Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Platanoa, ariketa laburrerako frutarik onena

Ariketa fisikoa egin aurretik jateko oso egokia den fruta

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2006ko urriaren 19a
img_platanos


Pertsona batek jarduera fisikoren bat egiteko asmoa badu -ibiltzea, kirol aerobikoak, indar-ariketak, mendiak igotzea, mendi-ibiliak…- komeni da aldez aurretik karbohidrato ugariko elikagaiak kontsumitzea, hegaztia edo bat-batean jaistea saihesteko. Eta ahalik eta gehiena emateko, garrantzitsua da jakirik egokienak zein diren eta zenbat hartu behar diren jakitea.

Iraupen laburreko ariketetarako mokadu ezin hobea
Edozein jarduera fisiko egin aurretik zer jan erabaki aurretik, egin behar den ariketa mota eta horren iraupena baloratu behar dira. Elikagaiak
gomendatutakoak desberdinak izango dira, zein ariketa den
30 eta 90 minutu bitartean, edo 2 ordu baino gehiago irauten duen beste bat.
ibilaldia edo maratoia izan daiteke.

Gomendatzen diren elikagaiak desberdinak dira, zein ariketa den
30 eta 90 minutu bitartean, edo 2 ordu baino gehiago irauten duen beste bat.

Iraupen laburreko ariketek, hala nola gimnasio saio bat aparatuekin, spinning-arekin eta antzekoekin, kirol proba hasi aurretik behar adina likido eta karbohidrato ugari dituzten elikagaiak hartu behar dituzte. Zerealez gain, frutak gomendatzen dira bereziki, karbohidrato sinpleak baitituzte (azukre ere deitzen zaie), eta indize gluzemiko ertain edo txikia dute. Indize gluzemikoa karbohidrato ugariko elikagaiak sailkatzeko erabiltzen den neurria da, odoleko glukosa-mailari nola eragiten dioten kontuan hartuta. Zenbat eta indize gluzemiko handiagoa izan, orduan eta abiadura handiagoarekin igarotzen da glukosa odolera, eta alderantziz.

Zergatik hobe banana beste fruta batzuk baino?
Frutek, oro har, indize gluzemiko ertaina edo txikia dute —69tik beherakoa—, baina salbuespenak daude. Adibidez, bananak gainerako frutek baino indize handiagoa du, zehazki 84. Hori dela eta, jaten denean, karbohidratoak pixkanaka askatzen dira, beste fruta batzuk jaten direnean baino azkarrago, hala nola laranja edo sagarra.


Platanoak gainerako frutek baino indize gluzemiko handiagoa du, eta, ondorioz, pixkanaka karbohidratoak askatzen ditu.

60 eta 90 minutu artean irauten du azukreak kontsumitu ondoren askatzeak, ariketa arrunteko saio batean -muskulu-tonuari eutsi edo hobetzeko egiten denean- eta intentsitate moderatuan egiten den denbora hain zuzen, eta, hala, txori beldurgarria saihestea lortzen da.

Horrek ez du esan nahi beste fruta-mota batzuk elikaduratik baztertu behar direnik, kirolariaren osasuna zaintzen lagunduko baitute.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak