bat. Urritasun hori zenbait sintomarekin lotzen da: hazkuntzaren atzerapena, larruazaleko lesioak, ugalketaren urritasunak, gibel gantzatsua eta polidipsia (maiz edateko beharra).

Non daude omega 6?

Oso ezagunak dira omega 3 gantz-azidoak, arrain urdinen bereizgarriak. Omega 6 ez dira, ordea, hain onak. Bi mantenugaiak funtsezkoak dira, eta horrek esan nahi du gure organismoak ezin dituela berez sortu beste konposatu kimiko batzuetatik, eta, beraz, dietaren bidez irentsi behar direla.

Omega 6 gantz-azidoak elikagai askotan egoten dira, baina iturri nagusia landare-olioak dira. Azido linoleiko gehien duen olioa kardulu-olioa da, eta kardulu-familiako landare baten hazietatik ateratzen da. Olio hori, ordea, ez da ia kontsumitzen, baina bai zenbait produkturen osagai gisa, hala nola laktosarik gabeko edari begetalekin. Azido horretan aberatsak diren beste olio batzuk ekilore-olioa, soja, artoa, sesamoa, kakahuetea eta palma dira, besteak beste. Azidoa modu naturalean duten elikagai horiez gain, badira elikagai horiek ere, hala nola galletak edo margarinak.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak