Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Pisua igo, noiz hasi kezkatzen?

Gizentasunak eta gehiegizko pisuak arriskuan jar dezakete osasuna; horregatik, garrantzitsua da horiek ezagutzen ikastea.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2013ko urtarrilaren 16a

Europarren% 95ek badaki gizentasunak arriskuan jar dezakeela osasuna, baina, agian, pertsona guztiek ez dute jakiten hori ere gehiegizko pisuari aplikatzen zaiola, eskura dauden ikerketek adierazten dutenez. Garrantzitsua da gogoratzea arrisku hori faktore hauen mende dagoela: sedentarismoa, tabakismoa, alkoholismoa edo elikadura (osasungarria bada, arriskua gutxitu egiten da). Dena den, badakigu nola definitzen den gehiegizko pisua? Ba al dakigu zer den gehiegizko pisua eta zer den obesitatea? Zer unetan pentsatu behar dugu, baskula edo ispilua begiratzean, egoera kezkagarria dela? Ba al dakigu zer arrisku duen “barratxoa markatzeak”? Gai hauetatik, honako artikulu hau jorratzen da, SEEN eta SEEDOren gomendioak kontuan hartu dituena.

Irudia: Peter W

GMI eta gerriaren perimetroa: "pisuzko" bi tresna

Gorputz-masaren indizea (GMI) eta gerriaren perimetroa oso tresna sinpleak dira gure pisua baloratzeko. Osasun-estamentu ospetsuak, esaterako Osasunaren Mundu Erakundea (MOE), Scottish Intercollege Guidelines Network, American Heart Association edo U.S. Prebentzio Services Task Force gaur egun gomendatzen dituzte.

Gerriaren perimetroa larruazala konprimitu gabe neurtzen da, eta arnasa normal hartzen dugun bitartean

GMI kalkulatzeko kalkulu zehatza honako hau da: pisatzen ditugun kiloak gure altueraren artean banatzen dira, metrotan adierazita eta karratutik gora (hau da, bere buruaz biderkatuta). SEEDOk on line tresna bat eskaintzen du kalkulua egiteko. Horrek ez du balio 1,47 metrotik beherako edo 1,98 m-tik gorako altuera duten pertsonentzat, 18 urtetik beherakoek edo eliteko atletentzat (masa muskular handia dutenek).

Gerriaren perimetroari dagokionez, gure abdomena neurtu behar dugu, zoruarekiko paralelo dagoen zinta metrikoarekin eta gure gandor iliakoen altuerarekin. Zintak doituta egon behar du, baina ez du azala konprimitu behar, eta neurketa modu normalean arnasten dugun bitartean egin behar da (arnasa edo arnasgoratzea behartu gabe), eskema honetan zehazten den bezala.

GMI eta gerriaren perimetroa baloratu ondoren kontuan hartu beharreko alderdiak

Gerrialdeko perimetroa 88 cm (emakumeak) edo 102 cm (gizonezkoak) baino handiagoa bada, arreta berezia jarri behar da elikaduran eta ariketa ohituretan, eta medikuarengana joan behar da, azterketa egin dezan, horrek nabarmen handitzen baitu bihotz-hodietako arriskua.

Pisu normala. GMI (kilogramotan adierazia metro karratuko) 25 kg/m2 baino txikiagoa bada, gure pisua normala da. Ez dugu kontuan hartu behar "normopeso" 18,5 kg/m2 eta 25 kg/m2 artean dagoela; horrek esan nahi du pertsona batek pisu normala izan dezakeela 15 kilotik gorako tartean. Pisu normala duten pertsonek, pisua galtzea adierazi ez arren, funtsezkoa da dieta osasuntsua egitea eta egunero ariketa egitea, batez ere, goiko mugatik gertu badago (25eko GMI) edo hurrengo sei puntu hauetakoren bat betetzen bada:

  1. Gehiegizko pisua izan da aurretik.
  2. Obesitatea duten gurasoen semea da.
  3. Azken urtean bost kilo baino gehiago hazi da.
  4. Oso sedentarioa da.
  5. Gerrialdeko perimetroa 102 cm (gizonezkoak) edo 88 cm (emakumeak) baino handiagoa da.
  6. Diabetesa, odol-lipidoak goratzea (hiperkolesterolemia) edo hipertentsio arteriala.

Gehiegizko pisua. Gure GMI 25 kg / m2 edo handiagoa bada, baina 30 kg / m2 baino txikiagoa bada, "gehiegizko pisua" pairatuko dugu. Osasun-egoera ebaluatzeko, medikuaren bisita eskatu behar da. Duela gutxi egindako azterlan baten arabera, gehiegizko pisua dutenek hiltzeko arrisku gutxiago dute normoplo dutenek baino. Egileek hainbat azalpen ematen dituzte paradoxa hori justifikatzeko. Gehiegizko pisua duten pertsonek, pisu normala dutenek jasotakoarekin alderatuta, gehiegizko pisua duten pertsonei arreta mediko handiagoa ematen zaie. Nolanahi ere, pisua galtzea (egungo pisuaren %5 eta %10 bitartekoa) aurreko sei puntuetakoren bat betetzen bada bakarrik da egokia, baina dietista-nutrizionista batek zenbatetsi behar du.

Obesitatea. GMI 30 kg/m2 edo handiagoa bada, "obesitatea" jasaten dugu eta, gainera, funtsezkoa izateaz gain bizimodu osasungarria hartzea ezinbestekoa da. Medikuak kalkulatu beharko du gehiegizko pisuak alterazio metabolikorik eragin ote duen. Hala bada, edozein arrisku murriztu nahi du, eta gaixotasunei aurre egin edo prosetorriko da. Komeni da pisua galtzea, baina inoiz ez "dieta miragarri" baten bidez, espezialisten aholkularitzaren bidez baizik; horiek kontuan hartu beharko dituzte Nutrizio, Elikadura eta Dietetika Elkarteen Espainiako Federazioaren (FESNAD) azken gomendioak. Ez da baztertu behar psikoterapeuta batengana jotzea. Tratamenduaren arrakasta elikadura-jokabidea aldatzea da, eta hori konplexua izan daiteke, hainbat alderdi psikologiko nahasten baitira.

Beti komeni da gogoratzea gehiegizko pisuari heltzeko armarik onena "prebentzioa" dela, eta bi zutabe handitan oinarritzen dela: ariketa eta dieta osasungarria. Obesitatea Aztertzeko Nazioarteko Elkarteak gomendatzen du eguneroko jarduera fisikoa 45 eta 90 minutu bitartean egitea, pisurik ez izateko.

Gehiegizko pisua kalkulatzeko beste tresna batzuk

Aipatutakoez gain, bioinpedantzia gehiegizko pisua balioesteko beste tresna bat da, baina ez du UKC kalkuluaren eta gerriaren perimetroaren kalkulurik. Erreferentzia-gidetako bat gorputz-pisuari dagokionez, ‘Management of Oesesity. A national clinical guideline’ , helduen gorputzeko gantza iragartzeko, ez zuen aurkitu bioinpedantzia GMiren edo gerriaren zirkunferentziaren bidez konparatuko lukeen azterketarik. American Heart Association erakundeak, halaber, GMI eta gerriaren zirkunferentziaren perimetroa kontuan hartzen ditu helduen adiposotasuna neurtzeko tresna egokienak.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak