Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Otordu gehiago, loditasun gutxiago?

Azterketa askok iradokitzen dutenez, ordu artean sartzea gorputz-pisuaren kontrol handiagoarekin lotuta egongo litzateke, baina ez dira erabakigarriak

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Ostirala, 2011ko abenduaren 02a
Img donut obeso Irudia: VirtualErn

Sarritan, osasun arloko profesionalek ez dute aholkatzen ordu artean mokadurik egitea, pisua irabaz ez dadin. Hala ere, irenstearen maiztasunaren eta gorputz-pisuaren arteko erlazioa ebaluatzen duten azterketak kontraesankorrak dira. Lan batzuen arabera, mokadu edo mokadu osasungarriak maiz jateak (fruta freskoak, jogurt gaingabetuak, fruitu lehorrak edo azukrerik gabeko infusioak, besteak beste) eragin positiboa izan dezake odoleko lipidoetan (kolesterol totala eta LDL kolesterola “ona”), baita profil gluzemikoan ere, eta energia hartzeko erregulazioan ere zeregin bat izan dezake. Beste ikerketa batzuen arabera, ordea, maiz jateak ekarpen kaloriko handiagoa ekarriko luke.

Img donut obeso1
Irudia: Ern Birtuala

Fenomeno hori aztertzen duten ikerketek kausazko erlazioak ezartzea eragozten dute, behaketa-azterketak baitira, hau da, pertsonen irenste-kopuruaren eta obesitate-kasuen arteko erlazioa soilik bilatzen duten analisiak. Lan horien arabera, maizago jaten duten pertsonek pisu gutxiago dute, baina ezin da esan gehiago jateak eragiten duela gorputz-pisua kontrolatzea.

Ikasketa gehiago

Ikerketa gehiago egin behar dira, janarien maiztasunaren eta gorputz-pisuaren arteko erlazioa aztertzeko.

Helduen obesitatearen prebentzioari eta tratamenduari buruzko FESNAD-SEEDO adostasunak adierazten duenez, “janarien maiztasunaren eta gorputz-pisuaren aldaketaren arteko erlazioa aztertzen duten ikerketak ez dira koherenteak”. Ondorio horretara iristeko, literatura zientifikoaren azterketan oinarritzen dira. Azterketa horien arabera, Gorputz Masaren Indizea (GMI) handitu egiten da irensteen maiztasuna handitzen denean; beste batzuek, berriz, ez dute desberdintasunik aurkitu, eta lau irensten edo gehiago egiten zituzten gizabanakoek %45 obesitate-arrisku txikiagoa zutela ikusi zuten, hiru edo gutxiago egiten zituztenekin alderatuta.

Maizago jatearen alde

Gai honetan ebidentzia zientifikoa ahula den arren, berriki egindako azterlan batek “janari gehiago, obesitate gutxiago” teoria babesten duten datuak ematen ditu. Lana Ameriketako Dietetika Elkartearen aldizkari ofizialean argitaratu zen, eta Jessica Bachman dietistak gidatu zuen. 250 pertsona aztertu zituen urtebetean, eta gehiegizko pisua duten helduek pisu normala dutenek baino maizago jaten dutela ikusi zuen, nahiz eta kaloria gehiago kontsumitu.

Pisu normala duten pertsonek hiru otordu nagusi egiten dituzte egunean, eta gutxienez bi kolazio. Gehiegizko pisua duten pertsonek, aldiz, hiru otordu nagusiak eta eguneko kolazio bat baino gehixeago egiten dituzte. Bachman-en arabera, ikerketak iradokitzen du mokaduak kontsumitzeak lagundu egin lezakeela pisua handitzen, goseak gehiegizko irenstea eragotziko bailuke.

BARAUAREN AURREAN ERANTZUTEKO MEKANISMOA

Zenbat eta gutxiago jan, orduan eta denbora gehiago pasatzen du organismoak baraurik. Janari eta barau kopuruak metabolismoan duen eragina aspalditik aztertu da. Ikerketa horiek iradokitzen dutenez, elikagaiak hartzeko maiztasunak eragina du janariaren apetituaren kontrolean eta elikagaien eragin termogenikoan (organismoak digestiorako, xurgapenerako, garraiorako edo mantenugaien metabolismorako erabiltzen duen energia), besteak beste, obesitatea izateko arriskuarekin zerikusia duten alderdi metabolikoetan.

Elikadura arloko Segurtasunaren eta Nutrizioaren Espainiako Agentziaren (AESAN) arabera, barau-egoerek pisua galtzearen aurka dauden nerbio- eta hormona-mekanismoak jartzen dituzte abian, hala nola gorputz-metabolismoaren errendimendu handiagoa eta energia gehiago aurreztea, eta, ondorioz, gorputzeko gantza pilatzen da. Gainera, baraua ere gosea handitzearekin lotzen da, eta, aldi berean, kaloria ugariko elikagaietarako garuneko sari-sistemak aktibatzen ditu.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak