Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Palmondo-olioaren kontsumoa nola murriztu

Eguneroko elikaduran, palmondo-olioaren kontsumoaren kontrola egiteko, prozesatu gabeko elikagaietan oinarritutako dieta jarraitu behar da.

Img como evitar aceite palma hd Irudia: tristantan71

Duela hilabete batzuk palmondo-olioaren aurka gure herrialdean egiten den su-truk egindako borrokan, hainbat azterketa nabarmentzen dira, eta horietan agerian uzten da landare-olio horren kontsumoak osasunean dituen ondorio kaltegarriak. Hurrengo artikuluan, ordea,hainbat aukera proposatzen dira palmondo-olioa herritarren artean ahalik eta txikiena izan dadin. Landare gehiago eta opil industrial gutxiago hartzea eta etiketa xehetasunez begiratzea da kontua. Ondoren, xehetasun gehiago eskaintzen dira.

Img como evitar aceite palma
Irudia: tristantan 71

Palma-olioa, osagai nonahiko hori saihesteko erraza

Palma olioak osasunarentzat dituen kalteei buruzko informazio ugari argitaratu denean, argi dago palmondo-mota batetik abiatuta lortzen den landare-olio horren osaerak gantz-azido saturatuak pilatzen dituela. Agerian geratu da, halaber, begetala ez dela osasungarriaren sinonimoa, eta gantz horren gehiegizko kontsumoak odoleko kolesterol maila handitzen duela eta, aldi berean, gaixotasun kardiobaskularrekin erlazionatzen dela.

Hala ere, herritar bakoitzaren esku dago halako olio kaltegarria hartzea. Elikagaien Segurtasunerako Europako Agintaritzak (EFSA) ohartarazi du palma olioaren kontsumoa, txikia bada ere, arriskutsua dela haurrentzat eta, maiz, guztien osasuna arriskuan jartzen duela dio. Kontuan izan behar da zein diren palmondo-olio kontzentrazio handienak dituzten elikagaiak eta saihestu edo, gutxienez, neurrian jatea. Ez da ahaztu behar, olio hori 200 gradutik gorako tenperaturan dagoenean, konposatu jakin batzuk hautematen direla, kartzinogeno gisa sailkatuta.

Azido palitikoa gehitzeagatik, produktu garrantzitsuenen artean daude, besteak beste, opilgintza industriala, gaileta-marka ugari, aurrez prestatutako platerak, gozogintza eta gozogintza industriala, kremak, estaldurak eta saltsak. Horregatik, medikuek, nutrizionistek eta endokrinoek oliba-olioz edo ekilorez prestatutako elikagaiak hartzea gomendatzen dute. Horretarako, etiketa arretaz irakurri behar da, eta ez fidatu “landare-gantzekin”.

EFE agentziak komunikatu bat bidali du. Bertan, Markus Lipp NBEko Elikadura eta Nekazaritzarako Erakundearen (FAO) eta Osasunaren Mundu Erakundearen (OME) arteko batzorde mistoaren idazkaritzako kide den Markus Lipp-ek azaldu du kontsumitzaileei gomendio onena dieta bat egitea eta ariketa fisikoa egitea dela. Hala ere, ziurtatzen du horrek ez duela eragozten haurrak bezalako arrisku-taldeak izatea, haurrak baino gehiago jaten dutenak helduek baino proportzioan jaten dutelako eta beren gorputz-pisuaren arabera substantzia horiekiko esposizioa askoz handiagoa delako.

Dieta osasungarria eta osasungarria

Dieta askotarikoa eta osatua da dieta, dieta orekatua, dieta orekatua, dieta mediterraneoa duena. Horri esker, alde batetik, giza gorputzak normaltasunez funtziona dezake, hau da, oinarrizko beharrizan biologikoak ase ahal izateko, jan ahal izateko jan behar du, eta, bestetik, epe labur eta luzera zenbait alterazio edo gaixotasun izateko arriskua prebenitu edo murrizten du.

Aski da gogoratzea gure gizartean zer-nolako eragina duten “zibilizazioko gaixotasunak” deiturikoek: hipertentsioa, obesitatea, diabetesa, gaixotasun kardiobaskularrak, elikadura-jokabidearen trastornoak eta elikadura desorekatuarekin erlazionatzen diren zenbait minbizi-mota. Normalean, ez da kausa-efektu erlazio zuzena, baina bai gaixotasun horiek agertzeko eta garatzeko arriskua areagotzen duten faktoreetako bat.

Hona hemen Mediterraneoko dietari jarraitzeko zenbait aholku:

  • Komeni da jakitea Mediterraneoko dieta ez dela elikagai zehatzen sinonimoa, elikadura ulertzeko modu bat baizik, egunero elikagai freskoak, lokalak, sasoikoak eta barazkiak, frutak, barazkiak, lekaleak, zerealak eta fruitu lehorrak protagonista dituztela.
  • Ordutegiak eta bizi-erritmoa zaintzea, Mediterraneoko bizimodua bateraezina baita egungo ordutegi askorekin. Janaria prestatzeko eta jateko denbora behar da (ahal bada, konpainiarekin).
  • Klimak kalera irtetera gonbidatzen gaitu.
  • Behar adina atseden hartu behar da.
  • Edateko ura hartu behar da. Ardoa edaten bada, salbuespen bakarra izatea, bazkarian edo afarian kopa txiki bat balitz bezala, hobe da saihestea.
  • Oliba-olio birjina edo birjina estra osasun-iturri da. Janaria prestatzeko eta entsaladak ontzeko ere ezin da falta.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak