Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ondo sentitzeko zazpi gako (eta hasteko bi errezeta)

Bizimodu aktiboa izatea, produktu ultrprozesatuak dietatik kentzea, kolesterola eta arteria-tentsioa kontrolatzea… Ezagutu itzazu osasun eta ongizate pertsonalerako giltzarriak

familia alimentacion saludable Irudia: Getty Images

Dieta mediterraneoa, elikagai multzo bat baino gehiago, bizimodu bat da. Osasuna eta ongizatea zaintzen laguntzen du, eta infartuak eta iktusak bezalako patologia larriak (eta ohikoak) prebenitzen. Izan ere, zenbait ikerketak berretsi egiten dute elikaduraren eta gaixotasunen arteko harreman zuzena, María Puy Portillok, Espainiako Nutrizio Elkarteko lehendakariak eta Euskal Herriko Unibertsitateko (UPV-EHU) Farmazia Fakultateko Nutrizio eta Bromatologia Saileko katedradunak, elkarrizketa honetan azaldu digunez. Artikulu honetan, osasuna zaintzeko zazpi gomendio nagusiak zerrendatzen ditugu, eta Mediterraneoko dietarekin bat datozen bi ideia oso gozo (errazak) eskaintzen ditugu.

Ongizatearen 7 gakoak

Mugi zaitez. Egiaztatuta: eguneroko jarduera fisikoak iraupena eta bizi-kalitatea handitzen ditu. Osasunaren Mundu Erakundearen (OME) arabera, sedentarismoak heriotza goiztiarra areagotzen du mundu osoan.

Hobeto jaten du. Dieta osasungarria izatea funtsezkoa da gaixotasun askori aurre egiteko. Produktu ultraprozesatuen kontsumoak izugarri handitzen ditu obesitate-tasak.

Pisu osasuntsua izan. Gainetik bazaude, kilo horiek karga handituko dute bihotzean, biriketan, odol-hodietan eta hezurretan. Nahikoa duzu egunean ordu-erdi ariketa egitea, edo arin ibiltzea.

Zaindu kolesterola. Kolesterol altuak arteriak buxatzen laguntzen du. Helduen %20k du arazo hori, Espainiako Kardiologia Elkarteak (SEC) ohartarazi duenez.

Kontrolatu zure tentsioa. Hipertentsioak garuneko hodietako istripua izateko arriskua areagotzen du. Kardiopatiak eragindako heriotzen %45 eta Espainian iktusak eragindako heriotzen %51 eragiten ditu.

? Azukre gutxiago hartzea. Glukosa-maila handiak bihotza, giltzurrunak, ikusmena eta nerbioak honda ditzake. Urtero, 400.000 pertsona inguruk egiten dute diabetesa Espainian.

Kendu tabakoa. Erretzaileek arrisku handiagoa dute gaixotasun kardiobaskularrak garatzeko. Tabakoak zortzi milioi pertsona hiltzen ditu urtero planetan.

Osasuna dastatzeko bi errezeta erraz

Elikadura-eredu osasungarri bati erantzuten dioten platerak dastatzeko, ez da ordu asko pasatu behar sukaldean. Dieta Mediterranearra Fundazioak hasiberrientzako errezeta bat proposatzen du bere webgunean: itsasoko hanburgesa.

1. Itsasoko hanburgesa

Osagaiak: 600 g hegalabur gorri fresko, bi arrautza, baratxuri-ale bat, perrexil koilarakada oso xehatu bat, tomate bat, Tuterako bi kukulu, oliba-olioa, lau molet biribilki ogi, gatz eta piperbeltz.

Prestaketa:

  • 1. Txikitu atuna sardexka batekin eta nahastu arrautzarekin, baratxuri-ale xehatuarekin, perrexilarekin, gatzarekin eta piperbeltz zuriarekin. Utzi hotzetan ordu erdiz.
  • 2. Moztu tomatea xerratan. Bereizi hostoetan uraza-kukuluak. Garbitu, xukatu eta gorde.
  • 3. Hanburgesak osatzea.
  • 4. Prestatu xafla bero batean olio txorrotadatxo batekin, ez itsasteko. Ez gehiegi pasatu lehortzeko; barrutik zukutsu geratu behar dute.
  • 5. Jarri hanburgesa ogiaren erdian eta beste erdian letxuga-orri bat edo bi eta tomate-xerrak.

2. Itsas xehakatuko sandwicha

Ramón de Cangas nutrizionistak, berriz, itsasoko txikizio-sandwich bat osatzea proposatu digu.

Osagaiak: ogi integrala, atun-lata natural bat, 200 g ganba egosi, 100 g tomate, 20 g letxuga, 30 g tipula, 40 g piper eta 5 g perrexil. Oso erraza!

Eduki gehiago ikusteko, jo papereko aldizkarira.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak