Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Oporren ondoko depresioaren aurkako elikagaiak

Errutinara itzultzeko grina eta nagikeria hobeto egin daitezke elikagaien hautaketa adimendun baten bidez

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2013ko abuztuaren 29a

Oporrak amaitu dira. Atseden-egunen ondoren, ordutegirik eta erantzukizun handirik gabe, errutina, eguneroko erritmoa eta betebeharrak, eskakizunak eta eskakizunak itzultzen ditu. Sintoma fisikoak, hala nola nekea, digestio-arazoak, buruko mina eta insomnioa, eta psikikoak (antsietatea, apatia, suminkortasuna, tristura eta interes falta), “oporrondoko sindromearen sindromea” deritzonaren bereizgarriak dira, Familia eta Komunitateko Medikuntzako Espainiako Elkartearen arabera (semFYC). Udan izaten diren elikadura-akatsek eragin handia dute bai egoera fisikoan, bai emozionalean. Aitaginarrealdiak irauten duen bitartean, gehiegizko gehiegikeria dietetikoek eragindako egonezinaren sentsazioak “oporretan” pasatzen dira edo “kamuflatuta” daude, “oporretan egon”, baina errutinara itzuli bezain laster sumatzen dira. Oporrondoko sindromearen egoera horren aurrean, dieta egoki batekin aurre egin diezaiokegu atsekabeari edo nagitasunari? Hurrengo artikuluan, lortzeko bost ideia praktiko proposatzen dira.

Irudia: txinparta _ 666

Bost elikagai oporretara itzultzeko

Oporren osteko sindromea gainditzeko SemFYCek emandako gomendioen artean, elikadura orekatua berreskuratzearen garrantzia aipatzen da, elikagai arautzailerik ez baitago, hala nola frutak, barazkiak eta entsaladak. B multzoko bitaminak eta zenbait oligoelementu (magnesioa, zinka...) funtsezkoak dira egoera fisikoa eta ongizate psikologikoa hobetzeko.

Irudia: CONSUMER EROSKI

Elikagairik ez badago ere "dena sendatu", funtsezkoa da elikadura agintzea. Horretarako, talde bakoitzean elikagai egokienak aukeratu behar dira, nerbio-sistema orekatzeko (zirrarak erregulatzeko zentroa). Funtsezko urratsa da gluzemiaren erregulazio ona lortzea, odolean glukosa-gorabeherarik ez baitago, eta, alderdi horretan, elikadura-aukeraketa funtsezkoa da. Organo arazleak (gibela, giltzurrunak) behar bezala elikatzea ere beharrezkoa da, hondakinak eta toxinak desagerrarazteko; izan ere, horiek dira oinarri nagusia, gogo-aldarte eta ongizate hobea lortzeko.

  1. Arroz integrala, gosariraino. Arroza karbohidrato konplexuetan eta zuntzetan aberatsa den zereal integralaren adibide gisa proposatzen da, eta landare-proteina eta mantenugai erregulatzaileen iturri gisa (magnesioa, zinka, potasioa eta B taldeko bitaminak). Oro har, nerbio-sistema eta garuna orekatzen laguntzen du, organismoari energia (glukosa) pixkanaka-pixkanaka ematen baitio. Ohitura bat ez bada ere, elikatutako arroz integrala gosaritan sartzea, zaporetsu eta indargarriak dira osagai nagusitzat hartzen dituzten errezeta tradizionalak, hala nola arrozesnea, fruitu lehorrekin nahastuta edo arroz puztuzko moduan. Zereal findu gabeak eta azukregabeak hartzea osasungarria da egunean hasteko, eta halaxe gertatzen da kakaodun esne-gosariarekin, gailetekin eta zukuarekin. Hain aukera komun horrek, hain zuzen ere, azukre azkarrak ematen ditu, berehala energia-sentsazioa handitzen dutenak, baina, handik gutxira, hipogluzemiari lotutako beheraldia hautematen da. Alternatiba baliokideak: mueslian hainbeste erabilitako oloa ere erabil daiteke berdura, pure eta zopa kremak pisatzeko.
  2. Irudia: CONSUMER EROSKI

    Sagarra: egosia, errea edo konpota. Fruta prestatuak azukreak kontzentratzen ditu beroaren eraginez karamelatzean. Ez da hain ohikoa fruta jatea, osasungarria bada ere, eta produktu azukretsuen ordezko ona da udan (txokolateak, galletak, opilak edo izozkiak). Sagarrak aranpasak, mahaspasak edo datilak (edo kanelaz hautseztatzen dena) baditu, zapore gozo naturala are gehiago nabarmentzen da eta emaitza atseginagoa da. Hona hemen zenbait iradokizun: kanelari erreak, konpota, azenarioa edo udarea banillarekin nahastuta. Sagar edo udare errea, egosia edo konpota, arroz-opil edo zereal-opil batzuekin batera, gluzemia normalizatzen laguntzen duen mokadu orekatua da.

  3. Kalabaza, gozotasun naturala. Kalabaza-barietateak daude, adibidez, pottimarroia edo Hokkaido, familia bereko beste batzuk baino gozoagoa. Gisatuei erantsitako kalabaza honek zapore gozoagoa eta testura krematsua ematen die. Barazki mota ugari eskaintzen ditu barazki honek; patata frijituen ordez ere jan daiteke, dadotan edo zerrendatan moztuta, labean sukaldatzen da eta zukua eta gozotasuna geratzen da.

  4. Irudia: CONSUMER EROSKI

    Hosto txikiko barazkiak, berdeak eta nahiko garratzak. Azukre-, koipe- eta alkohol-gehiegiak, konbinazio hirukoitz bezain kaltegarria oporretan, gibelak funtzionatzeko duen gaitasun naturala gainditzen du. Gibelak ez badu erritmo normalean lan egiten, saturatuta dagoelako, ahalmen arazgarria murrizten da, eta hori adierazteko, sentitzeko eta portatzeko moduan islatzen da. Oporren bueltan izaten da, janari-abusu horren sintomak sortzen direnean. "Gibela jartzen dit" esaldiak asaldura hori islatzen du, eta horrela sentitzen denean, berehala haserretzen da, dena molestatzen du, haserrekorragoa da. Funtzio hepatikoa harmonizatzeko, dietan hosto berde txikiko barazkiak (kalonje, errukula, berroak), kimuak edo ernamuinak eta ilarrak sartzea komeni da, baita barazki samarrak ere (eskarola, apioa, porrua, aza, kardua eta endibia). Gibeleko funtzio arazgarria estimulatzeko lagungarri izan daiteke gibel-babesletza duten eta, zenbait landarek medikamentu batzuen efektuan eragina izan dezaten, beti medikuaren aginduz egiten diren landareen infusioak hartzea, hala nola, cardo mariano (similina), cúrcuma (kurkubina) eta orburu gisako beste batzuk.

  5. Glutamina. Aminoazido honek ezaugarri berezia du burmuinarentzat, eta zenbait neurotransmisoreen metabolizazioan funtsezko elementua da, neurona baten eta bestearen artean informazioa transmititzen duten molekulak. Ikerketa klinikoan, glutamina agente neurobabestzat hartzen da. Glutamina gehien ematen duten elikagaien artean (dietan maiz sartzea komeni da) almendrak, soja, indioilarra eta babarrun lehorrak nabarmentzen dira.

Helburua: hilabete bat azukrerik gabe

Odoleko edo gluzemiako azukre-mailen asaldurak zuzenean lotzen dira gorabehera emozionalekin. Patologikoa ez bada ere, bizi-erritmoari eta banakako ongizateari eragiten die. Suminkortasuna, ageriko kausarik gabeko nekea, logura edo insomnioa, bai eta arreta eta kontzentrazio falta ere, hipogluzemiaren ondorengo edo markatuen ondorio izan daitezke.

Burmuinak behar bezala funtzionatzea glukosa-hornidura konstantearen mende dago; beraz, Felipe Hernandez adituak iradokitzen duen moduan, hipogluzemiak kalte egiten dio burmuinaren eraginkortasunari, eta hori portaerarekin lotutako nahasteekin lotzen da.

Hipogluzemiak saihesteko tratamendu dietetikoak zorrotzak izan behar du, eta era guztietako azukreak eta produktu azukretsuak desagerrarazi behar dira; bereziki, industrialak. Azukreak hartuz gero, odoleko azukrea handitu egiten da, gluzemia, bat-batean, eta, ondorioz, intsulina gehiegi askatzen da handitze hori konpentsatzeko, eta, ondorioz, odolean bat-batean jaisten da (hipogluzemia).

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak