Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ondo jan krisi-garaian, posible al da?

Aurrekontu mugatu baten itzalpean menua diseinatzeko arazoa da beti ez dela lortzen nutrizio orekari eustea, baina horretarako konponbideak daude

img_pechuga pasta

La crisis económica repercute también en las decisiones alimentarias. El aumento de los impuestos, como el IVA o el IRPF, la elevada tasa de paro (superior al 24%, según los últimos datos del INE) y el encarecimiento de diversos productos y servicios han provocado una notable pérdida de poder adquisitivo en gran parte de la población. Agobiadas por la realidad y los números, muchas familias han puesto en marcha sus propios recortes para llegar a fin de mes. Incluso en la comida. Más harinas y menos pescado, más patatas y menos fruta… El problema de diseñar el menú bajo la sombra de un presupuesto limitado es que no siempre se consigue mantener el equilibrio nutricional y, en el afán por ajustarse el cinturón, el resultado puede ser el contrario. El objetivo de este reportaje es aprender a comer barato y bien. Para ello, propone tres ideas para mantener una alimentación equilibrada a pesar de la crisis y consejos para reducir costes (y tentaciones).

1,8
1,8

Helburua: merkea eta ongi jatea

Hauteskunde txarrek erosketaren saski erraz eta merkeago bat ekarri dute, eta horrek osasuna baldintzatzen duten nutrizio-desdoikuntzak eragiten ditu

La cesta de la compra se ajusta a las limitaciones económicas familiares devenidas de estos tiempos de crisis. Los recortes en el presupuesto familiar afectan, sin duda, a la partida destinada a la alimentación. Y en el momento de comprar no siempre se escogen los productos más acertados según los criterios de alimentación sana. Esta elección inadecuada acarrea consecuencias para la salud y para el físico: se desajustan los niveles de colesterol, triglicéridos y ácido úrico, a la vez que se gana peso. Por ello, es importante identificar las malas tendencias (y las insanas tentaciones) que conducen a una cesta de la compra más fácil y barata, pero también cargada de desajustes nutricionales que pueden condicionar un empeoramiento en la salud de la población:

  • “Irin” gehiegi opil eta gozogintza industrial merke gisa, baina nutrizio-kalitate eskasekoa.
  • Irinaz, gantz saturatuz, gatzez eta kaloriaz betetako aurrez prestatutako jakiak (kroketak, saltxitxak, pizzak…) gehiegikeriaz betetzea, afari azkarra, baina ez oso osasuntsua, ziurtatzeko.
  • Kategoria komertzial apaleneko haragiak dira, eta proteina-kalitate txarragokoak eta gantz gehien dutenak izaten dira.
  • Arrain urdinik eza edo eskasia, omega-3 gantz-azidoen iturri naturala, bihotz-hodietako babesgarriak.
  • Fruta eta barazki freskoen eguneroko kontsumoa falta edo gutxi, mantenugai erregulatzaile ugari (bitaminak, mineralak, zuntza, antioxidatzaileak…).
  • Aurrekontu mugatu batekin ez dira beti erosten produktu egokienak, elikadura osasungarriaren irizpideen arabera. Hala ere, elikadurari eta elikadurari buruzko gutxieneko ezagutza batzuek aukera ematen dute gutxieneko soldatarekin edo oso aurrekontu doiarekin elikaduran modu osasungarriagoan egokitzeko.

    Krisia izan arren, elikadura orekatua izateko hiru ideia

    1. Ez beti patatak. Patatak eta beste tuberkulu batzuk (juka, Espainian hain ezaguna ez direnak) dira gehien errekurritu diren elikagaiak eta zailtasun ekonomiko garaian gehien errepikatu direnak. Oinarrizko elikagaitzat hartu izan dira beti, eta horrela islatzen da Elikadura Osasungarriaren Piramidea. Hala ere, karbohidratoen iturri gisa energia-ekarpena, hau da, organismoarentzat energia-iturri nagusia, zerealek hornitzen dutena baino askoz mugatuagoa da. Arroza, pasta eta lekaleak erabiltzea da, denbora kritikoetan bada ere, arroza, pasta eta lekaleak erabiltzea, oinarrizko prezioan, plater nagusi gisa, eta patatak laguntzaile gisa edo errezeta desberdinetako osagai gisa hartzea.

    Comer patatas con mucha frecuencia o en gran cantidad no es conveniente para quienes sufren dolencias articulares. Por su contenido en solanina, las patatas y otros vegetales de su misma familia (como tomates, berenjenas y pimientos) favorecen la inflamación celular, lo que explica el malestar articular en personas que sufren artritis y son sensibles a estos compuestos químicos. Con la cocción se reduce hasta en un 50% la concentración de estas sustancias, más abundantes en las patatas viejas o en las zonas verdosas, aunque puede resultar insuficiente para personas sensibles. Por otra parte, la tentación de comerlas fritas con el pensamiento de saciar más y calmar el apetito tiene una contraprestación: demasiadas calorías que en poco tiempo se convierten en kilos de más. Una solución puede ser preparar platos mixtos en los que se mezclen los cereales o las legumbres con tropiezos de carnes, pescados o huevos.

    2. Eltze ona edo arrantxoa jatea. Haragia eta arraina beti dira garestiagoak arroza, pasta edo lekale lehorrak baino. Hori dela eta, bi elikagai mota horiek uztartzen dituzten errezetak egiteak plater sendoa, gozoa, elikagarria eta orekatua ematen du, otordu nagusiaren plater bakarra. Lekaleen plater nagusiak hauek dira: zerbak bakailaoarekin eltzea, txitxirioekin nahastea, babarrun zuriak oilaskoarekin edo dilistak txibiekin eltzea.

    Asegurar la ingesta de legumbres, como mínimo, dos o tres días por semana es una acertada decisión alimentaria. El resto de días se puede alternar con platos mixtos de arroz o pasta con proteína animal. Algunas ideas para cocinar el arroz son: arroz atomatado con bacalao ajoarriero, arroz cremoso con zanahoria, calabacín y pollo, paella de espinacas y sardina o al estilo senegalés. En cuestión de platos mixtos con pasta y cereales, se puede alternar el consabido plato de espaguetis a la boloñesa con el de macarrones con atún para introducir el pescado. También se puede preparar unos tagliatelle con salmón fresco, mejillones y gambas, un cuscús o fideuá con guisantes y pavo a la cazuela.

    Lekaleak eta arroza eta beste zereal batzuk (kusscusa, adibidez) ere baliabide gastronomiko onak dira, eta bi helburu betetzen ditu: urdaila ase eta betetzea, eta nutrizio aldetik orekatua izatea. Lekaleen eltze tipikoa arrozarekin, lekaleak eta kuskusa konbinatzen ditu.

    3. Izoztuak, aukera onargarria. Elikagaiak behar bezala eta azkar egin badira, elikagaiak izozteak ez du aldatzen haragia, arraina edo barazkiak bezalako elikagaien kalitatea eta zaporea. Kontsumitzailearen zeregina da produktu izoztuaren hotz-katea ez apurtzea produktua erosten duenetik etxeko izozkailuan sartu arte. Poltsa izoztuetako izotz-putzu edo -putzu txikiak poltsen barruan daude, eta, poltsen barruan, produktua desizoztu dela uste dute, hein batean behintzat; beraz, egoera onean dagoen beste bat aukeratuko da.

    Kostuak eta tentazioak murrizteko aholkuak

    Oinarrizko aholku batzuek etxeko partida honen kostuak merkatzen eta menu osasuntsuagoak prezio onean planifikatzen laguntzen dute:

    • Aukeratu sasoiko eta jatorri lokaleko elikagaiak.
    • Marka zuriko produktuei leial izatea nutrizioaren, gustuaren eta alderdi ekonomikoaren edo eskuragarriaren arteko oreka hirukoitza aurkitu duten produktuei.
    • Ez joan erosketak egitera baraurik edo gose gehien dagoen egunean (saldu ez bada, justu bazkaldu aurretik…).
    • Zer behar den aurreikustea: jakitokia, hozkailua eta izozkailua aztertzea, produktuen erosketa ez bikoizteko eta elikagaiak bota beharrik ez izateko, iraungita daudelako.
    • Aldez aurretik egindako erosketa-zerrenda bat bete behar da, elikagai-beharrak eta asteko menuen plana kontuan hartuta.
    • Baratze bat landatu. Ahalik eta leku gutxiena edukiz gero, sasoiko barazki eta barazkiak edukitzeko beste modu bat da, eta horrek erosketaren saskia merkatuko du.

    RSS. Sigue informado

    Hau interesa dakizuke:

    Infografiak | Argazkiak | Ikerketak