Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Osasungarriak al dira Txinako fideoak berehala?

Dagoeneko prestatuta dauden fideoek gatz gehiegi daukate eta nutrizio aldetik oso profil interesgarria dute

Supermerkatuan dauden aurrez prestatutako plateren artean, “fideo txinatarrak” daude gaur egun. Ondo astindu, eta ur beroa gehitu eta denbora laburrean egosten dira, dastatzeko prest egon daitezen. Ideia ona al dira horrelako produktuak? Ba al dago, publizitateak dioen bezala, afari osasungarri batean erori eta bost minutu barru salbatzea? Orduan, eurek osatzen al dute elikadura osasungarria? Artikulu honetan, Txinako fideoei buruz hitz egiten da, berehala, eta alternatiba bat proposatzen da.

Img comida china mitos
Irudia: Valentyn _ Volkov

Zer eramaten dute txinatar fideoek?

Oro har, eta markaren eta aukeratutako zaporearen arabera aldatzen badira ere, produktu horiek zereal finduekin eta kalitate eskaseko gantzekin (landare koipe finduak edo gantz hidrogenatuak) eta zaporeekin (zapore begetal finekin) eta gantz osasungarriekin (zapore begetal finekin) eta gantz osasungarriekin (zapore begetal finekin) osatzen dira. Barazki zati txikiren bat edo barazki deshidratatu bat eraman dezakete, baina hain kantitate txikian, nutrizioaren ikuspegitik garrantzirik gabea eta garrantzirik gabea baita.

Gainera, gatz kopuru izugarriak dituzte, baita azukrea eta zapore-indartzaileak ere. Izan ere, ontziak “oilaskoa” edo “ganba” idatzita badu ere, ez du elikagai horien arrastorik. “Zaporea” besterik ez da, zaporeemaile artifiziala, edo oilaskoa ez daramana, baina “oilasko-koipea” edo “oilasko-estraktua”. Proteina horiek ez dira agertzen osagaien zerrendetan.

Gatzari dagokionez, merezi du pixka bat sakontzea. Prestakin horiek 3 g inguru daramate ontzi bakoitzeko. Gogoan izan gomendioek egunean 5 g gatz ez gainditzeaz hitz egiten dutela, eta, beraz, Txinako fideo errazio bat berehala kontsumituz gero, gomendatzen den maximoaren% 60 hartzen dute, eta kopuru hori gehiegizkoa da.

Glutamato monosodikoa eta jatetxe txinatarraren sindromea

Glutamato monosodikoa (E601) behin eta berriz gertatzen da horrelako produktuetan. Ohikoa da, halaber, E635 (erribonukleotidos disodikoak) gehitzea, glutamatoarekin modu sinergikoan eragiten baitu, haren eragina bultzatuz eta dastamen-papila eta garun-hartzaileak are ahaltsuagoa eta mendetasun-sortzaileagoa izan dadin.

E601 “jatetxe txinatarraren sindromea” izenez ezagutzen diren sintoma batzuekin lotzen da. Horietako batzuk toraxeko mina, ahoan mina edo hanpadura, izerdia eta gorritasuna dira, baina ez dago erabat argi zaporearen indartzailea eragilea denik. Badirudi buruko mina agertzearekin eta tentsio arteriala igotzearekin zerikusia duela.

Nolanahi ere, interesgarria da jakitea konposatu hori ez dagoela bakarrik ekialdeko janarian. Era guztietako snack-ak, aurrez prestatuak eta, oro har, janari azkarra izaten dira.

Zer alternatiba dago produktu horiei dagokienez?

Oso erraza da Txinako supermerkatu fideoetan arroza, garia, soja… aurkitzea. Pasta besterik ez dira, eta ez dira aurrez prestatu. Fideo horiek prestatzeko prestakina oso azkarra da, 2-3 minutukoa, eta ohiko pastak ez bezala, 8 eta 12 minutu bitartean egosten da.

Fideo horiek etxean egostea eta barazki salteatuak, perretxikoak, hosto berdeak eta oilasko-zerrendak, ganbak, tofua edo arrautza eranstea eta kalitate oneko soja saltsa bat eranstea aukera osasungarriagoa da, eta nutrizio aldetik askoz hobea. Etxean saltsa prestatuak eduki daitezke izoztuta edo barazki moztuak, eta, bestela, azkar pasatu behar da wok batetik, fideoak gehitu eta gozatu.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak