Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Oporretan jatea, ohitura osasungarriak ahaztu gabe

Ordutegiak erlaxatzeak elikadura-ohituretan eragiten du, baina dieta osasungarria egin behar da.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2009ko abuztuaren 18a
img_plato ensalada Irudia: Javier Aroche

Lanik egiten ez denean, loaren eta janarien ordutegiak, gehienetan, ez dira urteko gainerako orduetakoak bezalakoak izaten. Oporretako ohitura-aldaketa horrek zuzeneko eragina du elikaduran. Otorduetako orduak ez ezik, asko etxetik kanpo ere egiten dira. Hala ere, komeni da gogoratzea garrantzitsua dela dieta osasungarria izatea.

Img plato

Oporretan, ordutegiak ez dira gainerako urtekoak bezain zorrotzak. Sarritan, giroz, jardueraz eta erritmoz aldatzen da, eta, beraz, erraza da hilabete batzuk lehenago izan diren elikadura-ohitura osasungarriak uzteko tentazioan erortzea. Hala ere, komeni da jarraibide batzuk aplikatzea, erlaxazioak ez dezan eraginik izan atsedenaldiaren amaieran.

Lehen platerak

Oporretan ez da ohikoa goiz jaikitzea; beraz, gosaritik bazkarira arteko orduak lanegun batean baino gutxiago dira, eta komeni da egun hori ez izatea oso oparoa. Nahikoa da kafesnea, fruta edo zukua eta ogi txigortua, zerealak edo gaileta motaren bat hartzea. Janariari dagokionez, oso plater arin eta freskagarriak egiten dira zopa hotzekin edo barazki-kremekin, besteak beste, vichyssoisearekin.

Beste aukera bat entsalada askotarikoa jatea da. Entsaladari edozein barazki eransten zaio, baita fruta edo fruitu lehorrak ere. Plater bakar gisa ere har daiteke, pasta, arroza, atuna, arrautza edo oilaskoa bezalako elikagaiak sartuta. Udako beste plater berezi eta tipiko bat paellak dira, haragia, arraina, itsaskia eta barazkiak dituztenak. Oso zaporetsuak eta elikagarriak izateaz gain, txikienak arrozean arrain edo barazki “kamuflatuak” jaten hasteko modu bat dira.

Bigarren platerak eta postreak

Labea, xafla edo txingarra bigarren platerak prestatzeko hiru aukera on dira

Bigarren platerak plantxan, labean edo txingarretan egin daitezke. Gisatu eta erregosietako saltsek platerik trinkoena eta kalorikoena egiten dute, eta, beraz, egokiagoak dira hilabete hotzetarako. Piperren, barazki salteatuen, txanpinoien edo bestelako pureen horniketa egokia da elikagai horietarako, eta platera aberasten du ikuspegi nutrizionaletik eta organoleptikotik.

Udan ohikoak diren frutak postre eta mokadu onak dira. Ur ugari izateaz gain, mineralak, bitaminak eta eragin antioxidatzailea duten hainbat substantzia ditu, baita zuntz kantitate interesgarriak ere. Propietate elikagarriak aprobetxatzeko modu egokia da mazedonian hartzea. Kolore-, aroma- eta zapore-nahasketak postre oso erakargarri bihurtzen ditu, hainbat fruta konbinatu baitaitezke: marrubiak, sandia, meloia, kiwia, banana edo gereziak.

Askaria eta afaria

Siesta ohikoa da erlaxazio garai honetan. Hala ere, komeni da 15 minutu baino gehiago ez irautea eta jan eta berehala ez egitea. Digestio-arazoak izan litezke. Siestaren ondoren, arratsalde erdian, fruta-pieza, zuku, jogurt edo ogitarteko txiki batez osatutako mokadu bat hartzea komeni da. Afaltzeko, egokia da entsalada bat elikagai proteikoekin, hala nola gazta, tofu edo arrautza zatitxoekin.

Udan, entsaladak egiteko ez ezik, arrautzarekin edo seitanarekin egindako afarietarako ere balio dute barazkiek. Plantxan eginda, salteatuta edo gordinik hornigai zaporetsua eta elikagarria da, eta, gainera, kolore-ukitu bat ematen dio platerari, eta askoz ere erakargarriagoa egiten du.

NEURRIZ

Img helado artesanal4
Udan beroa itogarria izatera irits daitekeen arren, batez ere termometroa oso tenperatura altuetara iristen den eremu geografiko jakin batzuetan, komeni da izozki eta edari alkoholiko jakin batzuk gehiegi ez erabiltzea.

Lehenak postre elikagarria izan daitezke, dieta orekatu batekin bateragarria, baina oso kalorikoak dira eta azukre asko dute; beraz, ez dira eguneko edozein ordutan jateko aperitibotzat hartu behar. Hidratazio egokia izateko modurik onenetako bat ur asko edatea da, baita egarri sentitzen ez bada ere.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak