Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ospe txarra duten elikagaiak

Elikagai osasungarriak daude eta nutrizio aldetik oso profil interesgarria dute; hala ere, osasunarentzat kaltegarriak izan daitezkeen estigma dute

img_alimentos demonizados hd

Elikaduraren munduan, elikadura-mito asko izan dira, inolako oinarririk gabe, asetzera arte errepikatzeagatik. Mito eta falazien artean, ospe txarra duten elikagaiak daude. Oro har, hori gertatzen da, uste delako gaixotasunak eta arazoak sortzen dituztela edo substantzia kaltegarriak dituztela, berez ez direnak. Iruzurrezko itxaropenak ere elikatzen ditu fama txarrak, haien ustezko jabetzek errealitatetik asko urruntzen direnean. Gaurko atalean, bidegabekeriazko elikagaiak aztertuko ditugu.

Irudia: belchonock

Fruitu lehorrak

Gizentzen dutela esan da. Energia-ekarpen handia da baieztapen horren oinarria. Eta egia da fruitu lehorrek kaloria asko dituztela, baina horrek ez du esan nahi ugaldu egiten denik, “Gantz gutxiko dietak ez dira egokiak argaltzeko” atalean azaltzen den bezala.

Fruitu lehorrak proteina, gantz eta zuntz ugariko elikagaiak dira. Hori dela eta, elikagai kontzentratu eta nutritiboak ez ezik, asetzeko modukoak ere badira. Gutxi bada ere, gorputzak hartzen duen energia fruitu lehorren bidez egiten duen aprobetxamendua txikiagoa da, energia horren zati bat gorozkiek galtzen baitute. Era berean, fruitu lehorrak hartzeak neurri batean handitu egiten du kaloria-gastua, sasia, eta, ondorioz, gero kopuru gutxiago jan. Hurrengo grafikoan ikusten denez, dinamika honek, azkenean, fruitu lehorrek ez dute uste bezain kaloriarik ematen.

Irudia: Richard D. Mattes et al. J. Azt.

Gainera, fruitu lehorrak aukera ezin hobea dira markagailu kardiobaskularrak hobetzeko. Beraz, ez da zertan kontsumitu. Otorduak indartzeko edo ordu artean gozatzeko aukera bikaina dira.

Esnekiak osorik

Oso kritikatuak izan dira, gaingabetuak baino gantz saturatu gehiago eta kolesterol gehiago dutelako. Horrek, hasiera batean desabantaila badirudi ere, ez ditu osasungarri bihurtzen. Gaur egun, ezin da esan esnekiak hartzeak gaingabetuak kontsumitzea osasun ikuspegitik. Aldiz, bertsio gaingabetuak irentsiz gero, mantenugaiak kentzen dira, eta, besteak beste, asetasuna eragiten dute. Paradoxa da produktu gaingabetuak hartzen dituztenek gehiago jaten dutela egunean zehar, “gantz gutxiko” produktuen kaloriak gutxietsi egiten direlako. Beraz, ezin da ondorioztatu esne gaingabetuak osoak baino osasuntsuagoak direnik.

Arrautzak

Irudia: yelayemchuk

Denbora askoan, “astean hirutan” mugatuta, arrautzak elikadura osasungarriaren elikagairik okerrenetakoa izan dira.

Proteina-kalitate bikainarekin, gantz-profil oso interesgarria izateaz gain, arrautza aukera paregabea da egunero ere jateko. Kolesterol asko izateak ez du garrantzirik. Alde batetik, kolesterol dietetikoak ez du laguntzen odoleko kolesterola igotzen. Eta, bestetik, beste markagailu biokimikorik ere ez duelako eragiten. Are gehiago, asko asetzen duen elikagaia da, eta ez dago arrisku kardiobaskularrari lotuta.

Lekaleak

Irudia: Madlen

Ez da bakarrik gizentzen edo oso plater kalorikoak dira, elikagai “osatugabeak” baizik. Hori gezurra da. Lekaleen kontsumoak pisu txikiagoa du eta, beraz, argaltzeko dietan oso tresna erabilgarria da. Lekaleak proteina- eta zuntz-iturri dira, eta bi osagaik asetzen dituzte.

Lekaleen proteina-itxurari dagokionez, ohikoa da bere proteina osoa ez dela eta beste elikagai batzuekin osatu behar dela (adibidez, zerealak). Hori ez da egia; izan ere, soja, babarrun edo garbantzuek, adibidez, aminograma osoa dute, hau da, proteinaren kalitatea ezin hobea da.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak