Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Pastarekin laguntzeko saltsa arinagoak

Pastarekin batera datozen saltsa tradizionalak, hala nola pestoarena edo baratxuriarena eta olioarena, arindu egin daitezke aldaketa txiki batzuekin.

Img pasta
Irudia: Taulak

Pasta-platerak gizendu edo digestio astunak eragiten dituzten errezetak dira. Karbohidratoen edukia dela eta, haien balio energetikoa zalantzan jartzen bada ere, karbohidrato horiek ez dute arazorik sortzen baldin eta astean bitan baino ez badira jaten, nutrizionisten gomendioen arabera. Gantz saturatu gehiegi duten prestakinek, hala nola hirugihar, hirugihar edo lukainka salteatuak, saltsek, gustagarriagoak diruditen arren, digestio astuna eta kaloria gehiegi dituzte organismoan.

Hori saihesteko, pasta plater bakarra, lehen platera edo bigarrena den kontuan hartuta planifikatu behar da menua. Plater bakarra bada, pasta barazki-salteatuarekin, oliba-olio pixka batekin eta tomate-saltsarekin lagundu daiteke. Oilasko-bularki salteatu txiki batzuekin edo hegalabur freskoekin edo izokinarekin gorde daiteke. Saltsa tradizional horiek guztiak arindu egin daitezke.

Pestoa eta baratxuria eta olioa

Bi saltsa ohikoenak, tomate-saltsaz gain, pestoa eta baratxuri- eta olio-saltsa dira. Oso kantitate txikitan, biak ere oso usain eta zapore bereizgarriko oreaz bustitzen dira, olioaren konbinazio egokiari esker, ardi-gazta birrindua, albaka eta pinaziak, pestoaren kasuan, eta oliba-olio birjina pixka bat baratxuri-xafla batzuekin aromatizatuta, baratxuri-saltsan eta oliotan.

Esne-gaindun saltsa klasikoak arindu egin daitezke, haren ordez koipekia edo gaingabetua erabiltzen bada.

Prestatzeko moduetako bat da pasta saltsa horiekin inpregnatzea eta, ondoren, hamar segundoz sareta meheko iragazki batean uztea, olio-soberakina egosi dadin. Horrela, pasta-plater arinagoa aurkezten da.

Bestalde, pasta eta esnekiak konbinatzeari uko egin nahi ez badiogu (adibidez, perretxiko salteatuen saltsa klasikoak esne gaingabetuarekin), esne gaingabetuarekin egindako bexamel arinarekin edo koipe gutxirekin ordezka daiteke esne hori. Bexamel saltsa hori egiteko, 15 gramo margarina eta beste 15 gramo irin erabiltzen dira, guztia ontzi batean berotuta. Borboteatzen hasten denean, 500 ml esne gaingabetu gehitzen dira. Saltsa horrekin batera tagliatelleak jar daitezke fungi salteatuarekin (perretxikoak).

Carbonara saltsarako erabiltzen den hirugiharraren ordez, zerri-gihar mehe bat erabil daiteke, eta bexamelean erabiltzen den esne-gainaren ordez esne gaingabetua erabil daiteke. Piperbeltz zuriaren ukituak zapore-puntua emango dio saltsa horri.

Saltsa itsaskiarekin

Itsaski-saltsak ere oso gomendagarriak dira pastarekin laguntzeko. Onena marinelari txirla batzuk gehitzea da, edo muskuilu batzuk saltsa berdean tagliatelei edo espagetiei. Horiek osatzeko, orburu egosiak eta salteatuak erabil daitezke, edo lurrunetan egositako eta saltsan amaitutako leka-zerrenda batzuk. Horrela, plater osatua eta elikagarria lortzen da, kaloria gehiegirik gabea.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak