Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ongi jan Eguberrietako soberakinen ondoren

Urte berriaren lehen egunean, neurrigabeko egunak, janari zoragarriak eta bazkaltzera ohitu ez garen elikagai ugari daude

Img dieta sana incio ano hd Irudia: gresey

Agur Eguberriak! Kaixo bizitza osasuntsua! Gaur urte berri bat hasten da eta gure burua asmo onez eta helburu onez betetzen da, batzuetan betetzen dira eta batzuetan ez. Oro har, ia denok erronka berberak ditugu: ondo jatea, kirola egitea eta kilito horiek gehiago kentzea. Gehienek gimnasioko bizitza berria eta janari urriak planifikatzea dute helburu. Eta azken horretan huts egiten dugu, ez baita goserik pasatu behar argaltzeko, pisua jaisten lagun diezaguketen elikagai ugari baitaude. Ondoren, elikagai aliatuak zeintzuk diren aztertuko dugu, helburu horiek lortzeko eta gure bizi-ohiturak hobetzeko.

Img dieta sana incio ano 01
Irudia: greyey

Urte berria, dieta berria. Helburua da bizi-ohiturak hobetzea eta, askotan, argaltzea. Lehen akatsa da pentsatzea posible dela “mirarizko dieta” ospetsuen bidez egitea; izan ere, emaitza bikaina ematen dute denbora-tarte txiki batean, eta ia ez da ahaleginik egiten; dieta horiek, epe luzera, osasunerako arrisku handia baino ez dira. Elikagai hauek, ordea, lagundu dezakete pisua modu osasungarrian jaisten, elikadura alde batera utzi gabe:

  • Fruta. Fruta edozein ordutan jan daiteke. Frutak osasungarriak dira eta ez dute gizentzen, ez postrean, ez gosarian. Kaloria gutxien dauzkatenen artean sandia, kiwiak eta sagarrak daude. Eta gezurra da bananak kaloria asko izatea.
  • Barazkiak. Berdin dio zein barazki aukeratzen den edo zein den gogokoena. Edozein dieta orekatu baten barruan egongo da. Gainera, barazkiek zuntza dute eta heste-igarotzea berreskuratzen eta azkarrago asetzen laguntzen dute. EROSKI CONSUMErek barazki-errezeta ugari egiten ditu, eta horien kontsumoa ez da hain aspergarria: espinakak, berenjena-txipak, pastarik gabeko barazki-lasagna…
  • Haragia. Haragia ere elikadura osasungarria da. Onena haragi gehiago jatea da, oilaskoa edo indioilarra, haragi gorria baino. Oilasko- eta indioilar-haragia hainbat modalitatetan aurki daiteke, eta, beraz, plantxan egindako errezetak ez dira aski, erre edo egosi ere egin baitaitezke. Eta haragia jan nahi ez bada, tofua, soja bidez, iritsi da beste aukera hori emateko.
  • Entsaladak. Edozein janari osatzeko eta asetzeko konponbide hutsezina da. Gainera, ez dute zertan letxuga bakarrik izan; era askotako entsaladak egiteko aukera ugari daude: espinakak, endibideak, errukula, kalonjinak, ur gutxiago eta zuntz gehiago dutenak. Urte berrirako ezin hobea!
  • Arrainak. Arraina beti alternatiba osasungarriena dela dirudien arren, kontuan hartu behar da kaloria eta gantz gutxien dituzten arrainak zuriak direla (legatza, merlenka…); arrain urdinaren gantzak (atuna, antxoa, berdela…) osasungarriak dira. Bi horien kontsumoa astean behin ezin hobea da; arrautza-irinetan pasatuz gero, aukera guztiak bikainak dira.
  • Lekaleak. Energia asko ematen dute eta osasunarentzat hain onak dira, dietan ezinbestekoak baitira. Funtsezkoa da elikagai-mota horiek astean bitan gutxienez elikatzea. Entsaladan oso onak dira.
  • Arrautzak. Arrautzak B12 bitamina ematen du eta elikagai osasungarria da, kolesterolari buruzko fama txarra (eta funsgabea) izan arren.

Eta edateko aukera argia da: ura eta ura, bertsio guztietan. Gaur egun merkatuak eta azukrerik gabeko tesek eskaintzen dituzten zapore-urak aprobetxa daitezke. Eta saihestu egin behar dira edari gaseosoak edo azukre eta kaloria asko dutenak.

Elikagai horiek guztiak osasungarriagoak izango dira urte berri honetan, batez ere ariketa fisikoarekin konbinatzen bada. Baina gimnasioetako pertsona ez bada, ez eta astoa sartzen ere, parkera mugitzen den edozer gauza egiteko, eta, batez ere, egunean ordu bat baino gehiago ez erabiltzeko, parkean jolastuz, eta, batez ere, egunean 30 minutu baino gehiagoz, parkean jolastuz.

Jarraibide horiei jarraituz eta egunerokotasunera egokituz, urte berri honetan, zoriontsua sentitzen den pisua mantentzea lortuko dugu, eta ez ahaztu jateko onena horrekin gozatzea dela!

RSS. Sigue informado

Federación de cocineros y reposteros de España

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak