Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Patata gainerreak haragi xehatuarekin eta gaztarekin

Zailtasuna Ertaina
Balio energetikoa 477 kcal
Errazio-kopurua 4

Prestaketa

Tipula, baratxuria eta piper berdea xehatu (karratutxo txikitan moztuta) eta sueztitu su suabean oliba-olioarekin lapiko batean. Haragia gehitu, sueztitu eta ardo beltzarekin busti, eta, lurruntzen denean, txikitu tomate xehatua. Oreganoa, albahaka eta piperbeltz beltza hautseztatu, gatza bota eta gorde.

200 ºc-tan laberatu patata osoak eta ondo garbituak, 45-60 minutuz. Egosita daudenean, zuritu eta txikitu, esne-gain pixka batekin eta krema-gazta batekin, patata-pure krematsu bat osatu arte.

Laberako moldean, haragia saltsan bota eta patata-pure krematsuarekin estali. Labeko grillera 10 minutuz sartu behar dugu ontzia, gainerreta, gainetik urreztatuta eta labetik atera berria.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
477 35,6g 14,1g 3,5g 1,1g
24% 51% 70% 4% 19%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Patata da karbohidrato konplexu ugari dituen elikagaia, baita C, zuntza, potasioa, magnesioa eta kaltzioa ere. Azukre motelen iturria da, eta horrek pixkanaka ematen digu energia denbora luzez. Txahal-haragiak burdina, proteinak, kaltzioa, potasioa, iodoa, magnesioa, fosforoa eta B, E eta K multzoko bitaminak ere ugari ditu. Kolesterol eta gantz pixka bat ere badu, eta hori kontuan hartu behar da kontsumitzeko orduan. Gainerrea prestatzen da, esnegain likidoa eta gazta erantsita. Osagai horiek gantz saturatu kopurua eta B taldeko kaltzioa eta bitaminak batzen dituzte. Hala ere, neurrian eta noizean behin kontsumitu beharreko errezeta da.