Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Opariak, idorreriarentzat egokiak

Opariak jatea idorreriarentzako erremedioa da, zuntz disolbagarri ugari duelako, eta azala elikatzen laguntzen du, A bitamina ugari duelako.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Igandea, 2005eko maiatzaren 01a
Img nisperos2 1 list Irudia: DeusXFlorida

Udaberrian, apiriletik ekainera bitartean, sortzen diren lehenbiziko fruta hezurdunak dira. Larruazala hori laranja kolorekoa da, oso fina da eta erraz bereizten da mamitik, fruitua helduta dagoenean. Jateko mamiaren kolorea zuria eta laranja artekoa da, eta oso usaintsua, mamitsua eta zapore gozo bizikoa da, baina azidoa. Nizpiroaren balio elikagarriari dagokionez, nabarmentzekoa da zuntz disolbagarriaren eta sorbitolaren (azukre mota bat) eduki berezia; izan ere, elikagai horiek guztiek, oro har, idorreriaren aldi baterako konponbide interesgarri bihurtzen dute fruta. Horiei A bitaminaren ekarpen interesgarria gehitu behar zaie, nutriziorako eta azalaren egoera onerako beharrezkoa baita. Horregatik, udaberrian intxaurrondoak jatea uda aurreko hilabeteetan azalaren nutrizioa indartzeko modu bat da, uda eguzkiak eta beroak gehiago lehortzen eta deshidratatzen dutenean.

Mizpiroa, fruta fresko guztiak bezala, kaloria gutxiko elikagaia da. 100 gramoko 33 kcal besterik ez da. Fruituaren ur kontzentrazio handiak leku gutxi uzten du bere konposizio kimikoan mantenugai energetikoentzat, bereziki azukreentzat, zeinek 7,2 gramo/100 g inguruko balio energetikoa zehazten baitute. Fruktosa, sakarosa eta sorbitola -azken hori zuntz disolbagarri naturalarekin batera (pektinak) fruta helduan egiten dena- azterketa bromatologikoa islatzen duten azukreen aniztasunak laxante bikaina izateko aukera ematen dio. Horregatik, pisuaren arabera ondo heldu diren bi unitatetik hirura bitarteko eguneroko errazioa hartzea idorreria izanez gero, aldi baterako erremedioa izan daiteke.

Idorreria izanez gero, eguneroko opari-anoa aldi baterako erremedioa da.
Bitxikeria gisa, oparien konposizioan taninoak aipatu behar dira, frutari ukitu mikatza ematen dioten substantziak, fruitua heldu gabe dagoen bitartean. Taninoek astringentzia gaitasuna dute, heste-traktuko mukosa lehortu eta desinfektatzeko, eta hori erabilgarria da beherakoa tratatzeko. Hala ere, substantzia horiek ugariagoak direnez fruta berde dagoenean, eragin potentzial hori ez da osasuna baino handiagoa, izan ere, ohikoa eta berezkoa nizuria helduak jatea da.

Udaberrian nizonoak kontsumitzeak A bitaminaren dieta sendotzen du, azalarentzat eta mukosentzat mantenugai interesgarria baita.

Bitamina-edukia aztertzean, komeni da A bitamina antioxidatzailea (160 mikrogramo/100 g) eta karotenoideak (960 mikrogramo/100 g) zein diren jakitea. Azken horiek azalaren eta mamiaren kolore hori laranjaren erantzule dira zenbait barietatetan. Udaberrian nizpiroak jateak A bitaminaren dieta sendotzen du, hurrengo hilabeteetako berorako eta lehortasunerako azala eta mukosak prestatzeko mantenugai interesgarria baita. Gainera, A bitaminak eragin antioxidatzaile frogatuak ditu, bere eragin elikagarria indartzen dutenak.

Oparietako azido folikoaren kantitatea ertaina da, beste fruta batzuekin alderatuta, eta ez da batere garrantzitsua C bitamina ematea. Fruta honen zaporea eta aroma, neurri handi batean, substantzia aromatikoen aniztasunak baldintzatzen du, hala nola azido organiko zitrikoak, tartarikoak eta malikoak, mamian ugariak baitira.

JATORRIZKO DEITURADUN OPARIAK

Espainian, Alacanteko probintzian hazten diren "Callosa d'En Sarrià" herrialdeek Jatorrizko Deitura dute. Frutak aklimataziorik onena aurkitu zuen Mediterraneoko arroan, klima oso ona zelako.

Bere nutrizio-dohainak ahalik eta gehien aprobetxatzeko, hobe da mizpiro freskoak hartzea, baina almibar, ezti edo jeleak, marmeladak, gozogintzako produktuak, zukuak edo likoreak egiteko ere erabil daitezke.

Deituran hainbat produktu sartzen dira, erabilitako osagaien kalitate gorenaren eta egiteko modu zainduaren arabera bereizten direnak.

  • Almibarra eta marmelada. Marmelada eta almibarra Algar barietatearen lehen mailako nizpiroekin egiten dira. Nekazariek egunero biltzen dituzte, biltegi ekoizleetan hautatu eta kalibratzen dituzte eta kalitate kontrolak pasatzen dituzte. Produktu horiek eta gainerakoak bereizten dituen ezaugarri nagusia haien artisau-prozesua da. Mizpirak eskuz zuritu eta hezurtu egiten dira, bestela mamia hautsi egingo bailitzateke.
  • Sator-likorea. Likorearen ezaugarria da edari alkoholikoa dela, kontserbatzailerik eta koloratzailerik gabea; frutaren beratzearen bidez lortzen da, eta metodo horrek ematen dio kolore gorri bizia.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak