Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Oporretatik itzultzean ohitura onak berreskuratzea

Lanera eta eguneroko errutinara itzultzea eramangarriagoa izan daiteke erosketaren eta menuaren antolaketa onarekin, lehenengo egunetik hasita.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteartea, 2006ko irailaren 05a

Ordutegi finkoak hasten dira, haurrak eskolara itzultzen dira, helduak lanera eta iratzargailua berriz ere martxan jarri behar da. Arrazoi horiengatik eta besteengatik, oporretatik itzultzea oso gogorra da pertsona askorentzat, baina zerbait eramangarriagoa egin daiteke hasieratik ondo antolatzen bada.

Hozkailua hutsik dago

Oporren ondoren etxera itzultzean, oso ohikoa da hozkailu hutsa aurkitzea, joan aurretik geratu zen bezala. Beraz, lehenengo lana hozkailua berriz betetzea da. Une egokia da aste horretan prestatuko diren janarien plangintza egiteko. Familia osoaren ordutegiaren eta lan txanden arabera antolatu behar dira janariak. Baliteke astean zehar ezustekoak gertatzea, eta horretarako prestatuta egon behar da.

Bazkariak eta afariak planifikatzeak lagunduko digu erosketa-zerrenda prestatzen, supermerkatura eramateko eta behar eta ezinbestekoa dena bakarrik erosteko. Horrek ez du esan nahi egunero beste bazkaldu eta afaldu behar denik; janari-hondarrak ere aprobetxatzea komeni da. Eguneroko otorduak prestatzeko behar adina denbora ez dagoenean, oso baliagarria da kantitate handiagoa prestatzea eta prestatutako janaria izoztea. Janarien eta afarien plana, etxean ikusteko moduko leku batean kokatua, aldez aurretik prestatutako jakiak edo janariak behar den denboraz desizoztu behar direla gogoratzeko balioko du. Era berean, etxean kontserbak (sardinak, zainzuriak, lekaleak, barazkiak…), izoztuak eta laugarren gamako produktuak (adibidez, jateko prest dauden entsaladak) erabil daitezke. Horiek oso elikagai lagungarriak dira batzuetan.

Laneko ordutegietara berriro egokitzea

Udak ordutegi-askatasuna, berezko planak eta, azken batean, jardueren programazio eskasa dakartza berekin. Oporretan, otorduetako ordutegiak asko aldatzen dira, geroago egiten den gosaritik hasita, eta horren ondorioz, ez da goiz erdian sartzen. Horren ordez, oso ohikoa da udako hilabeteetan aperitiboak eta vermoutak sartzea bazkaldu aurretik eta arratsaldean. Normalean, elikagai eta edari horiek energia handia ematen dute, baina ez dira ohiko otorduak bezain asetzen. Bazkaltzeko eta askarirako orduak oso aldakorrak izaten dira, eta afariak, normalean, ohi baino beranduago izaten dira. Azken finean, gosariaren eta afariaren ordutegiak dira eguneroko bizitzara itzultzean gehien aldatzen direnak. Oso ohikoa da afarien ordutegia aurreratzea familian haurrak daudenean, baina helduek ere har dezakete. Ohera joan aurretik, oso erabilgarria da gosaria eta hurrengo eguneko bazkaria prest uztea, baita kasu askotan eguerdiko bazkaria ere.

Eguneko hartuneak berregituratzeaz gain, komeni da janarien ordutegi finkoak ezartzea, hartune nagusietan behintzat. Komeni da ordutegiak familia osoarenetara egokitzea, une horretaz konpainian gozatzeko.

Berriz ekin ariketari

Oporren amaiera une egokia da udan uzten diren ohitura onak berriro hartzeko, besteak beste, ariketa fisikoa. Erraz lortzeko moduko helburuak planteatzeak —ez da beharrezkoa gimnasiora joatea edo egunero oinez ibiltzea, agian hobe da astean 2 edo 3 egunez hastea— gure helburuak betetzea erraztuko du. Gainera, iraila eta urria garai aproposak dira txangoak edo zerupeko kirolen bat egiteko.

Ez ahaztu gorputza ondo hidratatuta edukitzeaz

Kontuan hartu beharreko beste alderdi bat organismoa hidratatzea da. Hilabeteak igaro ahala, tenperaturak jaitsi egiten dira pixkanaka, eta likidoak edateko gogoa murrizten da. Horregatik, hidratatu egin behar da eta likidoak aldatu, egarririk izan ez arren.

Elikadura ordenatuak, ariketa fisiko erregularrarekin batera, oporraldian egindako gehiegikeriak konpentsatuko ditu.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak