Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Osoko zerealak

Horiek kontsumitzeak zenbait gaixotasun izateko arriskua murrizten du.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2003ko abenduaren 09a

Produktu integralak (ogia, arroza, pasta, gosaltzeko zerealak, galletak…) kontsumitzeak osasunari dakarzkion onurak azaldu dituzte gaur egun egindako azterketek. Horregatik, gomendagarria dirudi elikagai horiek gure dietan sartzea.

Propietate elikagarri aipagarrienak

Ale osoko zerealekin egindako elikagaiek findutako elikagaiek baino eduki elikagarri eta zuntz handiagoa dute, prozesu horretan zerealaren zati batzuk kentzen baitira, hala nola zahia eta germena. Elikagai integralen mantenugai garrantzitsuen artean daude B taldeko bitaminak, E bitamina, selenioa, zinka, kobrea, magnesioa, fosforoa, burdina eta zerealaren hozitik datozen koipe poliinsaturatuak.Nutrizio-abantaila horiez gain, osoko zerealak zaporetsuagoak dira eta testura sendoagoa eta kurruskorragoa dute. Ezaugarri horiek sukaldean baliatzen dira produktu eta plater zaporetsuak prestatzeko.

Nola zaintzen duten gure osasuna

Elikagai integralek zuntz gehiago izatea onuragarria da hainbat arrazoirengatik:– heste-igarotzea hobetzen du, eta idorreria prebenitzen eta tratatzen laguntzen du – zeregin garrantzitsua du minbiziaren prebentzioan, bereziki kolonaren prebentzioan; izan ere, gaixotasun hori garatzen duten partikulak (kartzinogenoak) gorozkiekin batera arrastatzen dira, eta horrek heste-estalduraren iraupena eta ukipen-denbora murrizten ditu, eta zuntz askoko elikagaiak kontsumitzeak bihotzeko beste elikagai batzuk hartzea eragozten du. Diabetesa duten pertsonek ere elikagai integralak kontsumi ditzakete, elikagai horiek glizemia-indize txikiagoa baitute finduek baino, hau da, elikagai horiek irentsi ondoren odolean glukosa-maila handirik sortzen ez badute eta intsulina-eskaera txikiagoa bada. E bitaminak, nerbio-sistemako zelula-mintzak, globulu gorriak, muskulu-zelulak eta sistema kardiobaskularra babesteaz gain, eragin antioxidatzailea du, erradikal askeen ekintza geldiarazteko gai dena. Erradikal horiek hainbat gaixotasun eragiten dituzte.

Badaezpadako neurriak

Elikagai integralak maiz jatera ohituta ez bazaude, kontsumoa pixkanaka handitzea komeni da, urdail-hesteetako eragozpenak saihesteko.Egoera batzuetan, elikagai integralen kontsumoa ez da zuzena.Adibidez, beherakoa, Crohn-en gaixotasunaren edo ultzeradun kolitisaren agerraldi akutuak edo zenbait azterketa kliniko egin behar direnean. Kasu horretan, zuntz edo hondakin gutxiko dieta egin ohi da.

Elikagai integralek argaltzen al dute?

Dieta egiten duten pertsona askok elikagai finduen ordez integralak jartzen dituzte, okerreko ideia batekin: elikagai horiek kaloria gutxiago ematen dituzte eta kopuru hori neurtu gabe har ditzakete. Elikagai integralen eta finduen osaera aldatu egiten da, batez ere, zuntzari, bitaminei eta mineralei dagokienez. Elikagai horiek ez dute eraginik elikagaiaren guztizko kalorietan, eta, beraz, esan daiteke batzuek eta besteek antzeko energia ematen dutela.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak