Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ondo jaten duzu etxetik irtetean? Lau aholku ziurtatzeko

Gosariak, bazkariak eta afariak etxetik kanpo gozatzeko trikimailuak eta estrategiak, dietaren oreka arriskuan jarri gabe

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2016ko maiatzaren 16a
img_comes bien sales hd Irudia: ikostudio

Plazera edo lana dela eta, jende askok etxetik kanpo egiten du otordu bat, gosaria, bazkaria edo afaria. Kanpoan jatea gozamen bat izan ohi da, maiz erabiltzen baita elikagai bereziren bat jateko, noizean behin jateko, edo erakargarriagoa den plater edo errezeta bat jateko. Baina egiten diren elikadura-hauteskundeak egokiak al dira? Etxetik kanpo jateak plazerra izan behar luke, baina horrek ez luke esan nahi kantitateak edo elikagai mota jakin batzuk baino gehiago egin behar ez direnik. Zer estrategia ezar daitezke gozatzeko baina ez ateratzeko? Hona hemen lau.

Img comes bien sales
Irudia: ikostudio

1. Begiratu maiztasuna

Lehenik eta behin, garrantzitsua da etxetik kanpo zenbat jaten den ikustea. Beraz, asteko kontsumo-maiztasunaz hitz egiten bada, oreka dietetikoa ahalik eta gehien indartzen saiatuko gara, eta gantz edo kaloria ekarpen neurrigabea, aldiz, noizean behin; aldiz, noizbehinkako janaria bada, permisibitatea handiagoa izan daiteke. Kanpoan jatea elikadura-hauteskundeetan negatiboki eragiten badu, hobe da noizean behingo janariak bakarrik egitea edo janaria etxean prestatuta eramatea eta eramatea (tenper batean), lan-arrazoiengatik balitz.

2. Aprobetxatu janaria kanpoan, zure elikadura aberasteko

Pertsona orok daki zein diren bere dietaren defizit kualitatibo garrantzitsuenak edo, behintzat, susmoak. Egungo nutrizio-helburuak kontuan hartuz gero, horietako bat baino gehiago bereiz daitezke:

  • Fruta gutxiko dieta.
  • Barazki eta barazki gutxiko dieta.
  • Fruitu lehor eta lekale gutxiko dieta.
  • Arrain gutxiko dieta.
  • Arrain urdin gutxiko dieta.
  • Dieta, haragi-jatorriko gehiegizko proteinekin (haragiak eta deribatuak).
  • Opil gehiegi dituen dieta.
  • Azukre ugariko dieta.

Zergatik ez bihurtu irteera horiek jatera, afaltzera edo gosaltzera etxetik kanpo, elikadura aberasteko? Fruta, barazki, lekale, fruitu lehor eta arrain zaporetsuen platerak hautatzeko erabil daiteke. Bazkari edo afariaren menuan barazki edo barazki bat hautatzea eta postrerako frutaren bat hautatzea da asmoa. Gosarietarako, hobe da opil industrialak saihestea eta fruta freskoak, fruitu lehorrak eta hainbat zerealetako ogi freskoa jatea.

3. Elikagaien oreka bermatzen du

Janarien, afarien eta gosarien oreka ziurtatzean, era berean, otorduen kaloria-ekarpena kontrolatuko da, baita horietan nagusi izan behar duten nutrienteen arteko oreka ere. Oreka dietetikoa bermatzen bada, zaila izango da kaloriak gainditzea, edari azukretsuak edo alkoholdunak gehiegi hartzen ez badira.

Gosari orekatua esneki bat (jogurta, gazta edo esnea), farinazeoa (ogia edo ogi txigortua, ahal bada integralak) eta fruta bat aportatzen dituena izango da, baina elikagai proteikoren bat ere eduki dezake. Aholkua elikagai horiek gosaltzeko erabiltzen den establezimendu-motaren arabera konbinatzea da (taberna, okindegia, etab.). eta hobe opil eta gailetak saihestea. Gosari osasungarrien adibide dira kafesnea, gazta eta mazedonia ogitartekoa, edo jogurta zerealekin, fruitu lehorrak eta kiwia. Hala, zuntz, bitamina eta mineraletan aberatsak diren gosariak lortuko dira, eta gantz eta azukre gutxi.

Bazkaltzeko eta afaltzeko, oreka dietetikoa izango da, aldi bakoitzean, barazki edo barazki errazio bat (entsalada edo barazki egosiak edo freskoak), farinazeoak (zerealak, lekaleak edo patatak), proteinak (haragia, arraina edo arrautzak), eta fruta. Berriz ere, gomendatzen da elikagai horiek konbinatzea, erabiltzen den lokalaren erabilgarritasunaren eta lehentasun pertsonalen arabera. Horretarako, gogoan izan entsaladak ez direla beti gustukoagoak, lekale goxoagoak, fruta freskoagoak eta jatetxe batean gozatzeko ongi prestatutako fruta. Hautaketa horiek hautatzean, zuntz ugariko bazkariak eta afariak lortuko dira, eta proteina-eduki neurritsua, konposatu fitokimiko ugari eta animalia-jatorriko koipeetan aberatsak dituztenak.

4. Kalitateak garrantzia du

Beste plazer handi bat etxetik kanpo bazkaltzen denean, hurbiltasun eta sasoiko elikagaiekin gozatzea da, eta horrek elikagaien alderdi organoleptikoak goraipatu eta nutrizio arloko ezaugarriak areagotuko ditu. Beraz, interesgarria da eskualdeko gastronomiaz gozatzeko aprobetxatzea, hurbilen dituen elikagaiez (kostaldean arraina eta itsaskiak, inguruko barazkiak eta barazkiak, sasoiko fruta, etab.). eta horien prestakin tipikoak.

Etiketak:

Dieta jatetxe

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak