Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Pizza light: bai, egin daiteke (eta oso erraza da)

Pizzak light izan daitezke, osagaiak eta kantitateak zaintzeko aholku erraz batzuk betetzen badira. Elikadura-profila nola hobetu azalduko dizugu, oinarritik hasi eta osagaietaraino

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Larunbata, 2020ko martxoaren 21a

Pizzak zaporetsuak eta merkeak dira, eta ia mundu guztiari gustatzen zaizkio. Baina, osagaien arabera, osasungarriak izan daitezke. Prestatuta datozenak edo elikatze-kateetan erosten direnak oso tentagarriak dira… eta ia beti hiperkalorikoak, dieta osasungarria egiten laguntzen ez duten osagaiekin. Horregatik, batek baino gehiagok nahi izan du light plater bat izatea. Baina hori posible da? Light pizzak izan daitezke? Pizza arinagoak egitea posible da, entretenigarria eta oso erraza. Eta, gainera, jarduera bikaina da haurrekin partekatzeko. Artikulu honetan azalduko dizuegu nola arindu pizza oinarritik osagaietaraino, eta zenbait pizza mota eta pizza begetaletarako ideiak proposatzen dizkizuegu.

Nola arindu pizza oinarritik osagaietaraino

Pizza, jatorrian, Mediterraneoko errezeta tipiko osasungarri gisa har liteke. Oinarria irin-masa bat da, eta ogiarena bezalakoa da (irina, ura, legamia eta gatza); alde bakarra du: masari olio pixka bat gehitzen zaio, mamitsuagoa edo kurruskorragoa izan dadin.

Pizza industrialetan, aldiz, oinarrian gehigarri gehiago izaten dira (koipeak, azukreak), kaloriak batzen dituztenak, eta, batzuetan, gaztaz beteak izaten dira ertzetan. Konposizioa, kasu honetan, jatorrizkotik dezente aldentzen da. Gainera, kaloriei dagokienez, kontua aldatu egiten da, pizzaren jatorrizko oinarri arina ez delako bakarrik hartzen, baizik eta plateraren nutrizio-balioa baldintzatzen duten ongailu eta osagai askorekin batera.

Horregatik, pizza bat arintzeko, garrantzitsua da pizza osatzen duten elikagaiak eta pizza bakoitzean gehitzen diren kantitateak berrikustea, gutxienez arazotsuenetako bat.

etxeko pizza osasungarria
Irudia: Aline Ponce

1. Pizzarentzat oinarri ona egitea

Kilo erdi masa egiteko, irina, ura, legamia, gatza eta gehienez ere bi koilarakada oliba-olio birjina behar dira. Kantitate hori nahikoa da pizza batzuk prestatzeko; beraz, izoztu egin daiteke erabiltzen ez den kantitatea. Orea etxean prestatzea erraza da, eta irin integrala aukeratuz gero ere egin daiteke osasungarriagoa. Orea erosiz gero, osagaien zerrendari erreparatzea eta jatorrizko errezetari ahalik eta leialena egitea komeni da. Zenbat eta osagai gehigarri eta gehigarri gutxiago izan, orduan eta osasuntsuagoa eta arinagoa izango da oinarria. Era berean, orea zenbat eta finagoa izan, orduan eta antzekoagoa izango da errezeta italiarren pizza, gainerako osagaien zaporea hobeki hautemateko.

2. Kontuz gaztarekin

Askotan, gehiegi erabiltzen den osagaia da, eta, bere osaeragatik, pizzen balio energetikoa handitzen duena. Gazta gehiago botata, pizza oso mamitsua da, baina koipe saturatu eta kolesterolarekin, eta, aldi berean, gainerako osagaien zaporea baliogabetu edo maskaratu egiten da. Orea mehea bada, nahikoa da kalitatezko gazta aukeratzea (koipetsua izan daiteke kopuru txikia gehituz gero, nahiz eta koipe gutxiago izan, etiketak irakurtzea nahikoa da), eta hautseztatu eta ondo banatu pizza osoan; kantitate justuan, mamitsua izango da eta gainerako osagaien zaporea errespetatuko du. Gazta oso koipetsuak (urdina, esaterako), esnegaina dutenak edo oso onduak erabiliz gero, pizza ez litzateke sartuko light kategorian, salbu eta apaingarri gisa eransten badira, hau da, oso kantitate txikian.

3. Adi hestebeteei!

Hirugiharra, txorizoa edo pepperonia (salamiaren antzekoa), saltxitxoia, saltxitxak, sobrasada… pizza arinagoa nahi izanez gero, alde batera uztea komeni da. Beren izaeragatik, elikagai horiek guztiek, kopuru txikian bada ere, kaloria ugari ematen dituzte, gantz eta proteina asko baitute. Horien ordez, aukerarik onenak haragi gihartsuak (txahalkia, oilaskoa edo indioilarra), xehatuak edo xehatuak, urdaiazpiko giharra (urdairik gabe) edo iberiko aberatsa dira.

Light pizzaren errezetak, gozatzeko

pizza osasungarria
Irudia: Paweel Maryniak

EROSKI CONSUMER aldizkariaren errezeta-liburuari erreparatuz gero, pizza-aukera zabalarekin gozatzen da —batzuk energetikoagoak dira, beste batzuk arinagoak—. Pizzak egiteko garaian, light bertsio batera egokitu daitezke, baldin eta masa prestatzen, gazta murrizten eta osagarriak aukeratzen badira. Horiek guztiak, baita kalorikoenak ere, arindu egin daitezke osagaietan edo horietan erabiltzen diren kopuruetan aldaketak eginez. Elikadura orekatuari uko egin gabe plater aberats horretaz gozatzeko, ideia eta iradokizun gastronomiko batzuk proposatzen dira:

  • Itsas pizza itsaskiekin. Ganbak, otarrainxkak, muskuiluak edo olagarroa nutrizio binomio interesgarria duten elikagaiak dira: koipe gutxi eta kalitate handiko proteina asko. Oso arrakastatsua da baratxuriekin, gari-zainzuriekin, porruekin edo txanpinoiekin konbinatzea. Saltsa erromeskoa tomate-saltsaren ordezkorik onena da, oinarria igurzteko, marinel-pizza edo itsaski-pizza aukeratzen bada.
  • Arrain-pizza. Aurreko eguneko arrain-soberakinek janari azkar eta arina inprobisatzeko balio dute, hala nola bakailao edo hegaluze pizza bitxiak.
  • Pizza arrain-kontserbekin. Atun- edo hegaluze-kontserbak, berdel-kontserbak eta sardinak naturalean edo eskabetxean, pizzaren kaloriak murrizteko modu erraz bat dira.
  • Izokin ketuaren pizza. Bere zaporea pizzaren protagonista bihurtzeko bezain nabarmena da, osagarri onenekin: tomate naturala (saltsan edo xerratan), txanpinoiak eta zapore leuneko barazkiak kontraste gisa.
  • Pizza antxoekin oliotan. Aurreko proposamenean bezala, antxoen zapore trinkoak erdikontserba hori barazkiekin konbinatzea iradokitzen du, ahosabaia eta errezetaren kaloriak arintzeko. Tomate-oinarri fresko bat xerra meheetan eta tipula-eraztunetan, edo zainzuri fresko edo gari-zainzuri batzuk ondo bermatuta daude. Oinarrian sakabanatutako antxoa-xerrek ere kontrapuntu gazia ematen diote arrain-pizza bati.
  • pizza haragiarekin. Kasu horretan, haragi giharrak aukeratuko dira, hala nola txahalarena, oilaskoarena edo indioilarrarena, eta xehatu edo txikitu egingo dira, pizza-oinarri osoan homogeneoki banatzeko. Makarroi batzuk prestatu ondoren sobratzen den saltsa bolognarrak etxeko pizza bat bost minutuan osatzeko balio dezake.

Pizza begetalak: osagaiak ondo konbinatzea da sekretua

Pertsona askori kosta egiten zaie pizza begetal bat eta zaporetsua izatea. Hala ere, barazki-konbinazio bitxi eta original batek, aurrez oliba-olioarekin eta usain-belarrekin edo espeziekin salteatuta, zaporea nabarmentzeko plater mamitsua eta zaporetsua ematen du, arina eta orekatua. Eskura dugun edozein barazkik ebatziko du errezeta: txanpinoiekin, piperrekin eta olibekin nahasitako espinakak, brokoli zurtoin batzuk eta gazta eta tomate kopuru egokia. Udako pizza tipiko batek estazioko barazkiak ditu, hala nola kalabazina eta tomatea. Oso zaporetsuak izango dira sanfainaz egindako pizza begetarianoak (kalabazin-, tomate-, tipula- eta piper-pistoaren antzekoa, baina berenjenarekin), landare-pistoarekin, eskalibatuarekin edo tofuarekin, proteina-osagarri gisa.

Etiquetas:

koronabirus pizza-eu

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak